اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان :

وقف ۱۳۵ ملک از ابتدای سال جاری تا کنون در استان

وقف ۱۳۵ ملک از ابتدای سال جاری تا کنون در استان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت : کرمان استانی مذهبی و تاریخی در بحث وقف بوده است و از ابتدای امسال در سطح استان ۱۳۵ ملک وقف شده است که نشان از روحیه خیرخواهی و نوع‌دوستی مردم کرمان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛ حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان تدینی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار داشت: هفته وقف از فردا آغاز و تا پنجشنبه هفته آینده ادامه دارد و نخستین واقف پیامبر گرامی اسلام(ص) بودند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان , راه آرمان ,

وی افزود : خدمات و برکات وقف باید در جامعه اطلاع‌رسانی شود تا مردم از این نعمت الهی مطلع باشند و برنامه هایی در این هفته برگزار می شوند که در مرحله اول ۲۵۰ برنامه در سطح استان برگزار می شود.

,

تدینی با اشاره به این که  خدمات وقف در همه بخش‌ها موثر و گسترده است  ، عنوان داشت : ۲۵۰ بقعه متبرک کوچک و بزرگ و ۴۵۰ مدرسه موقوفه‌ای در سطح استان داریم که خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه می دهند.

,

وی بیان کرد : حدود ۸۵ هزار مستاجر در سطح استان داریم که باعث اشتغالزایی شده است و نباید به وقف اداری نگاه کرد و خدمات آن را منحصر به عملکرد اداره اوقاف دانست.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ادامه داد : وقف در کاهش جرائم نقش مهمی دارد و در ماه‌های محرم ، صفر و رمضان به برکت امام حسین (ع) ما شاهد کاهش جرائم در سطح جامعه هستیم.

,

تدینی اضافه کرد : کرمان استانی مذهبی و تاریخی در بحث وقف بوده است و از ابتدای امسال در سطح استان ۱۳۵ ملک وقف شده است که نشان از روحیه خیرخواهی و نوع‌دوستی مردم کرمان است.

,

وی توضیح داد:  سیستم اوقاف ۱۸۹ شناسه و برنامه در سال دارد و تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ ملک وقفی در استان سنددار شده است و در حال حاضر تمام توان ما بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اوقاف در سطح استان است.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بیان داشت :  پیش‌بینی می‌ شود در سطح استان ۵۰۰ خانه مخروبه وقفی وجود دارد که باید تعیین وضعیت شوند.

,

وی با اشاره به دیدارهای مردمی اداره اوقاف افزود : ما هر روز بعد از ظهرها از ساعت ۱۵:۳۰ در محل اداره اوقاف شهرستان کرمان دیدار مردمی داریم .

,

تدینی خاطر نشان کرد : همایش یاوران وقف نیز در دهه وقف در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار می شود که در این همایش ها از تعدادی از فعالان این حوزه تجلیل می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه