اخبار داغ

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس:

ضرورت محافظت اقتصاد کشور از تکانه‌های اقتصاد جهانی/ از طرح حذف دلار از مبادلات بین‌المللی حمایت می‌کنیم

ضرورت محافظت اقتصاد کشور از تکانه‌های اقتصاد جهانی/ از طرح حذف دلار از مبادلات بین‌المللی حمایت می‌کنیم
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع حذف دلار از ماه‌ها قبل مطرح است و یکی از راهکارهایی است که اقتصاد کشور در برابر تکانش‌های اقتصادی بین‌المللی محافظت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: موضوع حذف دلار از ماه‌ها قبل مطرح است و یکی از راهکارهایی است که اقتصاد کشور در برابر تکانش‌های اقتصادی بین‌المللی محافظت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,
 
,
وی با اشاره به لزوم توجه به پول ملی و حذف دلار از چرخه اقتصادی، گفت: در طرح حذف دلار موارد متعددی باید به عنوان زیرساخت این موضوع درنظر گرفته شود و ملاحظات اقتصادی بسیار زیادی دارد.
,
 
,
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متخصصان مسائل اقتصادی در مجلس شورای اسلامی پیشنهاداتی دارند و با دولت هماهنگ می‌کنند که به تدریج وابستگی اقتصادی کشور به دلار کاهش پیدا کند.
,
 
,
فلاحتی با بیان این‌که پیشنهادات زیادی مطرح است که یکی از آن‌ها پیمان‌های دوجانبه یا چندجانبه اقتصادی است، گفت: برای مثال شرکای تجاری ایران مانند روسیه، چین و امثال این کشورها یک مبادله پولی مشخص بدون دلار انجام دهند و در شیوه و روش‌ها غیر از دلار یک ارز غالب ایجاد شود.
,
 
,
وی تصریح کرد: شیوه‌های دیگر عدم وابستگی به دلار نیز مطرح می‌شود که چگونه ریال را تابعی از دلار نگیریم و اگر چنان‌چه نرخ دلار افزایش پیدا کند، ریال کاهش پیدا نکند.
,
 
,
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که تلاش مجلس بر این موضوع بوده و امری حساس و قابل توجه است، افزود: باید شیوه‌ها به درستی اجرا شود و در حال حاضر کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس در این خصوص بسیار فعال هستند و پیشنهادات خوبی دارند.
,
 
,
فلاحتی عنوان کرد: طرح حذف دلار ضرورت در اقتصاد کشور است و از آن حمایت می‌کنیم اما چگونگی کار قابل تأمل است که در حال کار است.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که این طرح کشور را از تکانش‌های تحریم و اقتصاد جهانی رها می‌کند، خاطرنشان کرد: امنیت اقتصادی به عنوان امنیت و منافع ملی تلقی می‌شود و نمی‌توان از آن غفلت کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه