اخبار داغ

آنچه در جلسه علنی شورای شهر شیراز گذشت؛

تنفس ۲۰ دقیقه ای برای رسمیت دادن به جلسه شورا/ عدم پاسخگویی، پاشنه آشیل برخی از مدیران

تنفس ۲۰ دقیقه ای برای رسمیت دادن به جلسه شورا/ عدم پاسخگویی، پاشنه آشیل برخی از مدیران
شامگاه شب گذشته ترک صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز توسط دو عضو این پارلمان شهری باعث شد تا جلسه از رسمیت بیفتد و نایب رئیس جهت بازگرداندن این دو نفر به جلسه، 20 دقیقه تنفس اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، جلسه علنی شورای شهر شیراز شامگاه دوشنبه (چهاردهم آبان ماه) با 10 عضوِ حاضر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
مهدی حاجتی عضوِ فعال و پیگیرِ شورا همچنان باید منتظر بررسی پرونده خود در دستگاه قضایی باشد و اجازه حضور در جلسات شورا را ندارد و اما سیداحمدرضا دستغیب (رئیس شورا) و احمد تنوری (رئیس کمیسیون فرهنگی شورا) دو عضو غایب در این جلسه بودند.
,
 
,
ترک صحن توسط دو عضو دیگر شورا (لیلا دودمان و سینا بنی زمانی) باعث شد تا این جلسه از رسمیت بیفتد و نایب رئیس (ابراهیم صبوری) جهت بازگرداندن این دو نفر به جلسه، 20 دقیقه تنفس اعلام کرد.
,
 
,
بلاتکلیفی سامانه شفافیت شهرداری، شورا را وادار به طرح و تصویب آن در قالب تک فوریت کرد
, بلاتکلیفی سامانه شفافیت شهرداری، شورا را وادار به طرح و تصویب آن در قالب تک فوریت کرد,
به گزارش شیرازه، طرح دو فوریتی تسریع و نظارت بر مصوبات شورا توسط جمعی از اعضای شورای شهر شیراز مطرح شد که پس از بررسی، به تصویب رسید.
, شیرازه, شیرازه,
 
,
بر اساس این مصوبه، شهرداری شیراز مکلف شد نهایتا تا یک هفته پس از ابلاغ مصوبه توسط شورا به شهرداری، نسبت به ابلاغ آن به زیرمجموعه های تحت نظر خود اقدام و به شورا اعلام کند و پس از آن گزارش کتبیِ روند اجرا و پیشرفت مصوبه را در فواصل حداکثر یک ماهه به شورا ارائه دهد.
,
 
,
راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری شیراز دستورکار دومی بود که بصورت تک فوریت! توسط برخی از اعضای شورا مطرح شد و به تصویب رسید.
,
 
,
راه اندازی سامانه شفافیت مطالبه ای قدیمی است که بارها به اشکال مختلف مطرح شده و همچنان در بلاتکلیفی بسر می برد که این بار به صورت تک فوریت مطرح شد!
,
 
,
ادامه بررسی طرح حریم سبز پروژه کوهسار مهدی و تعیین تکلیف حقوق غارسین و مالکین (لایحه شهرداری شیراز)، مساعدت به تیم های فوتسال بانوان شیرازِ حاضر در لیگ برتر کشوری و ارائه خدمات رایگان اتوبوس به محل برگزاری بازی تیم های فوتبال فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز (دو طرحِ یک فوریتی جمعی از اعضای شورا) دستورکارهای دیگر این پارلمان شهری بودند که به تصویب رسیدند.
,
 
,
شورای اسلامی شهر شیراز با دو فوریت لایحه‌ اصلاح بند 50 تکالیف بودجه سال 97 موافقت کرد که شهرداری بر اساس آن موظف شد لایحه‌ اعمال سیاست های تشویقی و ترغیبی جهت بهینه سازی منابع انسانی در راستای کاهش بخشی از هزینه های موجود را ظرف مدت 3 ماه تهیه و به شورا ارائه کند.
,
 
,
عدم پاسخگویی به پاشنه آشیل برخی مدیران تبدیل شده است
, عدم پاسخگویی به پاشنه آشیل برخی مدیران تبدیل شده است,
عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز (قاسم مقیمی) با بیان اینکه نطق امروز خود را بی هیچ مقدمه ای به اصل « پاسخگویی؛ امری که شوربختانه به پاشنه ی اشیل برخی مدیران تبدیل شده است» می پردازم، گفت: پاسخگویی، با سابقه و قدمت بسیار زیاد در مدیریت در دهه های اخیر تبدیل به یکی از مهمترین عناصر جوامع مردم محور و از ارکان اساسی یک جامعه ی خوب شده است، امری فراگیر که هم در حکومت های دموکراتیک و توسعه یافته و هم در کشورهای در حال پیشرفت جایگاه رفیعی دارد.
,
 
,
وی با اظهار اینکه نهاد های آکادمیک و نظام های حقوقی، پاسخگو بودن را به عنوان راه علاج نظارت بر امور و اصلاح نابسامانی های مدیریت یافته می دانند، اعلام کرد: منابع و مبانی نظری اسلامی نیز به کرات بر لزوم پاسخگو بودنِ حکومت تاکید داشته اند، پرسشگری را حق جامعه می دانند و به طرق مختلف بر اجرایی شدن این موضوع تأکید کرده اند.
,
 
,
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا مطالب دیگری درخصوص اهمیت توجه به این مقوله پرداخت و خطاب به اعضای شورا، شهردار و معاونت های این مجموعه شهری گفت: بی تعارف بفرمایید چقدر اصل سرعت در پاسخگویی و ممنوعیت تاخیر در آن، اصل برابری و منع تبعیض در اجرای قانون بدون استثنا، اصل محرمانه بودن داده های شخصی شهروندان و رعایت حریم خصوصی و اصل دسترسی آسان به اطلاعات اداری در سیستم اداریِ تحت اشراف و مسولیت ما رعایت می شوند!؟
,
 
,
پاسخ به نامه های موجود در کارتابل شورا با چه ادبیاتی نگارش و ویرایش می شوند؟!/ ماده 90 قانونِ مدیریت خدمات کشوری عاملی برای وفاداری نسبت به مسئولیتی که پذیرفته ایم
, پاسخ به نامه های موجود در کارتابل شورا با چه ادبیاتی نگارش و ویرایش می شوند؟!/ ماده 90 قانونِ مدیریت خدمات کشوری عاملی برای وفاداری نسبت به مسئولیتی که پذیرفته ایم,
مقیمی با بیان اینکه در ادامه بیان کرد: لازم است با صراحت در هیمن پارلمان شهری و در برابر چشمان ناظرِ رسانه ها اعلام کنید که اصلِ شفافیت و حذف تشریفات زائد، اطلاع رسانی الکترونیکی، حق اعتراض و شکایت نسبت به تصمیمات، انصاف در اتخاذ تصمیمات اداری، مشارکت مردم در تصمیم گیری ها و برخورداری از ثبات در اتخاذ تصمیمات در مجموعه ی تحت زعامت ما تا چه اندازه جدی گرفته می شوند!؟
,
 
,
وی با اظهار اینکه تنها به دو مورد فاحش اشاره می کنم، اعلام کرد: چه تعداد از نامه های بی پاسخ در کارتابل و زونکن ها وجود دارند یا در چه زمانی پاسخ داده می شوند و یا با چه ادبیاتی! نگارش و ویرایش می شوند؟
,
 
,
منشی شورای شهر شیراز گفت: به حجم تماس های برقرار شده با واحد ۱۳۷ شهرداری توجه کنیم: مگر نه اینکه هر یک از این تماس ها مصداق یک مورد فساد، کم کاری، کوتاهی و یا بی مسئولیتی در سیستم تحت حاکمیت ماست و مگر غیر از این است که هر یک از این موارد، گزارشی از عدم رعایت اصول نظارت، دقت و سرعت در حقوق اداری است؟
,
 
,
مقیمی با اشاره به ماده 90 قانون مدیریت خدمات کشوری، بیان کرد: این قانون می تواند عاملی بر برون رفت ما از این ناهنجاری های مدیریتی باشد تا شاید قدری نسبت به مسئولیتی که پذیرفته ایم وفادار بمانیم.
,
شفافیت، کلید واژه ای که دارد رنگ می بازد.
,
 
,
به گزارش شیرازه، نطقِ این عضو شورا قابل تحسین و حاوی کلمات و جملات زیبایی بود اما جای تامل است که چرا فردی که معتقد بر امر مهم و بی بدیل پاسخگویی و یا بهتر است بگوییم شفافیت است خود در طی یک سال حضور خود در شورا بارها از پاسخگویی به خبرنگار ما سر باز زده و پاسخگویی و مصاحبه را به جلسات دیگری موکول کرده درحالیکه بارها وعده هماهنگی جهت پاسخگویی به سوالات ما را داده اما این موضوع محقق نشده و خبرنگار ما پس از بارها پیگیری همچنان منتظر اطلاع رسانی از زمانی برای مصاحبه و پاسخگویی از جانب وی است!
, شیرازه, شیرازه,
 
,
کلیدواژه شفافیت یا کلمات مترادف با آن همچون پاسخگویی به دلیل تکرار پی در پی توسط مسئولان مختلف تبدیل به موضوعی شده که دیگر نظر مردم را جلب نمی کند و دارد رنگ خود را می بازد چرا که این موضوع به شعاری مبدل شده که انگار قرار نیست بطور کامل و مشخص اجرایی شود.
,
 
,
امید است تمامی افرادی که شعار شیشه ای بودن عملکردها و شفافیت سر می دهند را به زودی در جرگه عاملان به وعده و شعارهای خود ببینیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه