اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد؛

تولید سالانه ۱۸ هزار تن بذر اصلاح شده گندم و جو در استان زنجان

تولید سالانه ۱۸ هزار تن بذر اصلاح شده گندم و جو در استان زنجان
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان استفاده از بذور اصلاح شده و گواهی شده را از اهداف و سیاست‌های مهم وزارتخانه دانست و گفت: سالانه 18 هزار تن بذر اصلاح شده گندم و جو زیر نظر مرکز تحقیقات در استان تولید می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر کرامتی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه ناکافی بودن دانش فنی کشاورزان از عوامل اصلی پایین بودن عملکرد در واحد سطح در تولید انواع محصولات زراعی و باغی محسوب می شود، اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح آگاهی بهره برداران به عنوان یکی از راهکارهای اساسی افزایش تولید در واحد سطح اقدام به پهنه‌بندی عرصه‌های کشاورزی در سراسر کشور از جمله استان زنجان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: به طوری که کارشناسان مسئول هر پهنه با حضور مستمر در عرصه‌های تولیدی، یافته های تحقیقاتی و دانش روز را به صورت مستقیم به کشاورزان منتقل می‌کنند.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان بر استفاده از بذر مناسب به منظور افزایش بهره وری در تولید محصولات تاکید کرد و افزود: 30 تا 50 درصد پتانسیل تولید در بخش کشاورزی به بذر مربوط می‌شود.

,

وی استفاده از بذور اصلاح شده و گواهی شده را از اهداف و سیاست‌های مهم وزارتخانه در اجرای اصول به‌زراعی در مزارع برشمرد و عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان موفق به کسب مقام برتر کشوری در تولید بذور اصلاح شده غلات نسبت به تعهدات ابلاغی شده است.

,

کرامتی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین دارای مقام دوم رتبه بندی شرکت های تولید و فرآوری بذر در کشور است.

,

وی ابراز کرد: استان زنجان در حال حاضر دارای 10 شرکت فعال در زمینه تولید بذور اصلاح شده و لیبل‌دار است به طوری این شرکت‌ها با پراکنش مطلوب در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان مستقر هستند.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: شرکت‌های فوق سالانه 18 هزار تن بذر اصلاح شده گندم و جو در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده تحت کنترل مرکز تحقیقات و واحد ثبت گواهی در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت مزارع را کنترل و در نهایت بذور با کیفیت بسیار مطلوب تولید و در اختیار کشاورزان استان قرار می‌دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه