اخبار داغ

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان:

وقف ۵۰۰۰ موقوفه در پایتخت وحدت کشور/ زابل و زاهدان رکورددار بیشترین وقف

وقف ۵۰۰۰ موقوفه در پایتخت وحدت کشور/ زابل و زاهدان رکورددار بیشترین وقف
مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 144 موقوفه در استان به ثبت رسیده است، گفت: زابل و زاهدان رکورددار بیشترین موقوفات هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در حالی دهه آخر صفر هر سال بر اساس مصوبه شورای عالی فرهنگی به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است که این سنت حسنه در سیستان وبلوچستان قدمتی دیرینه از زمان یعقوب لیث صفاری دارد به گونه ای که می توان گفت سیستانیان اولین واقفانی بودندکه نشانه این مدعا نیز بر پا کردن مسجد بزرگی در زرنج است که در آن برای رونق تکاپوهای علما و اندیشه گران دینی در این مسجد بازار بزرگی را نیز ساختند و درآمد آن را وقف این مسجد و بیمارستان شهر و مکه مکرمه کرده بودند که در زمان خودش بازتاب ویژه ای داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
حجت الاسلام محسن مومنی مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون؛ وقف را مصداق صدقه جاریه دانست که از مهمترین کارکردهای آن فقرزدایی از جامعه، تولید و ساختن آینده است.
به گفته این مسئول از ابتدای سال تاکنون 144 موقوفه در استان به ثبت رسیده که بیشترین مورد آن به زابل و زاهدان اختصاص دارد و مساجد و خانه عالم را در بر می گیرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: موقوفات در کشور بعد از انقلاب اسلامی در چارچوب معین ساماندهی شدند به طوری که در این استان تعداد موقوفات از 500 مورد قبل از انقلاب هم اینک به حدود پنج هزار موقوفه افزایش یافته است.
به گزارش عصرهامون تاکنون حدود پنج هزار موقوفه در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده که بیش از چهار هزار و 200 موقوفه به مساجد، حدود 170 موقوفه به حسینیه و زینبیه و امکان غیر مسجد، 41 مورد به آرامستان، 45 مورد به حوزه عملیه و 16 مورد به امور قرآنی اختصاص یافته است.
 
انتهای پیام/
, عصرهامون؛,
,
,
, ،,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه