اخبار داغ

جولان حیوانات سرگردان در حریم شهر و جاده های بشاگرد+تصاویر

جولان حیوانات سرگردان در حریم شهر و جاده های بشاگرد+تصاویر
هجوم حیوانات سرگردان در حریم شهری و جاده های ارتباطی باعث تخریب فضای سبز و ایجاد حادثه برای شهروندان بشاگرد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بشاگرد یکی از شهرستان های نوپا و رو به توسعه در شرق هرمزگان محسوب می شود و این منطقه که در سال 87 توسط دولت نهم از بخش به شهرستان ارتقاء یافت متشکل از دوشهر و سه بخش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

ورود حیوانات سرگردان و خانگی در مناطق شهری، سطح خیابان و روستا های این شهرستان چهره زننده ای را در خاطر شهروندان و ثبت کرده است.

,

این پدیده که باعث تخریب فضای سبز سطح شهر شده، مشکلات بسیاری را برای مسئولان مدیریت شهری و مردم به وجود آورده اند.

,

این حیوانات سرگردان با حمله به فضای سبز سطح شهر و معابر عمومی باعث شده شهرداری در ایجاد فضای سبز لازم برای شهروندان دچار مشکل شود.

,

استفاده وحوش از زباله های رها شده در کنار خیابان یا سطل زباله ها هم باعث پخش شدن آن ها در سطح خیابان و ایجاد دردسر برای رفتگران شده است.

,

, ,

ورود حیوانات از جمله شتر، گاو و الاغ در مسیر اصلی این شهرستان هم جان مسافران این جاده ها را به خطر انداخته و باعث ایجاد خسارات مالی و جانی می شود.

,

با توجه به نبود روشنایی در سطح خیابان و وجود پیچ ها و گردنه های خطرناک این حیوانات به سختی دیده می شوند و با ایجاد حادثه و تصادفات بر اثر برخورد با آن ها تبدیل به یکی از قاتلان خاموش جاده های این منطقه شده اند.

,

راه های بسیاری برای کنترل و جلوگیری از ورود این حیوانات در سطح شهر و خیابان ها است که احساس مسئولیت صاحبان این احشام در سطح آن ها قرار دارد.

,

مردم و صاحبان این حیوانات باید با کنترل آن ها و ایجاد آغل های جداگانه در بیرون از محیط شهری از ورود این حیوانات به اماکن عمومی جلوگیری به عمل آورند.

,

با نصب شب رنگ بر روی حیواناتی نظیر شتر و پلاک گذاری آن ها جهت پیگیری های لازم می توان امنیت جاده ها را بیشتر و در صورت بروز حادثه عمل پیگیری را آسان تر انجام داد.

,

, ,

مسئولان هم می توانند به فرهنگ سازی و اتخاذ قوانین مناسب صاحبان این حیوانات را مجاب به کنترل آن ها کرده و فضایی زیبا و ایمن را برای شهروندان ایجاد کنند.

,

علی احمدی، شهروند بشاگردی در گفتگو با هرمز با اشاره به ورود حیوانات سرگردان در سطح شهر، اظهار کرد: تردد احشام در محیط های عمومی و شهری در شأن این شهرستان و شهروندان نیست.

,

این شهروند بشاگردی افزود: متأسفانه این حیوانات در حال تخریب فضای شهر هستند و نه صاحبان آن ها به فکر بوده اند و نه مسئولان.

,

احمدی با اشاره به تخریب فضای سبز توسط این حیوانات گفت: حیوانات اهلی حتی در حیاط برخی از اداره های سطح شهر هم ورود می کنند و مشکلات بسیاری را برای زیبا سازی سطح شهر به وجود آورده اند.

,

وی یادآور شد: یکی از دلایل هجوم این حیوانات در سطح شهر، نگهداری آن ها توسط صاحبانشان در محیط شهری است.

,

, ,

این شهروند بشاگردی ادامه داد: مسئولان مربوطه در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند و لازم با ایجاد سیاست و قوانینی صاحبان دام ها را مجاب به نگهداری این وحوش در بیرون از منطقه شهری کنند.

,

احمدی افزود این حیوانات در جاده ها هم برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده اند و در ما های گذشته یکی از شهروندان در ورودی شهر سردشت با یک شتر تصادف کرد که خسارات مالی و جانی بسیاری را برای وی در پی داشت.

,

وی خاطر نشان کرد: مردم باید با رعایت قوانین شهر نشینی و ارتقاء فرهنگ خود مانع ورود این حیوانات و بر هم زدن چهره زیبای شهر شوند.

,

انتهای پیام/ی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه