اخبار داغ

مصاحبه‌ای خواندنی با خادم آستان قدس رضوی:

4سال چشم‌انتظار پذیرش خادمی بودم/ حال خوش معنوی و آرامش، بالاترین معجزه زیارت امام رضاست

4سال چشم‌انتظار پذیرش خادمی بودم/ حال خوش معنوی و آرامش، بالاترین معجزه زیارت امام رضاست
خادم آستان قدس رضوی با اشاره به حال و هوای وصف ناشدنی خود از شنیدن خبر پذیرش درخواست خادمی‌اش می‌گوید: روز اولی که به من اطلاع دادند در مکه بودم، با شنیدن این خبر از خود بیخود شده و سجده شکر به جا آوردم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ روز ولادت و شهادتش که می‌شود همه جا پر می‌شود از نام و ذکر او و بیش از هر زمان دیگر دلت هوای زیارتش می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

چشمان حسرت زده‌ات نداشتنِ سعادتِ تماشایِ گنبد و بارگاه طلایی اش را فریاد می‌کشد و ناگه صفحه صورتت میهمان باران اشک می‌شود. بی‌اختیار دستت را روی سینه گذاشته و دلت را از راه دور بر ضریحش گره می‌زنی و از اعماق وجودت زمزمه می‌کنی "السلام علیک یا امام رضا" و دلت سرمست از عطر حضور نگاه مهربانش می‌شود.
,
,
 
,
, ,
شوق زیارت و بودن در کنار این امام بزرگوار به حدی است که بسیاری آرزوی خادمی آن حضرت و خدمت رسانی به زائرانش را دارند؛ چراکه خادمی حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) توفیق بزرگی است که روزی هرکسی نمی‌شود. 

خادمانی که با ذوق و علاقه وصف ناشدنی و با هر پست و مقام و تحصیلاتی که دارند، عاشقانه به زائران حرمش خدمت می‌کنند. 

مهدی حمزه ای از خادمان بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان است که از سال 84 تاکنون به مدت 14 سال توفیق خدمت در آستان قدس رضوی را دارد.

پایگاه عظیم معنوی‌ اهل بیت(ع) در دل ما ایرانیان
او که دارای دکترای علوم سیاسی و بازنشسته صدا و سیما است در مصاحبه با خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: در کرمانشاه زندگی می‌کردم که به دلیل مسائل کاری و شغلی به شهر مشهد منتقل شدم، سکونت در این شهر مرا که از همان ابتدا علقه فراوانی به زیارت حضرت رضا(ع) داشتم به فکر خادمی آن حضرت واداشت.

وی می‌افزاید: پس از انجام پرس و جو به من گفته شد که باید برای این کار به تولیت آستان قدس درخواست دهید که براساس شنیده‌ها آن زمان نزدیک به 30 هزار نفر در نوبت بودند و درخواست‌های آنها در حال بررسی بود.

خادم آستان قدس رضوی که خدمتش را ابتدا از بخش ویلچر حرم شروع کرده بود، عنوان می‌کند: پیگیری‌هایم برای خادمی آن حضرت ادامه داشت تا اینکه درخواست من پس از حدود 4 سال پیگیری مورد پذیرش قرار گرفت.
,
,
,
,
,
,
, پایگاه عظیم معنوی‌ اهل بیت(ع) در دل ما ایرانیان,
,  صبح قزوین,
,
,
,
,
, ,
حمزه‌ای می‌گوید: برای من ثابت شده که تا حضرت رضا(ع) اجاره ندهند و اراده نفرمایند به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی کسی نمی‌تواند به توفیقی خادمی دست یابد.

وی با اشاره به حال و هوای وصف ناشدنی خود از شنیدن خبر پذیرش درخواست خادمی‌اش می‌گوید: روز اولی که به من اطلاع دادند در مکه بودم، با شنیدن این خبر از خود بیخود شده و سجده شکر به جا آوردم و پس از بازگشت از مراسم حج، سریع مراجعه کرده و پس از طی مراحل اداری لباس خدمت به تن کردم. 

حمزه‌ای ادامه می‌دهد: روز اول حال و هوای عجیبی داشتم که توام با خوشحالی بسیار زیاد قلبی و شعف و شادمانی وصف ناپذیر همراه با گریه شوق از توفیقی بود که خداوند بزرگ نصیبم کرده بود و این روز هرگز از خاطرم نمی‌رود. 

وی با بیان اینکه خدمت به اهل بیت(ع) در این دنیا موجب می‌شود که انسان بیشتر مراقب رفتار و اعمالش باشد؛ می‌گوید: همه کسانیکه مفتخر به خادمی امام رضا(ع) هستند خالصانه با هر پست و مقام و شغل و مدارک تحصیلی‌ای که دارند، به زائران حرم رضوی عاشقانه و از جان و دل خدمت می‌کنند. 

حال خوش معنوی و آرامش، معجزه خدمت در بارگاه رضوی است
خادم آستان قدس رضوی تصریح می‌کند: هر روز خدمت در حرم، حال خوش معنوی خاصی دارد و هر لحظه بودن در جوار حضرت، خاطره است و هر بار که انسان به حرم مشرف می‌شود حس تازه‌ای دارد و صحنه‌های عجیبی از شور و اشتیاق زائرانی می‌بیند که از راه دور و نزدیک آمده‌اند که حاکی از پایگاه عظیم معنوی‌ای است که اهل بیت(ع) در دل ما ایرانیان دارند. 
,
,
,
,
,
,
,
,
, حال خوش معنوی و آرامش، معجزه خدمت در بارگاه رضوی است,
,
 
,
, ,
وی عنوان می‌کند: در حرم مطهر به چشم خود افرادی را می‌بینید که اصلا انتظار دیدن آنها را ندارید، کسانیکه اگر در خیابان آنها را ببینید شاید با خود بگویید که این خانم یا آقا اصلا مذهبی‌ نیستند، اما در حرم ملاحظه می‌کنید که با چه شور و عشق و دیانتی برای زیارت آمده‌اند و آنجا تاثیر گرفته و تاثیر می‌گذارند. 

به گفته حمزه‌ای، انسان به محض ورود به حرم، دل از همه امور مادی کَنده و از دنیا فارغ می‌شود و معنویت خالصی را درک می‌کند که ناشی از حضور امام و زیارت با معرفت اوست و همین برای او تلنگری در زندگی مادی‌اش می‌شود تا رجعتی به درون خود داشته و به اعمال خویش دقیق بنگرد. 

وی بیان می‎کند: بعضی‌ها از من سوال می‌کنند که شما چه معجزه‌ای از خادمی امام رضا دیده‌اید و چه معجزه‌ای بالاتر از حال خوش معنوی و آرامشی که امروز به گوهر نایابی در جامعه امروزی تبدیل شده است. 

خادم آستان قدس رضوی تصریح می‌کند: متاسفانه شاهد افزایش درصد مشکلات روحی و روانی در قیاس با بیماری‌های جسمانی است؛ چه معجره‌ای بالاتر از اینکه وقتی انسان وارد حرم می‌شود دچار تحول روحی شده و انرژی مثبتی دریافت می‌کند که موجب می‌شود حداقل تا مدتی گناه نکند و بیشتر به سمت خدا و معنویت حرکت کند. 

وی می‌گوید: از همان زمان که وارد حرم می‌شوید همه چیز با توحید شروع می‌شود و با توحید ختم می‌شود که اقامه نماز جماعت، قرائت قرآن، راز و نیار با خدا از مصادیق آن است که به شکل اعلای آن در حرم مطهر امام رضا مشاهده می‌شود؛ علی‌رغم تبلیغات دشمنان اهل بیت که توسل به امامان و ائمه اطهار(ع) را شرک و کفر می‌دانند. 

دلیل بداخلاقی‌ها و آسیب‌های اجتماعی دوری از مکتب اهل‌بیت(ع) و قرآن است
حمزه‌ای با تاکید بر مطالعه زندگینامه و آشنایی هرچه بیشتر جوانان با سیره امام رضا(ع) اضافه می‌کند: جوانان باید در کنار مباحث علمی و دانشگاهی، کتب مربوط به شیوه زندگانی امام رضا(ع) را مطالعه کنند که سراسر زندگی این امام بزرگوار، مبارزه خستگی ناپذیر است که اساس حکومت بنی عباس را از هم می‌پاشد. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,
وی عنوان می‌کند: اخلاق و سیره امام رضا(ع) در رسیدگی به فقرا و محرومان و نحوه رفتار آن حضرت با مسلمانان و خانواده و اطرافیان و دوستان و دشمنان برای ما درس است، که خیلی از جوانان و مردم شاید مطالعه عمیقی در این ارتباط نداشته باشند و از سوی دیگر متاسفانه برخی به غلط تصور می‌کنند اسلام فقط خلاصه در نماز و روزه گرفتن است در حالیکه عمده احکام اسلام در مورد مسائل اجتماعی است. 

وی می‌گوید: امام در بعد معنوی و اخلاقی و رفتاری از ما انتظار دارد تا در مناسبات اجتماعی و تعامل با مردم به درستی رفتار کنیم، امام صرفا زیارت ظاهری که ضریح را ببوسیم از ما نمی‌خواهد؛ هرچند زیارت از نزدیک نیز بسیار مهم است اما به شرطی که در وجود انسان تحولی ایجاد کند.
,
,
,
 
,
خادم آستان قدس رضوی، دلیل بداخلاقی‌ها و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه را دوری از مکتب اهل بیت(ع) و قرآن دانسته و اضافه می‌کند: هر جایی که ما از این دو مهم غافل شدیم ضربه خورده‌ایم؛ لذا لازم است تا با تمسک به قرآن و اهل بیت در مسیر درست حرکت کنیم. 
انتهای پیام/
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه