اخبار داغ

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

قبولی ۱۰۰ کنکوری استان در رشته پزشکی /لزوم اختصاص اعتبار برای برگزاری آموزش های روانشناسی برای معلمان

قبولی ۱۰۰ کنکوری استان در رشته پزشکی /لزوم اختصاص اعتبار برای برگزاری آموزش های روانشناسی برای معلمان
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی علاوه بر پاسخگویی به سوالات و دغدغه های هم استانی ها در زمینه حوزه آموزش و پرورش بر ضرورت احداث خانه معلم در سطح روستاهای استان و لزوم اختصاص اعتبار به منظور برگزاری دوره های روانشناسی در دوره های ضمن خدمت معلمان نیز تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  عصر اترک، عباس سعیدی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با پذیرش دعوت و حضور در پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک به سوالات و دغدغه های ارائه و مطرح شده از سوی هم استانی ها در لینک چند سوال داغ پایگاه خبری تحلیلی عصا ترک درباره حوزه آموزش و پرورش پاسخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  , عصر اترک،,  , عباس سعیدی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با پذیرش دعوت و حضور در پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک به سوالات و دغدغه های ارائه و مطرح شده از سوی هم استانی ها در لینک چند سوال داغ پایگاه خبری تحلیلی عصا ترک درباره حوزه آموزش و پرورش پاسخ داد.,

 

,

آیا معلمان در این شرایط اقتصادی نامساعد توجیه هستند که خرید تمامی لوازم تحریر و لوازم کاردستی برای تمامی خانواده ها امکانپذیر نیست؟

, آیا معلمان در این شرایط اقتصادی نامساعد توجیه هستند که خرید تمامی لوازم تحریر و لوازم کاردستی برای تمامی خانواده ها امکانپذیر نیست؟, آیا معلمان در این شرایط اقتصادی نامساعد توجیه هستند که خرید تمامی لوازم تحریر و لوازم کاردستی برای تمامی خانواده ها امکانپذیر نیست؟,

به طور کلی بارها در جلسات مدیران و شورای معلمان استان به طور مستمر تذکر داده ایم که در شرایط اقتصادی کنونی و حال اولیاء و جیب آنها رعایت شود.

,

البته این نکته را هم به معلمان یادآور شده ایم که وقتی یک دانش آموز نمی تواند لوازم درخواست شده معلم را تهیه کند، به لحاظ روحی تاثیر منفی روی دانش آموز گذاشته می شود، پس لازم است که معلم ها این موضوع را رعایت کنند.

,

البته انکار نمی کنم که در برخی از موارد این کم سلیقگی رخ می دهد و ما توصیه می کنیم معلمان برای اقتصادی خانواده ها خیلی خرج تراشی نکنند

,

 

,

آیا در ارزیابی های انجام شده، معلمان به این نکات توجه کرده اند؟

, آیا در ارزیابی های انجام شده، معلمان به این نکات توجه کرده اند؟, آیا در ارزیابی های انجام شده، معلمان به این نکات توجه کرده اند؟,

نمی گوییم که این معضل یاد شده به صورت 100 درصد در سطح تمامی مدارس استان حل شده باشد اما در جلسات مختلف این مسئله را بارها به معلمان تذکر داده ایم.

,

 

,

سوال شده است که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان، جاجرم، شیروان، اسفراین و بجنورد با اینکه با مسئله کمبود نیروی معلم مواجه هستند، آیا اداره کل آموزش و پرورش استان نمی تواند از تکمیل ظرفیت استفاده کند و از رد شدگان در آزمون استخدامی، این کمبود نیروی معلم خود را جبران کند؟

, ال شده است که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان، جاجرم، شیروان، اسفراین و بجنورد با اینکه با مسئله کمبود نیروی معلم مواجه هستند، آیا اداره کل آموزش و پرورش استان نمی تواند از تکمیل ظرفیت استفاده کند و از رد شدگان در آزمون استخدامی، این کمبود نیروی معلم خود را جبران کند؟, ال شده است که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان، جاجرم، شیروان، اسفراین و بجنورد با اینکه با مسئله کمبود نیروی معلم مواجه هستند، آیا اداره کل آموزش و پرورش استان نمی تواند از تکمیل ظرفیت استفاده کند و از رد شدگان در آزمون استخدامی، این کمبود نیروی معلم خود را جبران کند؟,

استخدام در آموزش و پرورش طبق مجوز دولت با برگزاری آزمون باید انجام شود و استان اجازه ندارد که به طور مستقل به پذیرش نیروهای رد شده بپردازد و این اداره کل تابع مقرارت وزارت آموزش و پرورش است.

,

این را هم باید یادآور می شوم که هر فرد برای قبولی در آزمون استخدامی باید نصف نمره را کسب کرده باشد تا به مصاحبه دعوت شود.

,

 

,

چرا در انتخاب راهبران آموزشی از افراد با سنوات پایین و مدرک غیر مرتبط استفاده می شود در حالیکه شرط اصلی برای بهره گیری از نیروها به عنوان راهبر آموزشی این است که آنها باید دارای سنوات بالا و مدرک مرتبط باشند و چرا آموزش و پرورش به این قانون متعهد نیست؟

, چرا در انتخاب راهبران آموزشی از افراد با سنوات پایین و مدرک غیر مرتبط استفاده می شود در حالیکه شرط اصلی برای بهره گیری از نیروها به عنوان راهبر آموزشی این است که آنها باید دارای سنوات بالا و مدرک مرتبط باشند و چرا آموزش و پرورش به این قانون متعهد نیست؟, چرا در انتخاب راهبران آموزشی از افراد با سنوات پایین و مدرک غیر مرتبط استفاده می شود در حالیکه شرط اصلی برای بهره گیری از نیروها به عنوان راهبر آموزشی این است که آنها باید دارای سنوات بالا و مدرک مرتبط باشند و چرا آموزش و پرورش به این قانون متعهد نیست؟,

فعالیت راهبران زیر نظر معاونت ابتدایی مدیر کل آموزش و پرورش است و وظیفه آنها، نظارت و راهنمایی بر عملکرد مدارس روستایی است.

,

در مورد جذب راهبران آموزشی فاکتورهایی را تعریف کرده ایم که به دو دسته عمومی و تخصصی تقسیم می شوند، نکته دیگر این است که برای جذب آنها آزمون علمی و مصاحبه تخصصی برگزار می کنیم، البته سنوات خدمت آنها هم ملاک انتخاب است.

,

علاوه بر آن، خاطر نشان می کنم که برای انتخاب راهبران مدارس حتما 10 سال خدمت در مجموعه آموزش و پرورش، تجارب مدیریتی در کلاس های چند پایه، سابقه راهبری، مدرک تحصیلی بالا، بضاعت نیروی انسانی شهرستان را ملاک انتخاب قرار می دهیم.

,

 البته این را هم یادآور می شوم که اگر در مجموعه آموزش و پرورش استان در این زمینه تخلفی صورت گرفته است به صورت مصداقی، مسئله را به بند گزارش دهند تا پیگیری کنم.

,

 

,

چرا نتایج برتر کنکور امسال خیلی دیر اطلاع رسانی و به عموم مردم انعکاس داده شد؟

, چرا نتایج برتر کنکور امسال خیلی دیر اطلاع رسانی و به عموم مردم انعکاس داده شد؟, چرا نتایج برتر کنکور امسال خیلی دیر اطلاع رسانی و به عموم مردم انعکاس داده شد؟,

جمع آوری و غربال نتایج کنکور زمان بر است.

,

 

,

آیا نتایج کنکور دانش آموزان استان، ضعیف بود؟

, آیا نتایج کنکور دانش آموزان استان، ضعیف بود؟, آیا نتایج کنکور دانش آموزان استان، ضعیف بود؟,

در کنکور سال 96، از خراسان شمالی 240 دانش آموز نمره زیر هزار کسب کردند اما امسال تعداد آنها به 200 نفر رسید.

,

هر چند به لحاظ کمی، تعداد قبول شدگان کنکوری استان با رتبه زیر هزار 40 تا کم شد اما در کیفیت به لحاظ نمره های کسب شده وضعیت خوبی داشتیم.

,

در کنکور امسال 100 نفر از قبول شدگان کنکوری استان با رتبه های زیر هزار در رشته های پزشکی قبول شدند.

,

 

,

ابلاغ نقل و انتقال معلمان چرا دیر اعلام می شود؟

, ابلاغ نقل و انتقال معلمان چرا دیر اعلام می شود؟, ابلاغ نقل و انتقال معلمان چرا دیر اعلام می شود؟,

وقتی که در مهر ماه ابلاغ ها تعیین تکلیف و جانمایی ها مشخص می شود مسلما تاخیری در روند اجرای کار صورت می گیرد.

,

برای سال تحصیلی 98-97 دو هزار و 400 معلم استان درخواست نقل و انتقال را ارائه داده بودند که این اداره کل به 60 درصد از این درخواست انتقال ها پاسخ مثبت داد و این معلمان یا در خارج از استان و یا در درون استان جابجا شدند.

,

 

,

 تصور می کنید که تعلیم و تربیت معلمان استان در سطح مدارس با رویکرد انسان ساز است، و این در حالی است که اینگونه به نظر می رسد مهمترین دغدغه معلمان استان، جابجایی و انتقال آنها به مدرسه بهتر و موقعیت بهتر است؟

,  تصور می کنید که تعلیم و تربیت معلمان استان در سطح مدارس با رویکرد انسان ساز است، و این در حالی است که اینگونه به نظر می رسد مهمترین دغدغه معلمان استان، جابجایی و انتقال آنها به مدرسه بهتر و موقعیت بهتر است؟,  تصور می کنید که تعلیم و تربیت معلمان استان در سطح مدارس با رویکرد انسان ساز است، و این در حالی است که اینگونه به نظر می رسد مهمترین دغدغه معلمان استان، جابجایی و انتقال آنها به مدرسه بهتر و موقعیت بهتر است؟,

این ایراد را قبول دارم که دغدغه برخی از معلمان جابجایی و انتقال آنها به مدرسه در موقعیت جغرافیایی و شهری بهتر است.

,

اما تعلیم و تربیت در مدارس به معلمانی احتیاج دارد که با عشق سر کلاس حاضر شوند و خدای نکرده فقط بخاطر شاغل شدن، معلم نشده باشند.

,

وقتی معلمی به محل خدمتش معرفی می شود او باید به محیط خدمت خود تعلق خاطر پیدا کند و باید به مسئولیت خود، متعهد باشند.

,

 

,

این روحیه تعهد را در وجود معلمان چگونه می بینید؟

, این روحیه تعهد را در وجود معلمان چگونه می بینید؟, این روحیه تعهد را در وجود معلمان چگونه می بینید؟,

در گذشته برای معلمان امکان اقامت و بیتوته کردن وجود داشت چون حتی روستاییان، محل استقرار برای بیتوته معلمان را فراهم می کردند.

,

اما الان معلم ها در روستاها با مشکل اقامت و بیتوته کردن مواجه هستند چون اهالی خانه اضافه ندارند که در اختیار اقامت معلم قرار دهند.

,

الان مهمترین درخواست معلمان روستاها ایجاد مکان استقرار و اسکان است که شماری از روستاها با این مسئله روبرو هستند.

,

وضعیت نامساعد ما در این زمینه بیشتر در شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان است.

,

ما به وزارت آموزش و پرورش و سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور پیشنهاد داده ایم که خانه معلم در روستاها برای استقرار و اسکان معلمان ساخته شوند که حتی این اسکان برای ارتقای فرهنگ روستاییان نیز بسیار موثر است.

,

 

,

وزارت آموزش و پرورش چه اقدامی کرده است؟

, وزارت آموزش و پرورش چه اقدامی کرده است؟, وزارت آموزش و پرورش چه اقدامی کرده است؟,

هرچند وزارت آموزش و پرورش بر این مهم اذعان دارد اما اعتبار ندارد که اختصاص دهد.

,

 

,

چرا برخی از معلمان در سر کلاس درس با دانش آموزان با بد اخلاقی رفتار می کنند و چقدر معلمان ما مسلط هستند که با هر گروه سنی، چه رفتار مناسبی را داشته باشند آیا معلمان ما با روانشناسی تربیت سنین مختلف آشنا هستند؟

, چرا برخی از معلمان در سر کلاس درس با دانش آموزان با بد اخلاقی رفتار می کنند و چقدر معلمان ما مسلط هستند که با هر گروه سنی، چه رفتار مناسبی را داشته باشند آیا معلمان ما با روانشناسی تربیت سنین مختلف آشنا هستند؟, چرا برخی از معلمان در سر کلاس درس با دانش آموزان با بد اخلاقی رفتار می کنند و چقدر معلمان ما مسلط هستند که با هر گروه سنی، چه رفتار مناسبی را داشته باشند آیا معلمان ما با روانشناسی تربیت سنین مختلف آشنا هستند؟,

البته ممکن است که معلمانی باشند که در سر کلاس با دانش آموزان بد اخلاقی کرده باشند.

,

بنده این موضوع را پیگیری کرده ام و در این باره به معلمان تذکر داده ام.

,

و البته اذعان دارم که معلمان ما باید متناسب با هر دوره تحصیلی برای روانشناسی آن مقطع آموزش ببینند.

,

همچنین معلم باید اطلاعات خود را به روز نگه دارد چون اطلاعات دانش آموز امروز بالا است.

,

 

,

آستانه تحمل معلمان در سر کلاس درس چگونه است، آیا ارائه دوره های آشنایی با اصول روانشناسی برای معلمان در دوره های ضمن خدمت در نظر گرفته شده است؟

, آستانه تحمل معلمان در سر کلاس درس چگونه است، آیا ارائه دوره های آشنایی با اصول روانشناسی برای معلمان در دوره های ضمن خدمت در نظر گرفته شده است؟, آستانه تحمل معلمان در سر کلاس درس چگونه است، آیا ارائه دوره های آشنایی با اصول روانشناسی برای معلمان در دوره های ضمن خدمت در نظر گرفته شده است؟,

یکی از رسالت های این نهاد توانمند سازی معلمان است و معتقدیم که مدیران و معلمان آموزش و پرورش باید روانشناس هم باشند چون شخصیت های دانش آموزان امروز با گذشته فرق دارد، دانش آموزان امروز ما کنجکاو تر  از نسل های گذشته هستند.

,

اما متاسفانه یکی دیگر از مشکلات نهاد ما این است که اعتبارات کافی برای برگزاری دوره های توانمندسازی بیشتر معلمان وجود ندارد که دوره های کاملا اختصاصی در زمینه روانشناسی برای معلمان برگزار کنیم.

,

 

,

مدیر یکی از مدارس حاشیه نشین در منطقه ای مستضعف مبالغی را از والدین دانش آموزان جمع آوری کرده و آن را به حساب مدرسه واریز نکرده بود، آیا اداره کل آموزش و پرورش  به این دست از مسائل نیز رسیدگی می کند؟

, مدیر یکی از مدارس حاشیه نشین در منطقه ای مستضعف مبالغی را از والدین دانش آموزان جمع آوری کرده و آن را به حساب مدرسه واریز نکرده بود، آیا اداره کل آموزش و پرورش  به این دست از مسائل نیز رسیدگی می کند؟, مدیر یکی از مدارس حاشیه نشین در منطقه ای مستضعف مبالغی را از والدین دانش آموزان جمع آوری کرده و آن را به حساب مدرسه واریز نکرده بود، آیا اداره کل آموزش و پرورش  به این دست از مسائل نیز رسیدگی می کند؟,

ما به مدیران مدارس گفته ایم نباید پول دستی از والدین بگیرند و اگر دستی جمع کردند باید به حساب مدرسه واریز شود.

,

از این سوال کننده می خواهم این مدرسه و مدیر آن را به اداره کل معرفی کند.

,

 

,

در شهرک گلستان بجنورد یک معلم سوم ابتدایی انتخاب شد و معلم پس از 50 روز بازنشست شد، سوال این است که چرا این جابجایی ها قبل از مهر تعیین تکلیف نمی شود؟

, در شهرک گلستان بجنورد یک معلم سوم ابتدایی انتخاب شد و معلم پس از 50 روز بازنشست شد، سوال این است که چرا این جابجایی ها قبل از مهر تعیین تکلیف نمی شود؟, در شهرک گلستان بجنورد یک معلم سوم ابتدایی انتخاب شد و معلم پس از 50 روز بازنشست شد، سوال این است که چرا این جابجایی ها قبل از مهر تعیین تکلیف نمی شود؟,

قانون می گوید قبل از ماه مهر اگر بازنشستگی معلم نزدیک بود معلم بازنشست شود اما اگر زمان بازنشستگی یک ماه پس از مهر ماه خواهد بود اختیار در دست معلم است که قبل از مهر خود را بازنشست کند و یا آن یک ماه را سپری کند.

,

 

,

چرا برای مدرسه پسرانه تیزهوشان بجنورد پس از آقای لنگری، مدیری با 27 سال سابقه خدمت که یکسال هم سابقه مدیریتی نداشته، انتخاب شده است و چرا از مدیران با تجربه استفاده نکردید؟

, چرا برای مدرسه پسرانه تیزهوشان بجنورد پس از آقای لنگری، مدیری با 27 سال سابقه خدمت که یکسال هم سابقه مدیریتی نداشته، انتخاب شده است و چرا از مدیران با تجربه استفاده نکردید؟, چرا برای مدرسه پسرانه تیزهوشان بجنورد پس از آقای لنگری، مدیری با 27 سال سابقه خدمت که یکسال هم سابقه مدیریتی نداشته، انتخاب شده است و چرا از مدیران با تجربه استفاده نکردید؟,

جانشین آقای لنگری به نام آقای نادری پور دارای مدرک فوق لیسانس شیمی است و او 18 سال سابقه تدریس و یک سال سابقه معاونتی در مدرسه را تیزهوشان داشته است.

,

نکته دیگر این است که برای انتخاب مدیر این مدرسه، سه نفر را به عنوان گزینه معرفی شدند که نفر اول مسئولیت گرفت و از گردونه خارج شد و نفر دوم نیز مدیر یک مدرسه شد.

,

بنابراین نفر سوم برای این مدرسه تیزهوشان انتخاب شد.

,

 

,

 بنده فرزند جانباز هستم و در سال 89 در آزمون استخدامی شرکت کردم و در آزمون قبول شدم ولی در روز مصاحبه به من گفته شد که روز مصاحبه تغییر کرده و با شما تماس خواهیم گرفت اما نزدیک به هفت سال است که پیگیر این موضوع هستم اما تا به کنون به هیچ نتیجه ای نرسیده ام؟

,  بنده فرزند جانباز هستم و در سال 89 در آزمون استخدامی شرکت کردم و در آزمون قبول شدم ولی در روز مصاحبه به من گفته شد که روز مصاحبه تغییر کرده و با شما تماس خواهیم گرفت اما نزدیک به هفت سال است که پیگیر این موضوع هستم اما تا به کنون به هیچ نتیجه ای نرسیده ام؟,  بنده فرزند جانباز هستم و در سال 89 در آزمون استخدامی شرکت کردم و در آزمون قبول شدم ولی در روز مصاحبه به من گفته شد که روز مصاحبه تغییر کرده و با شما تماس خواهیم گرفت اما نزدیک به هفت سال است که پیگیر این موضوع هستم اما تا به کنون به هیچ نتیجه ای نرسیده ام؟,

من در همین باره موضوع را پیگیری کردم که به من گفته شد او در همان زمان یک خود اظهاری را پر کرده بود اما برای راستی آزمایی می بایست مدارک ارائه می داد.

,

حال او این مسئله را باید از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری کند و مدارک خود را به این دیوان ارائه دهد.

,

 

,

چرا برای ادامه تحصیل بازماندگان از تحصیل در استان که می خواهند از روستا به مرکز شهرستان مراجعه کنند، ساختمانی برای اقامت وجود ندارد؟

, چرا برای ادامه تحصیل بازماندگان از تحصیل در استان که می خواهند از روستا به مرکز شهرستان مراجعه کنند، ساختمانی برای اقامت وجود ندارد؟, چرا برای ادامه تحصیل بازماندگان از تحصیل در استان که می خواهند از روستا به مرکز شهرستان مراجعه کنند، ساختمانی برای اقامت وجود ندارد؟,

در سطح استان 95 ساختمان شبانه روزی داریم که هفت هزار دانش آموز در این ساختمان ها اسکان دارند.

,

اما شرایط دانش آموزان با هم فرق می کند اگر او جزو دانش آموزان لازم التعلیم است به او جا و مکان داده می شود اما برای ادامه تحصیل دانش آموزانی که بخواهند چند سال پس از ترک تحصیل دوباره ادامه تحصیل دهند به لحاظ قانونی نمی توانیم اجازه اقامت در ساختمان شبانه روزی را به آنها بدهیم و برای این گروه از دانش آموزان ساختمان شبانه روزی در اختیار نداریم.

,

انتهای پیام/

,

به گزارش عصر اترک، عباس سعیدی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با پذیرش دعوت و حضور در پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک به سوالات و دغدغه های ارائه و مطرح شده از سوی هم استانی ها در لینک چند سوال داغ پایگاه خبری تحلیلی عصا ترک درباره حوزه آموزش و پرورش پاسخ داد.

, عصر اترک،,

 

,

آیا معلمان در این شرایط اقتصادی نامساعد توجیه هستند که خرید تمامی لوازم تحریر و لوازم کاردستی برای تمامی خانواده ها امکانپذیر نیست؟

, آیا معلمان در این شرایط اقتصادی نامساعد توجیه هستند که خرید تمامی لوازم تحریر و لوازم کاردستی برای تمامی خانواده ها امکانپذیر نیست؟, آیا معلمان در این شرایط اقتصادی نامساعد توجیه هستند که خرید تمامی لوازم تحریر و لوازم کاردستی برای تمامی خانواده ها امکانپذیر نیست؟,

به طور کلی بارها در جلسات مدیران و شورای معلمان استان به طور مستمر تذکر داده ایم که در شرایط اقتصادی کنونی و حال اولیاء و جیب آنها رعایت شود.

,

البته این نکته را هم به معلمان یادآور شده ایم که وقتی یک دانش آموز نمی تواند لوازم درخواست شده معلم را تهیه کند، به لحاظ روحی تاثیر منفی روی دانش آموز گذاشته می شود، پس لازم است که معلم ها این موضوع را رعایت کنند.

,

البته انکار نمی کنم که در برخی از موارد این کم سلیقگی رخ می دهد و ما توصیه می کنیم معلمان برای اقتصادی خانواده ها خیلی خرج تراشی نکنند

,

 

,

آیا در ارزیابی های انجام شده، معلمان به این نکات توجه کرده اند؟

, آیا در ارزیابی های انجام شده، معلمان به این نکات توجه کرده اند؟, آیا در ارزیابی های انجام شده، معلمان به این نکات توجه کرده اند؟,

نمی گوییم که این معضل یاد شده به صورت 100 درصد در سطح تمامی مدارس استان حل شده باشد اما در جلسات مختلف این مسئله را بارها به معلمان تذکر داده ایم.

,

 

,

سوال شده است که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان، جاجرم، شیروان، اسفراین و بجنورد با اینکه با مسئله کمبود نیروی معلم مواجه هستند، آیا اداره کل آموزش و پرورش استان نمی تواند از تکمیل ظرفیت استفاده کند و از رد شدگان در آزمون استخدامی، این کمبود نیروی معلم خود را جبران کند؟

, ال شده است که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان، جاجرم، شیروان، اسفراین و بجنورد با اینکه با مسئله کمبود نیروی معلم مواجه هستند، آیا اداره کل آموزش و پرورش استان نمی تواند از تکمیل ظرفیت استفاده کند و از رد شدگان در آزمون استخدامی، این کمبود نیروی معلم خود را جبران کند؟, ال شده است که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان، جاجرم، شیروان، اسفراین و بجنورد با اینکه با مسئله کمبود نیروی معلم مواجه هستند، آیا اداره کل آموزش و پرورش استان نمی تواند از تکمیل ظرفیت استفاده کند و از رد شدگان در آزمون استخدامی، این کمبود نیروی معلم خود را جبران کند؟,

استخدام در آموزش و پرورش طبق مجوز دولت با برگزاری آزمون باید انجام شود و استان اجازه ندارد که به طور مستقل به پذیرش نیروهای رد شده بپردازد و این اداره کل تابع مقرارت وزارت آموزش و پرورش است.

,

این را هم باید یادآور می شوم که هر فرد برای قبولی در آزمون استخدامی باید نصف نمره را کسب کرده باشد تا به مصاحبه دعوت شود.

,

 

,

چرا در انتخاب راهبران آموزشی از افراد با سنوات پایین و مدرک غیر مرتبط استفاده می شود در حالیکه شرط اصلی برای بهره گیری از نیروها به عنوان راهبر آموزشی این است که آنها باید دارای سنوات بالا و مدرک مرتبط باشند و چرا آموزش و پرورش به این قانون متعهد نیست؟

, چرا در انتخاب راهبران آموزشی از افراد با سنوات پایین و مدرک غیر مرتبط استفاده می شود در حالیکه شرط اصلی برای بهره گیری از نیروها به عنوان راهبر آموزشی این است که آنها باید دارای سنوات بالا و مدرک مرتبط باشند و چرا آموزش و پرورش به این قانون متعهد نیست؟, چرا در انتخاب راهبران آموزشی از افراد با سنوات پایین و مدرک غیر مرتبط استفاده می شود در حالیکه شرط اصلی برای بهره گیری از نیروها به عنوان راهبر آموزشی این است که آنها باید دارای سنوات بالا و مدرک مرتبط باشند و چرا آموزش و پرورش به این قانون متعهد نیست؟,

فعالیت راهبران زیر نظر معاونت ابتدایی مدیر کل آموزش و پرورش است و وظیفه آنها، نظارت و راهنمایی بر عملکرد مدارس روستایی است.

,

در مورد جذب راهبران آموزشی فاکتورهایی را تعریف کرده ایم که به دو دسته عمومی و تخصصی تقسیم می شوند، نکته دیگر این است که برای جذب آنها آزمون علمی و مصاحبه تخصصی برگزار می کنیم، البته سنوات خدمت آنها هم ملاک انتخاب است.

,

علاوه بر آن، خاطر نشان می کنم که برای انتخاب راهبران مدارس حتما 10 سال خدمت در مجموعه آموزش و پرورش، تجارب مدیریتی در کلاس های چند پایه، سابقه راهبری، مدرک تحصیلی بالا، بضاعت نیروی انسانی شهرستان را ملاک انتخاب قرار می دهیم.

,

 البته این را هم یادآور می شوم که اگر در مجموعه آموزش و پرورش استان در این زمینه تخلفی صورت گرفته است به صورت مصداقی، مسئله را به بند گزارش دهند تا پیگیری کنم.

,

 

,

چرا نتایج برتر کنکور امسال خیلی دیر اطلاع رسانی و به عموم مردم انعکاس داده شد؟

, چرا نتایج برتر کنکور امسال خیلی دیر اطلاع رسانی و به عموم مردم انعکاس داده شد؟, چرا نتایج برتر کنکور امسال خیلی دیر اطلاع رسانی و به عموم مردم انعکاس داده شد؟,

جمع آوری و غربال نتایج کنکور زمان بر است.

,

 

,

آیا نتایج کنکور دانش آموزان استان، ضعیف بود؟

, آیا نتایج کنکور دانش آموزان استان، ضعیف بود؟, آیا نتایج کنکور دانش آموزان استان، ضعیف بود؟,

در کنکور سال 96، از خراسان شمالی 240 دانش آموز نمره زیر هزار کسب کردند اما امسال تعداد آنها به 200 نفر رسید.

,

هر چند به لحاظ کمی، تعداد قبول شدگان کنکوری استان با رتبه زیر هزار 40 تا کم شد اما در کیفیت به لحاظ نمره های کسب شده وضعیت خوبی داشتیم.

,

در کنکور امسال 100 نفر از قبول شدگان کنکوری استان با رتبه های زیر هزار در رشته های پزشکی قبول شدند.

,

 

,

ابلاغ نقل و انتقال معلمان چرا دیر اعلام می شود؟

, ابلاغ نقل و انتقال معلمان چرا دیر اعلام می شود؟, ابلاغ نقل و انتقال معلمان چرا دیر اعلام می شود؟,

وقتی که در مهر ماه ابلاغ ها تعیین تکلیف و جانمایی ها مشخص می شود مسلما تاخیری در روند اجرای کار صورت می گیرد.

,

برای سال تحصیلی 98-97 دو هزار و 400 معلم استان درخواست نقل و انتقال را ارائه داده بودند که این اداره کل به 60 درصد از این درخواست انتقال ها پاسخ مثبت داد و این معلمان یا در خارج از استان و یا در درون استان جابجا شدند.

,

 

,

 تصور می کنید که تعلیم و تربیت معلمان استان در سطح مدارس با رویکرد انسان ساز است، و این در حالی است که اینگونه به نظر می رسد مهمترین دغدغه معلمان استان، جابجایی و انتقال آنها به مدرسه بهتر و موقعیت بهتر است؟

,  تصور می کنید که تعلیم و تربیت معلمان استان در سطح مدارس با رویکرد انسان ساز است، و این در حالی است که اینگونه به نظر می رسد مهمترین دغدغه معلمان استان، جابجایی و انتقال آنها به مدرسه بهتر و موقعیت بهتر است؟,  تصور می کنید که تعلیم و تربیت معلمان استان در سطح مدارس با رویکرد انسان ساز است، و این در حالی است که اینگونه به نظر می رسد مهمترین دغدغه معلمان استان، جابجایی و انتقال آنها به مدرسه بهتر و موقعیت بهتر است؟,

این ایراد را قبول دارم که دغدغه برخی از معلمان جابجایی و انتقال آنها به مدرسه در موقعیت جغرافیایی و شهری بهتر است.

,

اما تعلیم و تربیت در مدارس به معلمانی احتیاج دارد که با عشق سر کلاس حاضر شوند و خدای نکرده فقط بخاطر شاغل شدن، معلم نشده باشند.

,

وقتی معلمی به محل خدمتش معرفی می شود او باید به محیط خدمت خود تعلق خاطر پیدا کند و باید به مسئولیت خود، متعهد باشند.

,

 

,

این روحیه تعهد را در وجود معلمان چگونه می بینید؟

, این روحیه تعهد را در وجود معلمان چگونه می بینید؟, این روحیه تعهد را در وجود معلمان چگونه می بینید؟,

در گذشته برای معلمان امکان اقامت و بیتوته کردن وجود داشت چون حتی روستاییان، محل استقرار برای بیتوته معلمان را فراهم می کردند.

,

اما الان معلم ها در روستاها با مشکل اقامت و بیتوته کردن مواجه هستند چون اهالی خانه اضافه ندارند که در اختیار اقامت معلم قرار دهند.

,

الان مهمترین درخواست معلمان روستاها ایجاد مکان استقرار و اسکان است که شماری از روستاها با این مسئله روبرو هستند.

,

وضعیت نامساعد ما در این زمینه بیشتر در شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان است.

,

ما به وزارت آموزش و پرورش و سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور پیشنهاد داده ایم که خانه معلم در روستاها برای استقرار و اسکان معلمان ساخته شوند که حتی این اسکان برای ارتقای فرهنگ روستاییان نیز بسیار موثر است.

,

 

,

وزارت آموزش و پرورش چه اقدامی کرده است؟

, وزارت آموزش و پرورش چه اقدامی کرده است؟, وزارت آموزش و پرورش چه اقدامی کرده است؟,

هرچند وزارت آموزش و پرورش بر این مهم اذعان دارد اما اعتبار ندارد که اختصاص دهد.

,

 

,

چرا برخی از معلمان در سر کلاس درس با دانش آموزان با بد اخلاقی رفتار می کنند و چقدر معلمان ما مسلط هستند که با هر گروه سنی، چه رفتار مناسبی را داشته باشند آیا معلمان ما با روانشناسی تربیت سنین مختلف آشنا هستند؟

, چرا برخی از معلمان در سر کلاس درس با دانش آموزان با بد اخلاقی رفتار می کنند و چقدر معلمان ما مسلط هستند که با هر گروه سنی، چه رفتار مناسبی را داشته باشند آیا معلمان ما با روانشناسی تربیت سنین مختلف آشنا هستند؟, چرا برخی از معلمان در سر کلاس درس با دانش آموزان با بد اخلاقی رفتار می کنند و چقدر معلمان ما مسلط هستند که با هر گروه سنی، چه رفتار مناسبی را داشته باشند آیا معلمان ما با روانشناسی تربیت سنین مختلف آشنا هستند؟,

البته ممکن است که معلمانی باشند که در سر کلاس با دانش آموزان بد اخلاقی کرده باشند.

,

بنده این موضوع را پیگیری کرده ام و در این باره به معلمان تذکر داده ام.

,

و البته اذعان دارم که معلمان ما باید متناسب با هر دوره تحصیلی برای روانشناسی آن مقطع آموزش ببینند.

,

همچنین معلم باید اطلاعات خود را به روز نگه دارد چون اطلاعات دانش آموز امروز بالا است.

,

 

,

آستانه تحمل معلمان در سر کلاس درس چگونه است، آیا ارائه دوره های آشنایی با اصول روانشناسی برای معلمان در دوره های ضمن خدمت در نظر گرفته شده است؟

, آستانه تحمل معلمان در سر کلاس درس چگونه است، آیا ارائه دوره های آشنایی با اصول روانشناسی برای معلمان در دوره های ضمن خدمت در نظر گرفته شده است؟, آستانه تحمل معلمان در سر کلاس درس چگونه است، آیا ارائه دوره های آشنایی با اصول روانشناسی برای معلمان در دوره های ضمن خدمت در نظر گرفته شده است؟,

یکی از رسالت های این نهاد توانمند سازی معلمان است و معتقدیم که مدیران و معلمان آموزش و پرورش باید روانشناس هم باشند چون شخصیت های دانش آموزان امروز با گذشته فرق دارد، دانش آموزان امروز ما کنجکاو تر  از نسل های گذشته هستند.

,

اما متاسفانه یکی دیگر از مشکلات نهاد ما این است که اعتبارات کافی برای برگزاری دوره های توانمندسازی بیشتر معلمان وجود ندارد که دوره های کاملا اختصاصی در زمینه روانشناسی برای معلمان برگزار کنیم.

,

 

,

مدیر یکی از مدارس حاشیه نشین در منطقه ای مستضعف مبالغی را از والدین دانش آموزان جمع آوری کرده و آن را به حساب مدرسه واریز نکرده بود، آیا اداره کل آموزش و پرورش  به این دست از مسائل نیز رسیدگی می کند؟

, مدیر یکی از مدارس حاشیه نشین در منطقه ای مستضعف مبالغی را از والدین دانش آموزان جمع آوری کرده و آن را به حساب مدرسه واریز نکرده بود، آیا اداره کل آموزش و پرورش  به این دست از مسائل نیز رسیدگی می کند؟, مدیر یکی از مدارس حاشیه نشین در منطقه ای مستضعف مبالغی را از والدین دانش آموزان جمع آوری کرده و آن را به حساب مدرسه واریز نکرده بود، آیا اداره کل آموزش و پرورش  به این دست از مسائل نیز رسیدگی می کند؟,

ما به مدیران مدارس گفته ایم نباید پول دستی از والدین بگیرند و اگر دستی جمع کردند باید به حساب مدرسه واریز شود.

,

از این سوال کننده می خواهم این مدرسه و مدیر آن را به اداره کل معرفی کند.

,

 

,

در شهرک گلستان بجنورد یک معلم سوم ابتدایی انتخاب شد و معلم پس از 50 روز بازنشست شد، سوال این است که چرا این جابجایی ها قبل از مهر تعیین تکلیف نمی شود؟

, در شهرک گلستان بجنورد یک معلم سوم ابتدایی انتخاب شد و معلم پس از 50 روز بازنشست شد، سوال این است که چرا این جابجایی ها قبل از مهر تعیین تکلیف نمی شود؟, در شهرک گلستان بجنورد یک معلم سوم ابتدایی انتخاب شد و معلم پس از 50 روز بازنشست شد، سوال این است که چرا این جابجایی ها قبل از مهر تعیین تکلیف نمی شود؟,

قانون می گوید قبل از ماه مهر اگر بازنشستگی معلم نزدیک بود معلم بازنشست شود اما اگر زمان بازنشستگی یک ماه پس از مهر ماه خواهد بود اختیار در دست معلم است که قبل از مهر خود را بازنشست کند و یا آن یک ماه را سپری کند.

,

 

,

چرا برای مدرسه پسرانه تیزهوشان بجنورد پس از آقای لنگری، مدیری با 27 سال سابقه خدمت که یکسال هم سابقه مدیریتی نداشته، انتخاب شده است و چرا از مدیران با تجربه استفاده نکردید؟

, چرا برای مدرسه پسرانه تیزهوشان بجنورد پس از آقای لنگری، مدیری با 27 سال سابقه خدمت که یکسال هم سابقه مدیریتی نداشته، انتخاب شده است و چرا از مدیران با تجربه استفاده نکردید؟, چرا برای مدرسه پسرانه تیزهوشان بجنورد پس از آقای لنگری، مدیری با 27 سال سابقه خدمت که یکسال هم سابقه مدیریتی نداشته، انتخاب شده است و چرا از مدیران با تجربه استفاده نکردید؟,

جانشین آقای لنگری به نام آقای نادری پور دارای مدرک فوق لیسانس شیمی است و او 18 سال سابقه تدریس و یک سال سابقه معاونتی در مدرسه را تیزهوشان داشته است.

,

نکته دیگر این است که برای انتخاب مدیر این مدرسه، سه نفر را به عنوان گزینه معرفی شدند که نفر اول مسئولیت گرفت و از گردونه خارج شد و نفر دوم نیز مدیر یک مدرسه شد.

,

بنابراین نفر سوم برای این مدرسه تیزهوشان انتخاب شد.

,

 

,

 بنده فرزند جانباز هستم و در سال 89 در آزمون استخدامی شرکت کردم و در آزمون قبول شدم ولی در روز مصاحبه به من گفته شد که روز مصاحبه تغییر کرده و با شما تماس خواهیم گرفت اما نزدیک به هفت سال است که پیگیر این موضوع هستم اما تا به کنون به هیچ نتیجه ای نرسیده ام؟

,  بنده فرزند جانباز هستم و در سال 89 در آزمون استخدامی شرکت کردم و در آزمون قبول شدم ولی در روز مصاحبه به من گفته شد که روز مصاحبه تغییر کرده و با شما تماس خواهیم گرفت اما نزدیک به هفت سال است که پیگیر این موضوع هستم اما تا به کنون به هیچ نتیجه ای نرسیده ام؟,  بنده فرزند جانباز هستم و در سال 89 در آزمون استخدامی شرکت کردم و در آزمون قبول شدم ولی در روز مصاحبه به من گفته شد که روز مصاحبه تغییر کرده و با شما تماس خواهیم گرفت اما نزدیک به هفت سال است که پیگیر این موضوع هستم اما تا به کنون به هیچ نتیجه ای نرسیده ام؟,

من در همین باره موضوع را پیگیری کردم که به من گفته شد او در همان زمان یک خود اظهاری را پر کرده بود اما برای راستی آزمایی می بایست مدارک ارائه می داد.

,

حال او این مسئله را باید از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری کند و مدارک خود را به این دیوان ارائه دهد.

,

 

,

چرا برای ادامه تحصیل بازماندگان از تحصیل در استان که می خواهند از روستا به مرکز شهرستان مراجعه کنند، ساختمانی برای اقامت وجود ندارد؟

, چرا برای ادامه تحصیل بازماندگان از تحصیل در استان که می خواهند از روستا به مرکز شهرستان مراجعه کنند، ساختمانی برای اقامت وجود ندارد؟, چرا برای ادامه تحصیل بازماندگان از تحصیل در استان که می خواهند از روستا به مرکز شهرستان مراجعه کنند، ساختمانی برای اقامت وجود ندارد؟,

در سطح استان 95 ساختمان شبانه روزی داریم که هفت هزار دانش آموز در این ساختمان ها اسکان دارند.

,

اما شرایط دانش آموزان با هم فرق می کند اگر او جزو دانش آموزان لازم التعلیم است به او جا و مکان داده می شود اما برای ادامه تحصیل دانش آموزانی که بخواهند چند سال پس از ترک تحصیل دوباره ادامه تحصیل دهند به لحاظ قانونی نمی توانیم اجازه اقامت در ساختمان شبانه روزی را به آنها بدهیم و برای این گروه از دانش آموزان ساختمان شبانه روزی در اختیار نداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه