اخبار داغ

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی:

مسجد مرکز تمام شئون حکومت رسول‌الله بود/انسان‌سازی مأموریت اصلی پیامبر اسلام(ص)

مسجد مرکز تمام شئون حکومت رسول‌الله بود/انسان‌سازی مأموریت اصلی پیامبر اسلام(ص)
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت:مسجد تنها محل عبادت نبود، مرکز و تمرکز تمام شئون حکومت رسول‌الله(ص) در مسجد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام رضا تاج‌آباد دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با تأسف از اینکه بعضی افراد تنها «وَ اِنَّکَ لَعَلى خُلُق عَظِیم» پیامبر را دیدند گفت: خداوند می‌فرماید که تو با خلق عظیم و اخلاق عظیم آفریده شدی و اخلاق تو بود که مردم را جذب کرد. اما فراموش کردند که رسول خدا در فرصتی که به دست آوردند سریع از مکه به مدینه هجرت کرده و از شر مشرکین مکه فرار کردند و در مدینه‌ای که تشنه حضور حضرت بود حکومت تشکیل دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

تاج‌آباد با عنوان اینکه پیامبر(ص) مسجد را مرکز حکومت خود قراردادند افزود: در مسجدالنبی فقط نماز خوانده نمی‌شد، بلکه تمام تصمیمات امور، در مسجد گرفته می‌شد.

,

این کارشناس مذهبی درباره اهمیت تشکیل حکومت در سیره نبوی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در ۱۳ سالی که در مکه بودند پایه‌های حکومت خود را تشکیل دادند.

,

وی بابیان جریان ابولبابه به‌عنوان نمونه‌ای که خیانت کرد و یک قهر کوچک رسول خدا برای تربیت و تأدیب او کافی بود، گفت: ابولبابه به دلیل دوستی که با یهودیان داشت بعد از غزوه خندق به مسلمانان و رسول خدا(ص) خیانت کرد و بعدازاین جریان، پیامبر(ص) او را تنبیه کرد و گفت کسی حق ندارد با ابولبابه حرف بزند. ابولبابه خود را به یکی از ستون‌های مسجد بست. نه آبی می‌خورد، نه غذایی می‌خورد، فقط گریه می‌کرد و فقط موقع نماز به دخترش می‌گفت که او را باز کند و نماز بخواند. تا زمانی که آیه نازل شد و خداوند متعال فرمود که توبه تو پذیرفته شد و پیامبر(ص) او را بخشید.

,

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، پیامبر اسلام(ص) را انسان کامل و الگویی برای تمام بشر دانست و تصریح کرد: وقتی افراد وارد مدینه می‌شدند، تحت لوای رسالت نبوی، تبدیل به انسان می‌شدند، اما اجازه ندادند که بعد از پیغمبر(ص) آب در همین شاهراه به حرکت خود ادامه و جریان پیدا کند و مسیر آن را عوض کردند. وگرنه حتی ما در کره زمین، یک نفر را غیرمسلمان و غیر شیعه پیدا نمی‌کردیم. پیامبر(ص) به این زیبایی انسان‌سازی می‌کرد.

,

وی اضافه کرد: مأموریت پیامبر این بود که به‌عنوان انسان کامل برای همه انسان‌ها الگو باشد. این امر محقق نمی‌شد مگر باوجود کادر مختصر و وجود یک میدان که همان تشکیل حکومت بود.

,

تاج‌آباد با اشاره به اهتمام امامان معصوم برای تشکیل حکومت اسلامی در طول حیات مبارکشان اظهار کرد: تمام ائمه علیهماالسلام در تمام طول عمر امامت مبارکشان دنبال چنین فرصتی بودند. هرکس درزمانی با موقعیتی روبه‌رو می‌شد و باید ترفندی می‌زد، تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کرد تا مجدداً آن حکومت تشکیل شود.

,

این کارشناس مذهبی افزود: بعد از پیامبر(ص)، امیرالمؤمنین(ع) بیست‌وپنج سال خانه‌نشین شد و بعدازاینکه خلافت در مدت ۴ سال و ۹ ماه در اختیار حضرت بود، پشت سر هم شاهد جنگ بود. بعد از شهادت حضرت علی(ع)، شش ماه خلافت بسیار کوتاه امام حسن مجتبی(ع) و بعد از آن، کربلای خونین رقم خورد.

,

وی با طرح این سؤال که چرا امام خمینی(ره) فرمود حفظ نظام از اوجب واجبات است؟ به اهمیت تشکیل حکومت اسلامی که همه امامان بزرگوار ما یکی پس از دیگری سعی در ایجاد آن داشتند تا امروز مقدمه تشکیل حکومت امام مهدی (عج) به دست ما بیافتد، اشاره کرد: علت این است که مقدمه ظهور امام مهدی ارواحنا فداه حفظ این نظام است.

,

تاج‌آباد با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی باید حفظ شود، قدرت پیدا کند و برای تمام ملت‌ها و تمام مستضعفین الگو باشد اضافه کرد: تمام پابرهنه ها احساس کنند که باید مثل ملت ایران علیه استکبار خود، علیه زمام خود قیام کنند، همه باهم متحد شوند و این اتحاد انشا الله بستر و زمینه ظهور امام زمان (عج) خواهد بود.

,

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: علی بن ابی‌طالب(ع) یک شعار به یادگار گذاشت که خط سیر اصلی شیعه است. اگر شیعه به این شعار اهتمام نداشته باشد، برای آن همت و غیرت خرج نکند، شیعه نیست. کونوا لِلظّالِمِ خَصمًا وَ لِلمَظلُومِ عَونًا؛ برای ظالم دشمن و برای مظلوم یار و یاور باشید و این میسر نمی‌شود مگر اینکه قدرت داشته باشید. قدرت به دست نمی‌آید مگر اینکه حکومت تشکیل شود. باید قرآن و عترت حاکم شوند تا بتوانیم با مستکبرین دنیا دربیفتیم.

,

تاج‌آباد با اشاره به حادثه ترور در هفته دفاع مقدس در اهواز که منجر به شهادت ۲۴ تن از هم‌وطنان عزیز ما شد و محکومیت این ترور تصریح کرد: دشمن در حال آزمایش است که می‌تواند حمله گسترده‌تر و قدرتمندتر علیه جمهوری اسلامی ایران داشته باشد؟ سریع موشک‌های ایران پایگاه‌های آن‌ها را ویران کردند.

,

وی اظهار کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب باقدرت و اقتدار می‌فرمایند که: زمان بزن دررویی تمام‌شده و اگر بزنید، شدیدتر از آن چیزی که زدید خواهید خورد. بنابراین باید حکومت و حاکمیت مقتدر و قدرت نظامی وجود داشته باشد. بنابه گفته قرآن وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ با تمام قوا باید در برابر دشمن ایستاد. خداوند متعال در سوره مبارکه حدید می‌فرماید: وَأَنْزَلْنَا الْحَدِیدَ فِیهِ بَأْسٌ شَدِیدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ لازمه اینکه اگر مردم بخواهند برای عدالت قیام کنند، استفاده از قدرت آهن است. قدرت آهن زمانی محدود به شمشیر و نیزه و تیر و کمان بود و امروز همان آهن تبدیل‌شده به موشک‌های بالستیک ما.

,

تاج‌آباد افزود: در برجام ۲ دشمن تلاش داشت مثل هسته‌ای، توان موشکی ما را هم زمین‌گیر کند. الحمدالله رهبر مقتدر ما در برابر دشمن ایستاد، مسئولین را خبردار کرد و بصیرت بخشید که دشمنی که از ما زخم‌خورده، صد در صد دنبال تلافی است.

,

این کارشناس مذهبی بابیان اینکه اگر حکومت نداشته باشی قدرت نداری و اگر قدرت نداشته باشی حرف‌های شما در حد یک شعار است ادامه داد: امروز مستکبرین دنیا ازجمله اسرائیل غاصب، آمریکای جنایتکار و اروپا می‌دانند ایرانی که چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خود را می‌خواهد جشن بگیرد، با ایران ۸ سال دفاع مقدس تفاوت دارد. در دفاع مقدس ایران تنها حافظ حریم مملکت خود بود، امنیت مملکت خود را توانست حفظ کند و یک وجب از خاک خود را به دشمن ندهد و امروز منطقه را امن می‌کند. در جریان سوریه مستکبرین می‌خواستند بشار اسد برود. اما رهبر معظم انقلاب اراده کردند: بشار بماند و سوریه با بشار بماند. داعش نتوانست غلطی بکند، حامیان داعش، آل سعود و... نتوانستند کاری کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: امروز ایران مقتدرتر، مسلط‌تر و محبوب‌تر از دیروز در قلب کشورهای منطقه جای دارد چون به شعار امام علی(ع) عمل کردیم یعنی: انقلاب اسلامی برای مظلوم یار و برای ظالم دشمن و خصم بوده و خواب را از چشم دشمن گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه