اخبار داغ

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی:

دور زدن تحریم ها با تصویب دو طرح ارائه شده به مجلس/ وابستگی کشور به دلار اقدام غیر کارشناسانه ای بوده است

دور زدن تحریم ها با تصویب دو طرح ارائه شده به مجلس/ وابستگی کشور به دلار اقدام غیر کارشناسانه ای بوده است
حسن پور گفت:اینکه کشور را وابسته به ارزی کنیم که اختیار آن نیز از دست ما خارج است؛ اقدام غیر کارشناسانه ای بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به ارائه دو طرح «حذف دلار از معاملات بین المللی» و «تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران» مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه کشور را وابسته به ارزی کنیم که اختیار آن نیز از دست ما خارج است؛ اقدام غیر کارشناسانه ای بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان , راه آرمان ,

وی با بیان اینکه هم اکنون طرح هایی که به مجلس ارائه شده در خصوص  مسئله پولی و بانکی دو جانبه است، عنوان کرد:بسیاری از کشورها در گذشته هم از دلار آمریکا استفاده نمی کردند؛ بلکه توافق نامه ای بین بانکی بین دو یا سه کشور وجود داشته است که در هر کشور از واحد پول آن کشور استفاده شود.

,

عضو کمیسیون محاسبات و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال در روابطی که ایران با عراق دارد می توانیم صادرات را با واحد ارزی آن کشور انجام دهیم و واحد پولی کشور عراق را برای زائرینی که می خواهند به این کشور سفر کنند پرداخت کنیم؛ به این معنی که ما در ایران به جای ریال دریافتی از آنان واحد پول عراق را به آنان دهیم.

,

حسن پور تأکید کرد: دو طرح ارائه شده به مجلس کاملا کارشناسی شده است و یقین دارم که این دو طرح تأثیر بسزایی در ثبات وضعیت بازار و کشورهای همسایه ما دارد و همچنین در کنار آن افزایش صادرات را خواهیم داشت.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با تصویب دو طرح یاد شده می توانیم تحریم ها را دور بزنیم؛ دنیا به این نتیجه رسیده است که یک کدخدا نمی تواند دنیای به این بزرگی را اداره کند؛ ملت ها و دولت ها به این جمع بندی رسیده اند که باید خودشان تصمیم بگیرند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه کشورهای مرتجع سر سپرده آمریکا هستند، اظهار کرد: کشورهایی که تصمیم دارند عزتمندانه و شرافت مندانه زندگی کنند؛ قطعا از رویکرد جمهوری اسلامی ایران استقبال خواهند کرد و ایران اسلامی می تواند روابط حسنه ای نسبت به گذشته با کشورها داشته باشد.

,

وی تأکید کرد: با ارائه دو طرح «حذف دلار از معاملات بین المللی» و «تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران» موافق هستم.

,

حسن پور در پایان خاطر نشان کرد:پس از تبلیغات گسترده ای که آمریکایی در خصوص سیزده آبان داشت؛ خوشبختانه  شاهد ثبات خوبی در وضعیت بازار هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه