اخبار داغ

گلایه شهروندان یاسوجی از ضعف نظارت بر بازار+تصاویر

گلایه شهروندان یاسوجی از ضعف نظارت بر بازار+تصاویر
مسئولان باید با تدابیر مختلف مایحتاج مردم باید را در شرایط مختلف تامین کرده تا در فصول مختلف سال دسترسی برای تهیه نیازهای مردم با مشکل مواجه نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ مسئولان باید با  تدابیر مختلف مایحتاج مردم را در شرایط مختلف تامین کرده  تا در فصول مختلف سال دسترسی برای تهیه نیازهای مردم با مشکل مواجه نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

با نزدیک شدن به فصل زمستان دو مسئله باید مورد توجه مسوولان ذی ربط قرار گیرد یکی تامین به اندازه کافی محصولات و مسئله دوم نظارت بر قیمت ها در بازار است.

,

 

,

یکی از  نیازهای ضروری مردم میوجات در فصل زمستان است، که باید توسط متولیان این نیازها تامین شود از طرفی از دیگر کالاهای ضروری شهروندان مسئله  پوشاک است که باید گفت  عرضه پوشاک  به گونه ای صورت گیرد که با قدرت خرید مردم تناسب داشته باشد.

,

 

,

بر همین اساس شهروندان یاسوجی در رابطه با این موارد نظراتی را به شرح زیر ارائه کردند:

,

 

,
, ,
 
,

فریبرز هاشمی از فروشندگان پوشاک بیان کرد: فروشندگان پوشاک  قیمت اجناس را در مراکز خرید با قیمت زیاد خریداری می کنند از طرفی این مسئله منجر به ایجاد رقابت در بازار شده است و فشار زیادی بر فروشندگان وجود دارد و به دلیل اینکه مواد خام وارد می شود قیمت ها افزایش پیدا میکند.

,

وی در خصوص میوه فروشان اشاره کرد: میوه فروشان در سطح شهر یاسوج افزایش قیمت داشته است اما به نسبت بقیه اجناس افزایش قیمت مناسب بوده است و از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

,

 

,
 
,
,
, ,

 

,

محمود عیسی پور از فروشندگان پوشاک گفت: قیمت ها در بخش پوشاک نابسامان است به عنوان مثال چندی پیش شلواری را باقیمت پنجاه هزار تومان خریداری کردم و در شرایط حاضر باید پرسیده شود این جنس را با چه قیمتی به فروش برسانم یعنی قیمت ها بعضی مواقع به روز نیست بلکه به ساعت عرضه می شود.

,

 

,

عیسی پور در رابطه با بازار میوه اظهار کرد: قیمت میوه های فصل، باید پایین باشد اما چرا در این شرایط با افزایش قیمت مواجه هستند؟ و چرا نظارت چندانی در بازار نیست؟ و باید گفت این نابسامانی ها با نبود نظارت ادامه خواهد داشت.

,

 

,

ناصر پیشوا بیان کرد: ضررهایی که در بازار وجود دارد مستقیما متوجه تولید کننده می شود و وقتی محصول آنها برای خرید به بازار عرضه می شود با قیمت کمتری  خریداری می کنند، اما با قیمت زیاد به فروش می رسانند و موجب نارضایتی شهروندان می شود.

,

 

,
, ,
 
,

وی افزود: مصرف میوه جات از محصولات اساسی مردم است و باید به آسانی در دسترس مردم باشد بر همین اساس از مسوولان خواستاریم تلاش لازم را برای برخورد با متخلفان به کار گیرند.

,

 

,

ناصر پیشوا در خصوص بازار پوشاک گفت: حد استاندارد سود پوشاک فروشی ها بین بیست تا بیست و پنج درصد است اما چند برابر قیمت واقعی محصولات خود را به فروش می رسانند.

,

 

,

وی افزود: متاسفانه فرهنگ غلط استفاده از پوشاک خارجی وجود دارد و همچنین هر اندازه قیمت ها بالا باشد مردم به اشتباه تصور می کنند کالای مورد نیاز از کیفیت خوبی برخوردار است اما این موضوع صحیح نیست و بنده به عنوان یک شهروند از همشهریان تقاضا دارم کالاهای ایرانی خریداری کنند و با افزایش قیمت پوشاک به بهانه  خارجی بودند جلوگیری کنند.

,

 

,

 محمد رود ساز گفت: قشرهای فقیر جامعه توان خرید محصولاتی نظیر میوجات را به دلیل قیمت زیاد ندارند و باید قیمت ها کنترل شود.

,

 

,
, ,
 
,

این شهروند یاسوجی اشاره کرد: قیمت پوشاک با آمدن فصل زمستان مناسب نیست و این اجناس قیمت زیادی دارد که باید نظارت در این بخش به طور کامل صورت گرفته شود.

,

 

,

 

,

 منصور رضوی در رابطه با بازار میوه در سطح شهر یاسوج اظهار کرد: بنده به عنوان یک تولید کننده و مصرف کننده معتقدم قیمت بعضی از میوه های گرمسیری امسال به نسبت مناسب است زیرا دولت جلوی صادرات را گرفته است اما متاسفانه در سطح شهر به دلیل حضور دلالان قیمت میوجات همچنان بالا است.

,

 

,
, ,

 

,

وی اضافه کرد: بعضی از میوه های سردسیری مانند سیب امسال قیمت بالایی داشتند چون دلالان محصول را با قیمت بالا خریداری می کنند و این محصولات را در سرد خانه ها ذخیره می کنند که به نوعی احتکار محسوب می شود که اگر این مسئله درست باشد باید پرسید آیا ماه های آینده قیمت این محصول افزایش پیدا می کند؟

,

 

,

فرود اسدی از کشاورزان یاسوجی اشاره کرد: خریداران،  محصولات با کیفیت را با قیمت کم خریداری می کنند که صرفه اقتصادی برای قشر کشاورز ندارد و وقتی به بازار مراجعه می کنیم محصول را با قیمت چند برابر خریداری می کنیم.

,

 

,
, ,

 

,

اسدی افزود: مسوولان باید سعی کنند بازار را کنترل کنند تا مردم در فشار قرار نگیرند و قیمت هم افزایش پیدا نکند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه