اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

قرار نیست درآمدمان را عام‌البلوا کنیم/ قوم تپه را ما واگذار نکرده‌ایم، دستگاه‌‌های دیگر مجوز داده‌اند

قرار نیست درآمدمان را عام‌البلوا کنیم/ قوم تپه را ما واگذار نکرده‌ایم، دستگاه‌‌های دیگر مجوز داده‌اند
مصائبی می‌گوید برای اعلام درآمد سالیانه اوقاف استان مجوزی ندارد و قرار هم نیست همه چیز عام‌البلوا شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصائبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار آناج مبنی بر اینکه اگر اوقاف ادعای شفافیت دارد چرا میزان درآمد سالیانه‌اش را اعلام نمی‌کند تا آن مبلغ با هزینه‌هایی که می‌کند قیاس شود، ابراز داشت: بنده مجوز اعلام درآمد اداره‌کل اوقاف آذربایجان‌شرقی را ندارم و از طرفی هم قرار نیست همه‌چیز را عام‌البوا کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی خاطرنشان ساخت: نحوه‌ی درآمد و هزینه در اداره‌کل اوقاف ساز و کار خاصی دارد و باتوجه به نیات واقفین ما نمی‌توانیم همه‌چیز را رسانه‌ای کنیم، چنانچه درآمد و هزینه‌ها را در کنار هم بیاوریم مردم می‌پرسند 70 درصد بقیه کجاست؟ درحالی که 70 درصد مابقی اصلاً قابل هزینه نیست.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در پاسخ به این سوال که چرا تمام هزینه‌ها و درآمدها را با ذکر جزئیات و تشریح وضعیت جهت اقناع مردم در قالب یک سامانه ارائه نمی‌دهد، تصریح کرد: مگر سایر ادارات و نهادها پرتال مالی هزینه و درآمد دارند که ما هم داشته باشیم.

,

وی در پاسخ به این سوال آناج که اگر قوم‌تپه وقفی است چرا اداره‌کل اوقاف به‌عنوان مسئول حراست آن در این راستا علی‌رغم گذشت ماه‌ها اقدامی نکرده تا امروز شاهد نابودی آن شویم، توضیح داد: قوم تپه موقوفه است و ما اخیراً طی جلسه‌ای اعتراض خود را اعلام کردیم و موضوع را از مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم تا مانع آسیب به قوم تپه شویم؛ یقین بدانید ما مجوزی برای برداشت شن و ماسه از قوم‌تپه صادر نکرده‌ایم.

,

مصائبی در پاسخ به این سوال خبرنگار آناج که چگونه اداره‌کل اوقاف وقف زمین‌های چند هزار هکتاری را بدون توجه به پیشینه‌ی آن می‌پذیرد و چنانچه این زمین‌ها متعلق به ارباب و خان‌های زمان قدیم باشد تکلیف چیست و اشکال شرعی‌ آن چه می‌شود، اظهار داشت: سن شما قد نمی‌دهد! بر اساس قانون زمین‌های متعلق به ارباب‌ها که سایر مردم منطقه حکم نوکری‌شان را داشتند از یدِ آن‌ها خارج شده است و تشخیص این مباحث با دادگاه می‌باشد.

,

وی افزود: این حرف‌ها در زمان بررسی اسناد موقوفه‌ی 37 هزار هکتاری قائم مقام فراهانی نیز به میان آمد و بعد از 25 سال کش و قوس در نهایت رأی قطعی به نفع اداره‌کل اوقاف صادر شد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه