اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

موقوفات در چهارمحال و بختیاری وضعیت مناسبی ندارد/ لزوم معرفی وقف مشارکتی به مردم

موقوفات در چهارمحال و بختیاری وضعیت مناسبی ندارد/ لزوم معرفی وقف مشارکتی به مردم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه موقوفات و نیات وقف در این استان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد گفت: ۶۳ درصد موقوفات این استان مسجد، ۱۷ درصد حسینیه، ۱۹ درصد موقوفه منفعتی و ۰/۶درصد نیز موقوفه قرآنی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دهه وقف از پانزدهم آبان آغاز و تا بیست و چهارم آبان ادامه دارد.

وی وقف را یک سنت‌ حسنه دانست و بیان داشت: این سنت همواره مورد تاکید پیامبر اسلام بوده و با کمی تحقیق می‌توان نشانه‌هایی از وقف در دوران قبل از اسلام هم مشاهده کرد.

امیری با اشاره به اینکه موقوفات و نیات وقف در این استان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد افزود: ۶۳ درصد موقوفات این استان مسجد، ۱۷ درصد حسینیه، ۱۹ درصد موقوفه منفعتی و ۰/۶درصد نیز موقوفه قرآنی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از وجود یک هزار و ۷۸ مسجد و ۲۹۶ حسینیه در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: ۳۲۷ موقوفه در حوزه اجتماعی، خیریه و مذهبی، پنج مدرسه علمی، ۹ دارالقرآن و ۴/. درصد مربوط به حوزه‌های علمی است.

امیری با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از ۱۹ درصد موقوفات منفعتی این استان با نیت مذهبی، ۳۳ درصد با نیت اجتماعی، ۳۷ درصد با نیت خیریه و ۵ درصد با نیت مدارس علوم دینی است اضافه کرد: متاسفانه در حوزه اشتغال، ترویج فعالیت‌های قرآنی و... در چهارمحال و بختیاری کمبود داریم، همچنین در زمینهٔ ازدواج، جهیزیه، مسکن، علم و فناوری، مباحث دانش‌بنیان، دارو و درمان برای بیماران خاص، ساخت مراکز درمانی و... در استان نیازمند وقف هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری  با اشاره به وجود یک هزار و ۷۱۵ موقوفه و ۳ هزار و ۶۶۱ رقبه درآمدزا در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در مسائل بسیاری چون محرومیت‌زدایی می‌توان از درآمد موقوفات و کمک خیران بهره برد.

امیری از ثبت ۲۷ موقوفه جدید از سال گذشته تاکنون در این استان خبر داد و افزود: اعتماد مردم در زمینهٔ وقف برای ما بسیار ارزشمند است و باید همه تلاشمان را برای آگاهی دادن به آن‌ها به کار بندیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اخذ سند برای موقوفات موضوع مهمی است که در حوزه وقف اهمیت دارد و تاکنون ۸۳ فقره سند برای موقوفات و ۲۳۵ سند نیز برای رقبات در استان صادر شده است.

وی در انتها تاکید کرد: باید رسانه‌ها کمک کنند تا بتوانیم مردم را با وقف مشارکتی آشنا کرده و مینه ثبت و ایجاد وقف جدید را مهیا سازیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه