اخبار داغ

گلایه های مردمی از وضعیت بیکاری در جنوب کشور؛

ظرفیت های کلان پایتخت اقتصادی فرصتی برای اشتغال غیر بومیان/ بنزین فروشی سهم جوانان هرمزگانی از بازار کار

ظرفیت های کلان پایتخت اقتصادی فرصتی برای اشتغال غیر بومیان/ بنزین فروشی سهم جوانان هرمزگانی از بازار کار
گشت و گذار در کوچه پس کوچه های پایتخت اقتصادی کشور تداعی گر رویاهای نافرجام جوانانی است که از زور بیکاری به مشاغل کاذبی از قبیل بنزین فروشی روی آورده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛هرمزگان به واسطه دارا بودن بنادر، اسکله ها، پالایشگاه های بزرگ میعانات گازی و هزاران نعمت خدادی موجود در آن عنوان قطب تجارت و پایتخت اقتصادی کشور را به یدک می کشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

هرمزگان که دسترسی به آن از چهار طریق دریایی، ریلی، هوایی و زمینی امکان پذیر بوده هرساله افراد زیادی از سراسر کشور برای دست یابی به شغل مناسب به این استان مهاجرت کرده و عنوان استان مهاجر پذیر را به خود گرفته و زمینه اشتغال را برای سیل عظیمی از افراد جامعه ایجاد کرده اما بسیاری از جوانان و تحصیل کرده های آنها از کار کردن در شرکت های بزرگ موجود در این استان محروم هستند.

,

جوانان بومی که هنگام تحصیل در رویا خود را پشت میزها و یا میادین پالایشگاهی این استان می دیدند اما بعد از فارغ التحصیل هزار و یک راه پیش پایشان گذاشته شده که قدرت راه یابی به شرکت های بزرگ را نداشته باشند.

,

 

,

, ,

با مشاهده میدانی در پالایشگاه ها و شرکت های بزرگ هرمزگان می توان به این مصداق رسید که بومیان این خطه راهی برای دست یابی شغل های مهم نداشته و از روی اجبار به شغل های کاذب روی آورده اند.

,

با گشت و گذار از کوچه پس کوچه های مرکز استان جوانانی مشاهده می شوند که رویاهای دوران تحصیل خود را کنار گذاشته اند و به شغل بنزین فروشی با گالن و فلافل فروشی روی آورده اند.

,

جوانانی که سرمایه های این مرز و بوم بوده حالا باید در کنار خیابان ها نشسته و در انتظار خریداری برای دبه های بنزینشان باشند تا از این طریق امرا و معاش کرده و چرخ زندگی خود را بچرخانند.

,

, ,


جوان تحصیل کرده ای که بنزین می فروشد
ابوالفضل، یکی از جوانان تحصیل کرده بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: در هنگام تحصیل تمام شوق و ذوقم برای خواندن درس کار کردن در شرکت های بزرگ بندرعباس بود که در حال حاضر می دانم تمام آنها رویا بوده است.
این جوان بندرعباسی افزود: هنگام مراجعه به هر یک از شرکت ها و پالایشگاه های بزرگ بندرعباس تجربه کار می خواهند که یک جوانی که تازه درسش تمام شده تخصص دارد ولی تجربه کاری ندارد.
ابوالفضل با بیان اینکه داشتن پارتی راه دیگر برای دستیابی به این شرکت هاست، گفت: در خانواده فقیر زندگی می کنم و هیچ یک از افراد خانواده و فامیل ما تحصیل کرده نبوده اند و به همین دلیل هیچ آشنایی در شرکت ها ندارم .

,
, جوان تحصیل کرده ای که بنزین می فروشد,
,
,
,

وی افزود: به شغل کاذب بنزین فروشی روی آورده ام تا از این طریق خرج زندگی خود و خانواده ام را به دست آورم.

,

این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه گالن های بنزین مانند بمب های متحرک هستند، عنوان کرد: از اول صبح تا 12 شب در کنار خیابان بنزین می فروشم و شب ها که برای استراحت به خانه می روم از وجود این گالن ها در منزل و فضای بسته که مانند بمب به شمار می روند می ترسم ولی چاره ای جز آن ندارم.

,

ابوالفضل سهم بومیان از وجود اقتصاد های کلان در استان را تقریبا هیچ دانست و گفت: امیدرواریم با بومی سازی فرصتی برای اشتغال ما بومیان تحصیل کرده ایجاد شود تا من و امثال بنده مجبور به بنزین فروشی در کنار خیابان ها نباشیم.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه