اخبار داغ

مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی:

چشمه آب گرم ایوب صرفا مربوط به اداره اوقاف نیست

چشمه آب گرم ایوب صرفا مربوط به اداره اوقاف نیست
مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی گفت: مجموعه آب گرم ایوب ملی است و صرفا مربوط به اداره اوقاف نیست، بلکه تعداد 28 دستگاه خدمت رسان در این حوزه می توانند حضور پیدا کنند تا مشکلات آن مجموعه به طور کامل رفع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی، امروز دوشنبه 14 آبان در نشست خبری به مناسبت آغاز دهه وقف در جمع اصحاب رسانه استان تعداد رقبه های موجود در خراسان شمالی را  11 هزار و 328 رقبه اعلام کرد و گفت: که از این تعداد شش هزار و 47 رقبه دارای سند و پنج هزار و 281 مورد نیز فاقد سند هستند.

, به گزارش , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ؛ , عصراترک, عصراترک,

حجت الاسلام آسوده افزود: در سال جاری موکب اربعین با حضور 40 خادم افتخاری از خراسان شمالی و همکاری با پنج استان دیگر به صورت روزانه تعداد 10 هزار غذای گرم، پخت دو هزار نان و توزیع آب معدنی و صبحانه در مدت ده روز در حال خدمت دهی به زائران بودند.

,

وی با اشاره به اینکه در آستانه شهادت امام رضا (ع) قرار داریم، گفت: هشت ایستگاه صلواتی قدمهای آسمانی تا امام مهربانی با هدف ارائه خدمات از جمله توزیع غذای گرم و اسکان شبانه زائران در مسیر مسافران برپا شده است، که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشتیم.

,

حجت الاسلام آسوده همچنین تعداد انجمن یاوران وقف راه اندازی شده در سال جاری را شش انجمن اعلام کرد و گفت: درمجموع 24 انجمن فعال سازی شده، 30 انجمن یاوران وقف در استان مشغول به فعالیت هستند.

,

وی خاطر نشان کرد: در رابطه با فعالیت های قرآنی همه ساله مسابقات شهرستانی و استانی برگزار می شود که در سال گذشته نیز در بخش شهرستانی بیش از یک هزار نفر و در بخش استانی 250 نفر شرکت کردند که برگزیدگان در بخش استان به مرحله کشوری و بعد از آن به مراحل بین المللی راه پیدا می کنند.

,

مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه استان بیان کرد: در بخش مرکز تخصصی حفظ مجازی قرآن کریم 300 نفر از خراسان شمالی شرکت کردند که آزمونها به صورت مجازی از آنها گرفته می شود.

,

وی اضافه کرد: 2200 نفر در بخش حفظ مفاهیم قرآن در سال گذشته تا کنون شرکت داشتند که به قید قرعه به 50 نفر از آن جوایزی اهدا شد.

,

حجت الاسلام آسوده گفت: همچنین در طرح تربیت حافظان قرآن کریم پنج هزار و 200 نفر شرکت داشتند که این تعداد در سال گذشته پنج هزار نفر بوده است و براساس ثبت نام بوسیله کد ملی، لیست افراد ثبت نام شده هر ساله به صورت غیرتکراری هستند.

,

وی تعداد موقوفات قرآنی را در این بازه زمانی سه وقف اعلام کرد و گفت: باتوجه به اینکه این نوع وقف ها قبلا انجام نشده و نادر بود، اما با تبلیغاتی که انجام شد، رشد چشمگیری در این زمینه رقم خورده است.

,

حجت الاسلام آسوده با اشاره به اینکه از دهه وقف سال گذشته تاکنون 20 طرح جامع امامزادگان به تصویب رسید، گفت: هیچ امامزاده ای بدون داشتن طرح جامع امامزادگان اجازه تعمیر، ترمیم ندارد.

,

وی خاطر نشان کرد: بازسازی، ترمیم و مرمت موقوفات در این بازه یک هزار و 750 متر مربع با ارزش 280 میلیون تومان انجام شده است.

,

حجت الاسلام آسوده ادامه داد: مبلغ 725 میلیون تومان تسهیلات بانکی بدون کارمز و بلاعوض برای مساجد استان و سه میلیارد تومان هم وام گرفته شده است.

,

مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی افزود: در سامانه جامع اطلاعات 464 پرونده حقوقی ثبت شده است که از این تعداد 376 پرونده مختومه از کل آرا صادره که 72 رای بوده ، 67 رای به نفع موقوفه و پنج رای بر علیه موقوفه بود و تعداد 88 پرونده در حال جریان است.

,

وی 60 درصد از موقوفات استان خراسان شمالی را دارای سند اعلام کرد.

,

حجت الاسلام آسوده گفت: از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری مبلغ 800 میلیون تومان در جهت ساخت و ساز مسجد جامع بجنورد که به طور کامل جذب شد.

,

وی با اشاره به وضعیت چشمه آب گرم ایوب پیغمبر که در حال حاضر به لحاظ مشکلات بهداشتی پلمپ است، گفت: این یک مجموعه ملی است و صرفا مربوط به اداره اوقاف نیست، بلکه تعداد 28 دستگاه خدمت رسان در این حوزه می توانند حضور پیدا کنند تا مشکلات آن مجموعه به طور کامل رفع شود.

,

حجت الاسلام آسوده گفت: سرویس های بهداشتی و شبستان در حال تکمیل هستند ولی تعداد کم آنها و خدمات دهی ضعیف در این منطقه قابل قبول است، اما با توجه به نبود اعتبارات درخواست یک میلیارد تومان وام برای این مجموعه را داده ایم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه