اخبار داغ

مدیر پایگاه میراث فرهنگی منطقه ثامن مطرح کرد؛

احیای آثار تاریخی بافت پیرامون حرم به‌صورت پهنه‌ای تاریخی

احیای آثار تاریخی بافت پیرامون حرم به‌صورت پهنه‌ای تاریخی
مدیر پایگاه میراث فرهنگی ثامن گفت: طبق طرحی که توسط استانداری برای محدوده پیرامون حرم مطهر ابلاغ شده، شرایط بسیار مناسبی پیش آمده تا بتوانیم آثار را به‌صورت پیوند با هم و در یک مجموعه و پهنه تاریخی مد نظر قرار دهیم و دوباره آن‌ها را احیا و باززنده‌سازی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وفا ثابتی در گفت‌وگو با خبرنگار مشهد پیام با اشاره به قرار داشتن حدود ۲۸ بنای ثبت‌شده اطراف حرم در فهرست آثار ملی، گفت: در طرح راهبردی و هدایت موزون توسعه بافت پیرامون حرم مطهر، تمام این آثار به‌صورت یک مجموعه در نظر گرفته شده و این پهنه به‌عنوان یک پهنه فرهنگی تاریخی عنوان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهد پیام,

مدیر پایگاه میراث فرهنگی ثامن افزود: دست سازمان میراث فرهنگی در این طرح کاملاً باز است تا با نظارت هماهنگی صورت‌گرفته برای این پهنه‌ها طرح مناسبی تهیه کرده و بتوانیم با توجه به‌ابلاغ سند بازآفرینی برای چند استان مهم از جمله خراسان رضوی، به استناد قوانین جاری موجود بناهای از دست‌رفته را از طریق بازآفرینی احیا کنیم و هویت آن بافت تاریخی را تا حدود نسبتا خوبی دوباره بازگردانیم.

,

وی با اشاره به زمانبر بودن این امر، بیان کرد: طبق طرحی که توسط استانداری برای محدوده پیرامون حرم مطهر ابلاغ شده، شرایط بسیار مناسبی پیش آمده تا بتوانیم آثار را به‌صورت پیوند با هم و در یک مجموعه و پهنه تاریخی مد نظر قرار دهیم و دوباره آن‌ها را احیا و باززنده‌سازی کنیم.

,

ثابتی تشریح کرد: تاکنون شهرداری براساس طرح تفصیلی قدیم پیش رفته اما اکنون با توجه به ابلاغ این طرح جدید، شرایط بافت پیرامون حرم با مقداری تغییر مواجه می‌شود.

,

مدیر پایگاه میراث فرهنگی ثامن یادآور شد: بنابراین راهکارها باید طبق طرح جدید ارائه شود و در این موقعیت نیازمند مشارکت خیلی بیشتر و فعال دستگاه‌های دخیل هستیم.

,

وی با اشاره به وجود محدودیت‌های اعتباری، تأکید کرد: به‌همین منظور باید برنامه‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری تهیه شود تا بخش خصوصی برای مشارکت فعال در این زمینه تشویق شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه