اخبار داغ

به دنبال هشدار مدیریت بحران؛

آغاز بارش باران و برف از عصر امروز در البرز/ اخطار آب ‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ های فصلی/ احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی وجود دارد

آغاز بارش باران و برف از عصر امروز در البرز/ اخطار آب ‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ های فصلی/ احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی وجود دارد
بر اساس اعلام هواشناسی البرز از عصر امروز (سه شنبه) تا صبح روز چهارشنبه سامانه بارشی در استان فعال خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، بر اساس صدور اخطاریه های سازمان مدیریت بحران کشور از عصر امروز (سه شنبه) تا صبح روز چهارشنبه سامانه بارشی در استان البرز فعال خواهد شد. این سامانه با بارش باران به‌ صورت رگبار، توام با رعد و برق، وزش باد شدید به ‌ویژه در جاده‌ های کوهستانی، بارش تگرگ و برف پیش ‌بینی می‌ شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

مهدی مهرور مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: فعالیت این سامانه موجب آب ‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ های فصلی می‌ شود، بارش برف نیز باعث لغزندگی جاده‌ های کوهستانی خواهد شد.

,

این سامانه مه آلودگی و بارش برف احتمال اختلال در تردد را به دنبال دارد لذا اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان ‌ها باید به ‌منظور مقابله با وقوع سیل یا ریزش کوه آمادگی داشته باشند، همچنین باید از توقف در بستر و حریم رودخانه ‌ها خودداری شود و لایروبی قنوات و رودخانه‌ های استان ضروری است.

,

خودداری از سفرهای غیرضروری در جاده‌ های کوهستانی به دلیل احتمال ریزش سنگ توصیه ای دیگری بود که توسط مدیریت بحران البرز به عموم مردم شد.

,

همچین منصور رحمانیان مدیر کل هواشناسی البرز برای امروز (سه شنبه) بارش باران پیش بینی کرد و به خبرنگار تیتریک، گفت: بارش‌ ها در ارتفاعات به‌ صورت برف است و از جمله پیامدهای این سامانه بارشی در استان، آسمانی نیمه ‌ابری تا ابری، مه‌ آلود، گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

, تیتریک,

محور چالوس ابری و مه ‌آلود همراه با بارش باران و برف خواهد بود و در حال حاضر وضعیت کیفی هوای شهرستان ‌های استان سالم است.

,

و اما داود نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ‌ای استان البرز درباره این سامانه بارشی گفت: با توجه به پیش‌ بینی وقوع سیل از شهروندان می خواهیم در راستای پیشگیری از وقوع هرگونه اتفاق و حادثه‌ی ناگوار از تردد، اطراق، استقرار چادر، پارک خودرو در حریم و بستر رودخانه‌ های استان خودداری کنند.

,

همچنین لازم است شهروندان به تابلوهای هشدار و اطلاعیه‌ های نصب ‌شده شرکت آب منطقه‌ای البرز که در حوزه‌ ای ذکرشده نصب ‌شده است، توجه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه