اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

موقوفات را احیا کنید/ لزوم تبدیل شدن بقاع متبرکه به مراکز فرهنگی

موقوفات را احیا کنید/ لزوم تبدیل شدن بقاع متبرکه به مراکز فرهنگی
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که اگر در مورد وقف به خوبی کار شود به فرهنگ‌سازی کمک می‌کند، گفت: موقوفات را احیا و به رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه کمک کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار کارکنان و مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام سوگواری اهل بیت (ع) اظهار کرد: اهمیت مسئله وقف در اسلام بر کسی پوشیده نیست و از مصادیق بارز باقیات و صالحات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: وقتی انسان می‌میرد پرونده اعمالش بسته می‌شود مگر در چند مورد که یکی از آن‌ها همان وقف است و افراد از آن برخوردار می‌شوند.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در طول تاریخ تشکل‌ها به صورت امروزی نبود و یکی از منابع رشد و فرهنگ جامعه همین اوقاف بوده است.

,

 

,

آیت الله عبادی خاطرنشان کرد: بعد از سلطه رضاخان و انگلیس بر ایران اوقاف ضایع شد و بسیاری از منابع و درآمدهای آن به تصرف پهلوی درآمد و هنوز هم اوقاف از آن زخم انگلیس رنج می‌برد.

,

 

,

وی افزود: دهه‌ای که به عنوان وقف نامگذاری شده، چیزی به جا و فرهنگی است که باید بماند و مردم از دستاوردهای خود بعد از مرگ بهره ببرند.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: صاحب موقوفات همان اشخاص هستند لذا تصرف، تبدیل و تغییر در آن‌ها بسیار خطرناک است و مسئولیت در این حوزه نیز سخت است.

,

 

,

آیت الله عبادی تصریح کرد: موقوفاتی که خرید و فروش شده‌اند را پیدا و احیا کنید و در این زمینه قوه قضائیه نیز با شما همکاری خواهد کرد.

,

 

,

وی بر 3 مسئله حفظ وقف، به‌روز شدن درآمد موقوفات و آباد و درآمدزا شدن موقوفاتی که تخریب شده‌اند تاکید کرد و افزود: درآمد موقوفات مربوط به اشخاص است و با سایر درآمدها فرق می‌کند و حق دسترسی به آن‌ها را نداریم.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: درآمد موقوفات باید در جایی که واقف گفته است، صرف شود و اگر در غیر از جایی که گفته شده صرف شود مانند این است که دزدی شده است.

,

 

,

آیت الله عبادی خاطرنشان کرد: اگر وقفی احیا، آباد و در جای خودش به کار گرفته شود از ثواب معنوی بسیار بالایی برخوردار است.

,

 

,

وی افزود: امانت را یا نباید پذیرفت و اگر پذیرفت باید امانتداری کرد امانتی مانند اوقاف چیز مهمی است.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که اگر در مورد وقف به خوبی کار شود به فرهنگ‌سازی کمک می‌کند، گفت: اوقاف را احیا و به رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه کمک کنید.

,

 

,

آیت الله عبادی یادآور شد: مردم در مناسبت‌ها و ایام تعطیل در بقاع متبرکه حضور پیدا می‌کنند و باید از نظر فرهنگ ناب اسلامی تغذیه شوند و امروز این بقاع متبرکه به مراکز فرهنگی تبدیل شده‌اند.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه