اخبار داغ

بررسی منشور دولت اسلامی به روایت میثم موسی‌پور و محمدتقی کرامتی

بررسی منشور دولت اسلامی به روایت میثم موسی‌پور و محمدتقی کرامتی
از آغاز دولت سازندگی به ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی تا پایان دولت اصلاحات با ریاست سید محمد خاتمی انقلاب اسلامی دارای فراز و نشیب هایی بود علی‌رغم دستاوردهای مختصر این دو دولت با کم کاری ها و ضعف‌های مدیریتی برخورد می‌کنیم، در طول این شانزده سال مقام معظم رهبری توصیه‌های فراوانی را به این دو دولت داده است و دولت اسلامی را از دولت غربی و شرقی جدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انقلاب نیوز ،به این منظور دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر به کوشش میثم موسی‌پور و محمدتقی کرامتی سخنان رهبر انقلاب را جمع آوری کرده و کتاب منشور دولت اسلامی را به توسط نشر همای غدیر به چاپ رسانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز ,

این کتاب در ده فصل وظایف و کارآمدی و آسیب های که در دولت ها وجود دارد را به صورت شفاف توضیح داده است که در فصل اول آن رهبر انقلاب معیارهای حکومت های اسلامی با الگوی دولت اسلامی را توضیح می دهد. در فصل دوم اکثر سخنان رهبر انقلاب در رابطه با نقش دولت در اقتصاد اسلامی می‌باشد و معیارهای دولت اسلامی را نیز توضیح می‌دهد تا دولت بر آن اساس اقتصاد خود را طراحی و برنامه ریزی کند.

,

در فصل سوم این کتاب امام خامنه‌ای به نقش پررنگ دولت در رابطه با فرهنگ می‌باشد و تعریف فرهنگ را نیز توضیح می‌دهند تا دولت با فرهنگ غربی و شرقی با فرهنگ اسلامی اشتباه نگیرد. در فصل چهارم نحوی سیاست خارجه ای که دولت ها باید اجرا کنند تا بدانند با چه کشورهایی با چه معیارهای به چه صورتی برخورد کنند تا دولت‌ها کشور دوست را با کشور دشمن اشتباه نگیرد.

,

در فصل پنجم دولت باید خدمات رسانی هایی نسبت به مردم را بدهد را می گوید در فصل ششم اصلاحاتی که که باید دو کابینه خود انجام تا مفاسد دولتی را از کابینه و دستگاهای دولتی خارج کند. در فصل هفتم ارزش نیروهای جوان است که به دولت توصیه می کند تا از جوانان استفاده کامل برای پیشرفت انجام بدهد حتی رهبر انقلاب در فصل هشتم کمک دولت برای پیشرفت های علم است.

,

در فصل نهم مقام معظم رهبری آسیب هایی درونی که در دولت ها بوجود می‌آید را به آقایون دولت می گویند تا بدانند این آسیب ها چه بلاهایی بر برنامه هایشان برای مدیریت کشور بوجود می آورد را توضیح میدهد. و در فصل آخر ملاک و معیارهای دولت کارآمد را می گویند و بر آن اساس دولت ها باید کارآمدی خود را بسنجند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه