اخبار داغ

استاد حوزه علمیه قم:

خیال خام دشمن برای دور کردن جوانان از مکتب پیامبر(ص) شدنی نیست

خیال خام دشمن برای دور کردن جوانان از مکتب پیامبر(ص) شدنی نیست
استاد حوزه علمیه قم گفت: دشمنان فکر می‌کنند با هجمه فرهنگی می‌توانند جوانان ما را از مکتب پیامبر (ص) دور کنند، اما پیاده‌روی اربعین آنها را از این توهم بیرون آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدحسن پاکراه امروز چهارشنبه در مراسم عزاداری رحلت پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) که در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: پروردگار متعال نعمات فراوانی به ما عطا فرمودند که زبان قاصر از شمارش نعمت‌های الهی است و در هیچ کدام از این موارد بر ما منت نگذاشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مفسر قرآن و استاد حوزه علیمه قم، پیامبر(ص) را منادی توحید توصیف کرد و گفت: حضرت محمد (ص) مبعوث شد تا راه و رسم صحیح زندگی را به بشریت بیاموزد و در این راستا خداوند در آیه ۱۶۴ سوره آل عمران می‌فرماید: به واسطه هدایتگری که پیامبر برای مردمان آورد و انسان‌ها را از بی‌راهه نجات داد و با مبدا و معاد آشنا کردند و تنها در این مساله بر مومنان منت گذاشته است.

,

وی به مقایسه عربستان در دوران قبل از پیامبر(ص) و پس از ایشان پرداخت و افزود: قبل از رسالت پیامبر(ص) مفاسد بسیاری در میان مردم رواج داشت و حتی آداب سلام کردن را بلد نبودند، اما با هدایتگری‌های پیامبر(ص) معنویت در بین آنها نهادینه شد.

,

حجت‌الاسلام پاکراه به بیان پنج خصوصیت شاخص پیامبر(ص) اشاره کرد و یادآور شد: آن حضرت در طول رسالت سنگین خود مردم را به توحید و اخلاق حسنه دعوت و از حرکات و سکنات جاهلی دور کردند.

,

این وعاظ و استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: تمسک به تقوای الهی از دیگر ویژگی های پیامبر اکرم(ص) بود و با مقاومت در مقابل دشمنان اسلام توانست شاگردان بسیاری را تربیت کنند.

,

مفسر قرآن بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) بشارت دهنده بهشت و انذار کننده مردم از عذاب آخرت بودند و آنها را به سوی خدا دعوت کردند.

,

وی گفت: حضرت رسول(ص) چراغ روشن هدایت بود که در فضای گناه آلود توانست غبار معصیت و گناه را بردارد و در این راه چراغ فضیلت شد.

,

حجت‌الاسلام پاکراه یادآور شد: امروز زن و مرد مسلمان در مقابل پیامبر و عترت طاهرینش مسئولیت داریم و باید در عمل آن حضرت را یاری و پیام پیامبر (ص) را در زندگی پیاده کنیم و در امورات معنوی از هم سبقت بگیریم.

,

این مفسر قرآن کریم و استاد حوزه علمیه قم، نصرت زبانی را از دیگر ویژگی های پیروان راستین پیامبر اکرم(ص) دانست و گفت: باید جوانان و نوجوانان را با مکتب اهل بیت(ع) آشنا کنیم و در بین آنها به نشر معارف دینی بپردازیم تا قدر این امانت الهی را بدانند.

,

حجت الاسلام پاکراه خطاب به مسئولین بیان کرد: در این راه مسئولین فرهنگی نیز باید اهتمام ویژه داشته باشند و در قالب های مختلف از جمله هنری، علمی، پژوهشی و ... تلاش کنند تا مکتب پیامبر و اهل بیت ادامه داشته باشد.

,

وی اظهار داشت: دشمنان تصور می‌کنند که با هجوم فرهنگی می‌توانند جوانان ما را از مسیر پیامبر اکرم(ص) دور کنند ، اما می‌بینیم که پیاده‌روی اربعین امروز به یک مساله بین المللی تبدیل شده و تمام دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است.

,

این مفسر قرآن بیان داشت: دشمن بداند که امروز جهان اسلام آماده دفاع از هرگونه مسائل دینی و مذهبی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه