اخبار داغ

سیلندر به دوشی در کانون میدان گازی کشور/ کوچه های خاک آلود ارمغان کنده کاری اداره گاز در بندرعباس

سیلندر به دوشی در کانون میدان گازی کشور/ کوچه های خاک آلود ارمغان کنده کاری اداره گاز در بندرعباس
سناریوی سیلندرهای غلطان در اغلب شهرهای هرمزگان مخاطب را به دو دهه پیش می برد که ضعف زیرساختی در کشور هویدا بود و مردم مجبور به تهیه کپسول های گاز می شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛زندگی صنعتی و سوق یافتن جوامع بشری به ماشینی شدن امور موجب استفاده حداکثری از انرژی های فسیلی می شود که دراین میان گاز نقش پررنگ تری را در زندگی عامه مردم ایفا می کند، این روزها در دورافتاده ترین روستاها نیز سیلندرهای گاز خودنمایی می کنند که ساده ترین حالت ها علاوه در زمینه پخت و پز و ایجاد گرمایش مورد استفاده قرار می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

جنوب کشور با برخورداری از میدان های عظیم گازی مرکز تولید و صادرات گاز به شمار می رود که سهم بسزایی از آن در صرف مصارف خانگی می شود از این رو برخورداری خانه ها از انرژی گاز یکی از فاکتورهای پیشرفت به شمار می رود.

,

اصولا دولت ها و ملت ها برای توسعه زیرساخت های شهری در کنار ایجاد شبکه آبرسانی و برق رسان نسبت به تهیه گاز مصرفی از سایر کشورها نیز اقدام می کنند که کشور ما بخش قابل توجهی از مازاد گاز تولیدی را به کشورهای همسایه صادر می کنند.

,

استان هرمزگان با برخورداری ازمیدان های بزرگ گازی کانون صادرات این انرژی به سایر استان های و کشورهای همسایه بشمار می روند که نیاز مردم را در فصل سرد سال تامین می کند اما عدم برخورداری هرمزگانی ها از این نعمت موجب نگرانی شهروندان شده است.

,

 

,

, ,

 

,

به استثنی شهرستان حاجی آباد و بخش هایی از شهربندرعباس، قشم وپارسیان سایر مناطق استان پهناور هرمزگان از گاز لوله کشی خانگی برخوردار نیستند و مردمی که بر روی ذخایر گسترده گاز زندگی می کنند مجبور به حمل سیلندرهایی هستند که نسل آن در بسیاری از نقاط کشور برافتاده است.

,

سناریوی سیلندرهای غلطان در اغلب شهرهای هرمزگان مخاطب را به دو دهه پیش می برد که ضعف زیرساختی در کشور هویدا بود و مردم مجبور به تهیه کپسول های گاز می شدند اما استان هرمزگان همچنان به سبک نسل های گذشته زندگی می کنند و عرضه آزادانه سیلندر، شهر را با بحران انفجار و آتش سوزی روبرو کرده است.

,

موج اعتراضات و گلایه های هرمزگانی ها مسئولان را برآن داشته تا در برخی از محلات شهر بندرعباس اقدام به لوله کشی گاز نموده و نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم مبادرت ورزند اما با گذشت بیش از یک سال کند وکاری خیابان ها و کوچه ها ارمغانی جز ایجاد کانال های رو باز و چاله چوله های پیاپی به دنبال نداشته است.

,

 

,

, ,

 

,

اواخر پاییز سال گذشته انواع ماشین آلات و دستگاههای حفر زمین به صورت شبانه روز شهرک های حاشیه بلوار امام حسین(ع) بندرعباس را به بهانه لوله کشی گاز شخم زدند و زندگی ساکنان این محدوده از شهر را برای مدتی طولانی فلج کردند اما امید برخورداری از انرژی گاز و خلاصی از سیلندرهای سنگین موجب صبر و متانت حداکثری شهروندان شد؛ این آرزو در اوج اهمال کاری مسئولان تاکنون به سرانجام نرسیده و تمام محلات و کوچه ها را با خاک یکسان کرده است.

,

کوچه های خاکی و کنده کاری شده در شهرک های نوساز و تازه تاسیس بندرعباس که آپارتمان های بلندمرتبه و هزاران خانوار را در خود جاده داده تداعی دهه 70است که شهر در فقر امکانات و زیرساخت های شهری به سر می برد.

,

اکنون با گذشت یک سال از اجرای طرح نیمه کاره گاز رسانی در بندرعباس در خوش بینانه ترین حالت به پا خواستن گردو غبار و محیط خاک آلود کوچه ها به تمی ثابت تبدیل شده همچنین در بسیاری دیگر از مناطق تل های خاک مقابل منازل خودنمایی می کند.

,

, ,

شرایط جوی شهرستان بندرعباس و بروز زمینه انواع بیماری های پوستی و تنفسی معضلی برای خانواده ها شده از این رو ایجاد تپه های خاک و جولان جانوران ولگرد در محلات مزید بر علت است تا شهروندان را با سونامی بروز انواع بیماری ها روبرو کند؛مطالبه مردم بندرعباس از مسئولان حوزه گازرسانی به عنوان متولیان امر ورود به موضوع و رفع مشکلات پیش روی شهروندان است چنانچه اگر شرایط کنونی ادامه یابد قطعا باید منتظر بروز سونامی انواع بیماری ها بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه