اخبار داغ

طی 10 روز پایان ماه صفر؛

435 هزار زائر پیاده به مشهد وارد شدند

435 هزار زائر پیاده به مشهد وارد شدند
سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) گفت: طی 10 روز پایان ماه صفر 435 هزار 892 زائر پیاده در قالب 4890 کاروان از 21 استان کشور به مشهد وارد شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رضائی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) در گفت و گو با خبرنگار صبح توس اظهار کرد: از این تعداد 37% زن و مابقی مرد هستند که نسبت به سال قبل 8.5% رشد داشته است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی گفت: زائران از محور های نیشابور تربت حیدریه ؛ فریمان ؛ سرخس ؛ کلات ؛ قوچان و 3 محور فرعی جاده قدیم قوچان ؛ سیدی ؛ و طرقیه و شاندیز به مشهد مشرف شدند .

,

رضائی افزود: در طول مسیر هزاران خدمتگزار در قالب 319 ایستگاه صلواتی کوچک و بزرگ از مشهد و 11 استان دیگر به زائران پیاده خدمات رفاهی ؛ درمانی ؛ و اسکان ارائه دادند. بزرگترین ایستگاه صلواتی در محور نیشابور ایستگاه های صلواتی جواد الائمه ؛و رباط خاکستری و در محور قوچان مکتب آل محمد و الکترود رضا و شاهچراغ شیراز و در محور سرخس میقات الرضا بودند که علاوه بر خدمات ذکر شده با افزایش فضای خواب ؛ زائران بیشتری را اسکان دادند .

,

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) گفت: توسط واحد اسکان جمعیت 390 محل اسکان با ظرفیت 100 هزار نفر مهیا که از این ظرفیت 87855 زائری که پیش بینی اسکان نکرده بودند با کمک خدمه حج و زیارت ؛ خدمه استانقدس ؛ اموزش و پرورش و ستاد گامهای عاشقی و هیئت جواد الائمه (ع) و اقشار مردم و جمعیت خدمتگزار اسکان داده شدند و 2 روز پذیرائی رایگان داشتند .

,

وی گفت : در حوزه خدمات درمانی با ایجاد ستاد هماهنگی بهداشت و درمان زائران پیاده متشکل از همه خدمتگزاران درمانی کشور و جمعیت خدمتگزار به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جاده ها و محلهای اسکان و ایجاد 21 پایگاه سلامت در سه سطح خدمات درمانی رایگان ارائه نموده و بیش از 5 میلیارد ریال هزینه داروئی داشته است .

,

سخنگوی جمعیت خدمتگزارزائران پیاده امام‌رضا(ع) درحوزه خدمات فرهنگی گفت ؛ با ایجاد قرارگاه فرهنگی بمدیریت استان قدس رضوی ؛ هدایت فرهنگی کاروانها ؛ اعزام مبلغ و مبلغه در محورها و محل های اسکان پوشش داده شده و محصولات فرهنگی به اقتضای سن زائر تهیه و به زائرین پیاده اهدا شده است .

,

وی گفت : بیمه حوادث زائر از خدماتی بود که با سوبسید توسط جمعیت خدمتگزاران برا ی آسودگی سفر زائران پیش بینی شده بود که هرمدیر کاروان میبایست با پرداخت 1300 تومان زائر خود را از مبداء تا مبدائ بیمه کند .

,

رضائی گفت : جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) با سابقه 17 سال خدمت رسانی و ایحاد 22 واحد ؛امسال بیش از 15هزار خدمه را برای خدمت رسانی در همه حوزه ها از اول محرم بسیج کرد تا زائران امام مهربانی به راحتی و سلامت مسیر زیارت پیاده را طی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه