اخبار داغ

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:

کم‌آبی مهم‌ترین تهدید پیش‌روی استان سمنان است

کم‌آبی مهم‌ترین تهدید پیش‌روی استان سمنان است
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان می‌گوید مهم‌ترین تهدید پیش‌روی استان سمنان، کم‌آبی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان سمنان را از جمله اقدامات اساسی در دست اجرا از ابتدای سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: شرکت مجری تدوین این طرح «ایمن‌سازان پارس» است و اکنون بسیاری از دستگاه‌ها بسیج شده‌اند که همکاری‌های لازم را برای تدوین این طرح داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

کارخایی با اعلام این خبر که فاز نخست تدوین طرح جامع شامل جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها از دستگاه‌های اجرایی با کمک فرمانداری‌ها به انجام رسیده است ابراز امیدواری کرد مدیران دستگاه‌های اجرایی پس از این همکاری‌های لازم را برای تدوین این طرح داشته باشند.

,

وی با بیان این که به واسطه تدوین این طرح آسیب‌ها، تهدیدها و چالش‌های پیش‌روی استان سمنان از منظر پدافند غیرعامل در 8 محور شناسایی و رصد خواهد شد گفت: بر این اساس، راهکارهای مقابله با تهدیدات پیش‌روی استان نیز احصاء خواهد شد و این راهکارها به مثابه چراغ راهی برای برطرف کردن تهدیدات در اختیار مسئولان خواهد بود.

,

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در ادامه با اشاره به این که امروزه داده‌ها و اطلاعات عمدتا در بستر اینترنت جابجا می‌شود گفت: به همین خاطر حفاظت از اطلاعات یکی از اصول مهم پدافند غیرعامل است و ما در کارگروه‌های مختلف بر حفاظت و نگهداری اطلاعات در فضای فناوری تأکید کرده‌ایم.

,

کارخایی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان از اطلاعات استان گفت: یکی از راه‌های مصون‌سازی اطلاعات رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل است.

,

وی با اشاره به وجود نقاط خطرآفرین و خطرزا در تمامی شهرهای ایران گفت: واحدهای تولیدکننده مواد شیمیایی می‌توانند از جمله این نقاط خطرآفرین باشند.

,

ضرورت تدوین پیوست پدافند غیرعامل در حوزه صنعت

, ضرورت تدوین پیوست پدافند غیرعامل در حوزه صنعت, ضرورت تدوین پیوست پدافند غیرعامل در حوزه صنعت,

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان این که رعایت الزامات پیوست پدافند غیرعامل در حوزه صنعت ضروری است: لازم است محل استقرار واحدهای صنعتی بر اساس این پیوست‌ها به درستی انتخاب شود.

,

کارخایی با اشاره به این که پدافند غیرعامل استان پیشنهاد می‌کند مانورهای پدافند غیرعامل به منظور آمادگی در شرایط بحرانی در حوزه صنعت نیز برگزار شود گفت: مخازن سوخت و واحدهای تولیدکننده مواد شیمیایی از جمله نقاط خطرآفرین در شهرها هستند که در صورت بروز حادثه تأثیر ویران‌کننده‌ای بر جوامع انسانی و محیط‌زیست دارد.

,

وی با بیان این که استان سمنان به عنوان یک چهارراه ارتباطی در کشور، ورودی‌ها و خروجی‌های فراوانی دارد که می‌تواند عامل تهدید باشد گفت: با این وجود مهم‌ترین تهدید پیش‌روی استان کمبود منابع آبی است.

,

جلوگیری از تهدیدات تروریستی در حوزه آلوده‌سازی منابع آبی

, جلوگیری از تهدیدات تروریستی در حوزه آلوده‌سازی منابع آبی, جلوگیری از تهدیدات تروریستی در حوزه آلوده‌سازی منابع آبی,

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: ما باید به لحاظ اصول پدافند غیرعامل، ایمنی و حفاظت منابع آبی استان را مدنظر داشته باشیم تا افراد سودجو و عوامل تروریستی، منابع آبی ما را دچار آلودگی نکنند.

,

کارخایی در پایان افزود: ما این مسائل را در کارگروه آب با حساسیت دنبال می‌کنیم و امیدواریم که مسئولان ذیربط نیز توجه لازم را نسبت به این موضوع داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه