اخبار داغ

در نماز جمعه های استان مطرح شد؛

لزوم برخورد با ناهنجاری‌ها در ساحل/ فرهنگ مطالعه تقویت شود

لزوم برخورد با ناهنجاری‌ها در ساحل/ فرهنگ مطالعه تقویت شود
تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه و همچنین ضرورت برخورد با ناهنجاری‌ها در ساحل از نکات مهم مطرح‌شده در نماز جمعه بوشهر، عسلویه ،چغادک و دلوار بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس؛ حجت‌الاسلام سیدغلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با قدردانی از سوگواران حسینی که در 2 ماه محرم و صفر در زنده نگه داشتن حادثه کربلا تلاش کردند، اظهار داشت: مردم استان بوشهر در ایام ماه محرم و صفر با عشق و علاقه به ائمه اطهار(ع)، ارادت و دلدادگی به سید و سالار شهیدان و ائمه معصوم(ع) با همه گرفتاری‌های اقتصادی و معیشتی مراسم این ایام را با شکوه خاصی برگزار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

خطیب نماز جمعه بوشهر با قدردانی از دسته‌جات، هیئت‌های مذهبی، بانیان مساجد و حسینیه‌ها گفت: در اربعین حسینی حماسه با شکوهی با حضور پرشور مسلمانان در کربلای معلی خلق شد و این مهم نقطه آغاز حرکت جهان اسلام برای گسترش دین مبین اسلام و جهانی شدن این دین و پایه‌گذاری حکومت مهدی موعود(عج) است.

امام جمعه موقت بوشهر با گرامیداشت دهه وقف به جایگاه سنت حسنه وقف پرداخت و با بیان اینکه این سنت دارای آثار و برکاتی حتی پس از مرگ انسان است افزود: سنت ارزشمند وقف اگر گسترش یابد بسیاری از مشکلات جامعه در ابعاد گوناگون برطرف می‌شود و نقش مهمی در تقویت برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و دینی دارد.

هاشمی نخستین واقف جهان اسلام را پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و حضرت علی(ع) دانست و تاکید کرد: با گسترش وقف در جامعه ضمن توسعه خیرخواهی، جامعه به سوی رشد و کمال سوق می‌یابد و مشکلات مردم یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.

وی، با تبریک ماه ربیع‌الاول و با اشاره به لیله المبیت گفت: در شبی که دشمنان علیه پیامبر اسلام(ص) توطئه کرده بودند امام علی(ع) با فداکاری و شجاعت در بستر پیامبر اکرم(ص) خوابید و فداکاری امام علی(ع) در لیله المبیت مایه افتخار شیعیان و پیروان ولایت است.

خطیب نماز جمعه بوشهر به هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت و با بیان اینکه باید فرهنگ مطالعه کتاب در جامعه گسترش یابد خاطرنشان کرد: آمار کتابخوان در جامعه بسیار پایین است که باید بری توسعه فرهنگ مطالعه برنامه‌ریزی شود.

امام جمعه موقت بوشهر با استناد به بیانات مقام معظم رهبری به اقتدار نظام اسلامی ایران پرداخت و تصریح کرد: در 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی هر روز قدرت و ذلت آمریکا افول‌تر می‌شود و در عین حال اقتدار و عزت ایران ارتقاء یافته است.

‌هاشمی، با اشاره به مغلوب شدن آمریکا افزود: در 40 سال گذشته روز به روز قدرت آمریکا تنزل پیدا کرده به‌گونه‌ای که اکنون اقتصاد آمریکا دچار چالش شده و کسری بودجه این کشور افزون بر 800 میلیارد دلار است.

وی، با اشاره به تغییر تیم اقتصادی دولت بیان کرد: کنترل تورم و جلوگیری از بی ثباتی قیمت سکه و ارز در اولویت این تیم اقتصادی به ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار بگیرد.

خطیب نماز‌جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به تامین مایحتاج عمومی مردم بیان کرد: حضور باشکوه مردم در صحنه‌های مختلف، مسئولیت مسئولان در تامین مطالبات مردم سنگین‌تر می‌کند.

امام‌جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه آمریکا  و کشورهای غربی برای نجات رژیم آل‌سعود تلاش می‌کند، تصریح کرد: مردم ستم دیده و مظلوم یمن که 4 سال مورد تهاجمات وحشیانه رژیم آل‌سعود قرار دارند با مقاومت و ایستادگی منجر به شکست عربستان شدند که به این مهم اعتراف کردند.

‌هاشمی، با اشاره به اینکه ائتلاف عبری، عربی به شکست انجامیده است، افزود: آمریکا که از عربستان به عنوان مقاصد خود استفاده می‌کند در ائتلاف عبری، عربی شکست خورد و این مهم با استقامت مردم یمن محقق شد.

وی با بیان اینکه آمریکا برای تحقق اهداف خود از رژیم آل سعود در منطقه استفاده می‌کند بیان کرد: با شکست  ائتلاف عبری- عربی در تمامی جبهه‌های محور مقاومت دیگر آمریکا برای نجات سعودی‌ها ناتوان مانده است.

حجت الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه نیز با تشریح اوصاف مومنین اظهار داشت: انسان مومن گناهش را فراموش نمی‌کند و همیشه گناهش جلوی چشمانش است و به گناهان فکر می‌کند.

وی افزود: مومن انسان بردباری است که کاری دور از عقل انجام نمی‌دهد و اگر نادانی کاری علیه او انجام داد بردباری پیشه می‌کند و نیز مومن ستمگر نیست و هرگاه به او ستم شود می‌گذرد و بخشش می‌کند.

امام جمعه عسلویه در خطبه دوم با بیان فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان بیان کرد: آقا فرمودند آمریکا رو به افول است، پیش بینی حضرت آقا قطعی است، بسیاری از آینده‌نگری‌های ایشان اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: به فرموده رهبری، آمریکا در منطقه شکست خواهد خورد. آنکه زنده است مردم منطقه ماست، باید از ظرفیت‌ها استفاده کرد و دشمن را به عقب راند. آمریکا در منطقه خودش هم روبه افول است. انشاالله این فرمایشات رهبرانقلاب به زودی محقق شود. عوامل افول آمریکا مربوط به امروز و دیروز نیست و مربوط به تاریخ است و ریشه تاریخی دارد.

هاشمی نژاد افزود: رهبرانقلاب به جوانان فرمودند دشمنی آمریکا را فراموش نکنید و فریب لبخند دروغین دشمن را نخورید. برخی این جور فکر می کنند که اگر دشمن لبخند می‌زند دست از دشمنی برداشته است. اینها رنگ عوض می‌کنند ولی راهشان عوض نمی‌شود. توبه گرگ مرگ است.

وی تاکید کرد: کشور آمریکا چند قرن مسیرش این بوده بیاید و راهش را عوض نمی‌کند. می گویند با ملت ایران کار نداریم و با جمهوری اسلامی کار داریم. اتکای جمهوری اسلامی به مردم است. مردم یعنی جمهوری اسلامی و جمهوری اسلامی یعنی مردم و این دو از هم جدا نیستند.

امام جمعه عسلویه با تبریک ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: آمار مراجعه به کتابخانه و کتابخوانی در کشور بسیار پایین است. پایین‌ترین میزان مطالعه در دنیا داریم که این آمارهای خوبی نیست.

وی روز بزرگداشت علامه طباطبایی را گرامی داشت و گفت: ایشان مفسری بزرگ و شخصیتی بود که از بعد علمی زبانزد خاص وعام بود از لحاظ عرفانی ومعنوی درحد بالایی بود در عالم مکاشفه به محضر ائمه مشرف می شدند و دائم الذکر و اهل تهجد و عبادت و نماز فراوان بودند.

امام جمعه عسلویه از حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان تشکر کرد و افزود: تنها ۱۳ آبانی بود که متفاوت بود. تفاوت در سراسر کشور بود و اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی شرکت کردند. دشمن با این مردم نمی‌تواند مقابله کند. مواجهه با این مردم مساوی با شکست است.

وی تصریح کرد: با وجود فشار گرانی و فشارهای روحی بر سر پیمان خود مانده‌اند. ما مسئولان باید قدردان این مردم باشیم. مردم به وظیفه خود عمل می‌کنند. این ما هستیم که باید به وظیفه خود عمل کنیم. آنچه ظرفیت داریم برای خدمت رسانی صادقانه به مردم به کار گیریم.

امام جمعه عسلویه به ناهنجاری های روزهای تعطیل در ساحل عسلویه اشاره کرد و افزود: این موضوع را چند بار تذکر دادم و به فرماندار هم گفتم حضور زننده، زشت و ناهنجار افراد لاقید و بی بند و بار در تعطیلات چند روز گذشته در سواحل شهرستان نگران کننده است. افراد مریض می آیند و این کارها می کنند. مسئولین مربوطه باید با این افراد برخورد کنند. فضا باید برای این افراد نا امن شود.

وی گفت: مردم شهرستان ما اعتقادات مذهبی عمیقی دارند و نمونه هستند و نمی‌توانند چنین فضا و افرادی را تحمل کنند. نباید اینها احساس آزادی کنند. نیروهای امنیتی و انتظامی، بسیج، سپاه، اطلاعات و نیروی انتظامی همدل شوند و با این ناهنجاری‌ها برخورد کنند که دیگر در شهرستان چنین اتفاقاتی نیفتد. البته برخوردها منطقی و متعادل باشد.

فرهنگ مطالعه تقویت شود

حجت الاسلام رضا خدری در خطبه های نماز جمعه شهر چغادک با تقدیر از مساجد، حسینیه‌­ها و هیئت­‌ها در برگزاری مراسم در ایام ماه محرم و صفر اظهار داشت: برگزاری این مراسم تأثیر بسزایی در گسترش محبت اهل بیت(ع) و هدایت مردم دارد.

امام جمعه چغادک همچنین از عوامل برپایی موکب های حسینی در ایام پیاده ری اربعین حسینی  و نیز برگزار کنندگان پیاده روی شهادت امام رضا (ع) تحت عنوان «میثاق با ولایت» تقدیر کرد.

وی به شهادت سردار حسن تهرانی ‏مقدم در سال ۹۰ پرداخت و با گرامیداشت این روز گفت: این سردار شهید دانشمند برجسته نظامی بود که موجب شد ایران اسلامی به فناوری موشکی دستیابی پیدا کند و امروز در این عرصه به خودکفایی برسیم.

حجت الاسلام خدری به روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار پرداخت و با تأکید بر اهمیت دادن بیشتر به مطالعه خاطرنشان کرد: خسارت‌هایی که بر اثر ناآگاهی از مسائل بر ما وارد می­‌شود همه از عدم مطالعه است.

امام جمعه چغادک به بازخوانی سخنان مقام معظم رهبری در مورد افول قدرت آمریکا در دیدار با دانشجویان و دانش‌آموزان در آستانه ۱۳ آبان پرداخت و گفت: امروز زوال قدرت سخت و نرم آمریکا است و شکست‌ها و ناکامی‌های آمریکا در برابر انقلاب اسلامی ۴۰ ساله شده است.

وی فردگرایی‌های افراطی، بی‌معنایی منافع عمومی‌، نابرابری نهادینه شده‌، حاکمیت سرمایه و سرمایه‌سالاری‌ و زوال معنویت و اخلاق و بحران معنا را از جمله بسترها و دلایل افول تمدن لیبرال دمکراسی عنوان کرد

واقعیت حرکت اربعین چیزی جز عشق و جوشندگی خون شهدا نیست

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار نیز اظهار داشت: یکی از انتظارات امام رضا علیه السلام از شیعیان و پیروان خود رفق و مدارا و گره گشایی از کار مردم است.

وی با بیان اینکه رفق و مدارا در سیره امام رضا(ع) موج می‌زند خاطرنشان کرد: ایشان در صحنه‌های متعدد، در حوادثی که پیش می‌آمد. تمام وجودشان گره گشایی از مردم بود.

امام جمعه دلوار اضافه کرد: فکر نکنیم گره گشایی در کار مردم و همدردی و رفع مشکلات تنها وظیفه دولت یا نهادی مانند کمیته امداد و بهزیستی و امثالهم است؛ گره‌گشایی و انفاق و بار از دوش مردم برداشتند وظیفه همه هست. هرکس به اندازه توانی که تکلیفی دارد که این بار را به دوش بگیرد.

وی با اشاره به برگزاری اجتماع عظیم اربعین حسینی با شور وصف ناشدنی تصریح کرد: اجتماع میلیونی اربعین به فضل الهی و در سایه الطاف ابا عبدالله الحسین علیه السلام  با حضور مردم دلداده ای که دل در گرو محبت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دارند، امسال با شکوه و حماسه خاصی برگزار شد.

زاهددوست بیان کرد: هر چند مخالفان مکتب اهل بیت امید واهی داشتند که معضلات و مشکلات اقتصادی و سختی‌های سفر و تلاش های رسانه ای و روانی موجب کم رنگ شدن این حماسه بزرگ مردمی و معنوی شود تا جایی که برخی از مومنین را هم نگران کرده بود که مبادا خللی در این مراسم عظیم و با برکت ایجاد شود اما با وجود همه‌ی مشکلات و مسائل اجتماع اربعین امسال باشکوه تر و حماسی تر از سال های قبل برگزار شد و مطابق آمارهای رسمی تعداد زائرانی که اربعین امسال وارد شهر کربلا شدند حداقل دو میلیون بیشتر از سال گذشته بوده است.

وی افزود: حقیقتا خلق چنین حماسه عظیمی آسان نیست. جابجایی یک جمعیت ۲۰ میلیونی در مسافت‌های طولانی و تأمین مایحتاج آن‌ها امری اعجاب آور است که بدون یک عزم ملی و یک اعتقاد و اخلاص قوی چنین کاری ممکن نیست.

امام جمعه دلوار با تشکر از ملت و دولت عراق گفت: جا دارد از کسانی‌که در خلق این حماسه عظیم تلاش کردند تقدیر و تشکر شود. ملت و دولت عراق و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت که کریمانه میزبان این جمعیت بزرگ شدند و آن کرامت و مهربانی که مردم عراق از خود نشان دادند. البته این موضوع  امری نیست که با مقیاس‌های دنیوی قابل درک و اندازه‌گیری باشد.

وی بیان کرد: این عشق به امام حسین(ع) و اعتقاد راسخ و استوار به اهل بیت است که باعث می‌شود مردمی چنین از خود گذشتگی نشان دهند و با این جدیت میزبانی چنین مراسمی را بر عهده بگیرند.

زاهددوست با تشکر از زائران ایرانی اظهار داشت: اجتماع اربعین اقدامی عملی برای خنثی سازی توطئه شکاف بین دو ملت ایران و عراق بود. اربعین و اجتماع عظیم پیاده رویی علیرغم  آثار معنوی و فیض و ثواب زیارت، آثار اجتماعی و سیاسی برای امت اسلامی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اولین اثر مراسم اربعین امسال خنثی کردن توطئه دشمن در ایجاد اختلاف میان دو ملت ایران و عراق بود. توطئه‌ای که رسانه‌ای دشمن  از ماه‌ها بر طبل آن می کوبیدند و برخی رسانه های خود فروخته داخل هم با آنها همراهی می کردند و با خبرسازی و دروغ پردازی سعی می‌کردند که میان ملت ایران و عراق دشمنی و شکاف ایجاد کنند. اما به برکت محبت سیدالشهداء و این شعاری که همه جا منقش بود حب الحسین یجمعنا این شعار عملا به ظهور پیوسته بود و واقعا محبت امام حسین(ع) باعث وحدت قلب‌ها شده بود.

امام جمعه دلوار خاطرنشان کرد: مراسم اربعین امسال یک اقدام عملی برای خنثی سازی توطئه شکاف بین دو ملت ایران و عراق بود و مسافرت دو میلیون زائر ایرانی به عراق و مشاهده محبت و مهربانی و پذیرایی مشفقانه‌ی آنان تاثیر غیرقابل انکاری در رفع توطئه‌ها داشت.

وی افزود: دومین اثر اجتماع اربعین افزایش سطح آگاهی و هوشیاری مسلمانان منطقه نسبت به اتفاقات و رویدادهای منطقه بود. در این مسیر  موارد متعددی از هشدار نسبت به جنایاتی که در یمن و دیگر کشورهای اسلامی علیه مسلمین صورت می‌گیرد مشاهده می شد و یا کنفرانس اسلامی دانشجویان جهان اسلام که با همفکری متفکرانی از کشورهای مختلف اسلامی در ایام اربعین در کربلاء برگزار شد، این ها همه دلیلی روشن بر نقش این اجتماع بزرگ در جهت رفع نیازهای مهم جهان اسلام خواهد بود.

زاهددوست با بیان اینکه رسانه‌های غربی با کما ل تعجب به صورت یکپارچه اقدام به سانسور و تحریف حماسه اربعین کردند، اضافه کرد: هر واقعه به بزرگی و وسعت حتی یک دهم اربعین اگر در جهت منافع غرب بود برای آن صدها مستند و فیلم و خبر تولید می کردند. اما با تعجب شاهد آن هستیم که  رسانه‌ی غربی به‌صورت نظام‌مند و دستوری اقدام به سانسور و یا تحریف این حماسه عظیم کردند.

وی ادامه داد: اقدامی که رهبر معظم انقلاب هم در بیانات ۱۳ آبان به آن انتقاد کردند و فرمودند: دستگاه‌های تبلیغاتی غرب به‌دلیل ناتوانی از درک عظمت اربعین یا با «توطئه‌ی سکوت» از کنار آن گذشتند و یا با ارائه تحلیل‌های خصمانه، غلط و بلاهت‌آمیز ادعا کردند که کار دولت‌های ایران و عراق است.

امام جمعه دلوار گفت: واقعیت حرکت اربعین اما چیزی جز عشق، جز ایمان، جز جوشندگیِ خونِ شهیدانِ والامقام نیست و روزبه‌روز هم بهتر، قوی تر، پخته‌تر و جاافتاده‌تر برگزار خواهد شد و غرب هم از آن ضربه خواهد خورد.

انتهای پیام/

,

خطیب نماز جمعه بوشهر با قدردانی از دسته‌جات، هیئت‌های مذهبی، بانیان مساجد و حسینیه‌ها گفت: در اربعین حسینی حماسه با شکوهی با حضور پرشور مسلمانان در کربلای معلی خلق شد و این مهم نقطه آغاز حرکت جهان اسلام برای گسترش دین مبین اسلام و جهانی شدن این دین و پایه‌گذاری حکومت مهدی موعود(عج) است.

امام جمعه موقت بوشهر با گرامیداشت دهه وقف به جایگاه سنت حسنه وقف پرداخت و با بیان اینکه این سنت دارای آثار و برکاتی حتی پس از مرگ انسان است افزود: سنت ارزشمند وقف اگر گسترش یابد بسیاری از مشکلات جامعه در ابعاد گوناگون برطرف می‌شود و نقش مهمی در تقویت برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و دینی دارد.

هاشمی نخستین واقف جهان اسلام را پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و حضرت علی(ع) دانست و تاکید کرد: با گسترش وقف در جامعه ضمن توسعه خیرخواهی، جامعه به سوی رشد و کمال سوق می‌یابد و مشکلات مردم یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.

وی، با تبریک ماه ربیع‌الاول و با اشاره به لیله المبیت گفت: در شبی که دشمنان علیه پیامبر اسلام(ص) توطئه کرده بودند امام علی(ع) با فداکاری و شجاعت در بستر پیامبر اکرم(ص) خوابید و فداکاری امام علی(ع) در لیله المبیت مایه افتخار شیعیان و پیروان ولایت است.

خطیب نماز جمعه بوشهر به هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت و با بیان اینکه باید فرهنگ مطالعه کتاب در جامعه گسترش یابد خاطرنشان کرد: آمار کتابخوان در جامعه بسیار پایین است که باید بری توسعه فرهنگ مطالعه برنامه‌ریزی شود.

امام جمعه موقت بوشهر با استناد به بیانات مقام معظم رهبری به اقتدار نظام اسلامی ایران پرداخت و تصریح کرد: در 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی هر روز قدرت و ذلت آمریکا افول‌تر می‌شود و در عین حال اقتدار و عزت ایران ارتقاء یافته است.

‌هاشمی، با اشاره به مغلوب شدن آمریکا افزود: در 40 سال گذشته روز به روز قدرت آمریکا تنزل پیدا کرده به‌گونه‌ای که اکنون اقتصاد آمریکا دچار چالش شده و کسری بودجه این کشور افزون بر 800 میلیارد دلار است.

وی، با اشاره به تغییر تیم اقتصادی دولت بیان کرد: کنترل تورم و جلوگیری از بی ثباتی قیمت سکه و ارز در اولویت این تیم اقتصادی به ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار بگیرد.

خطیب نماز‌جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به تامین مایحتاج عمومی مردم بیان کرد: حضور باشکوه مردم در صحنه‌های مختلف، مسئولیت مسئولان در تامین مطالبات مردم سنگین‌تر می‌کند.

امام‌جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه آمریکا  و کشورهای غربی برای نجات رژیم آل‌سعود تلاش می‌کند، تصریح کرد: مردم ستم دیده و مظلوم یمن که 4 سال مورد تهاجمات وحشیانه رژیم آل‌سعود قرار دارند با مقاومت و ایستادگی منجر به شکست عربستان شدند که به این مهم اعتراف کردند.

‌هاشمی، با اشاره به اینکه ائتلاف عبری، عربی به شکست انجامیده است، افزود: آمریکا که از عربستان به عنوان مقاصد خود استفاده می‌کند در ائتلاف عبری، عربی شکست خورد و این مهم با استقامت مردم یمن محقق شد.

وی با بیان اینکه آمریکا برای تحقق اهداف خود از رژیم آل سعود در منطقه استفاده می‌کند بیان کرد: با شکست  ائتلاف عبری- عربی در تمامی جبهه‌های محور مقاومت دیگر آمریکا برای نجات سعودی‌ها ناتوان مانده است.

حجت الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه نیز با تشریح اوصاف مومنین اظهار داشت: انسان مومن گناهش را فراموش نمی‌کند و همیشه گناهش جلوی چشمانش است و به گناهان فکر می‌کند.

وی افزود: مومن انسان بردباری است که کاری دور از عقل انجام نمی‌دهد و اگر نادانی کاری علیه او انجام داد بردباری پیشه می‌کند و نیز مومن ستمگر نیست و هرگاه به او ستم شود می‌گذرد و بخشش می‌کند.

امام جمعه عسلویه در خطبه دوم با بیان فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان بیان کرد: آقا فرمودند آمریکا رو به افول است، پیش بینی حضرت آقا قطعی است، بسیاری از آینده‌نگری‌های ایشان اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: به فرموده رهبری، آمریکا در منطقه شکست خواهد خورد. آنکه زنده است مردم منطقه ماست، باید از ظرفیت‌ها استفاده کرد و دشمن را به عقب راند. آمریکا در منطقه خودش هم روبه افول است. انشاالله این فرمایشات رهبرانقلاب به زودی محقق شود. عوامل افول آمریکا مربوط به امروز و دیروز نیست و مربوط به تاریخ است و ریشه تاریخی دارد.

هاشمی نژاد افزود: رهبرانقلاب به جوانان فرمودند دشمنی آمریکا را فراموش نکنید و فریب لبخند دروغین دشمن را نخورید. برخی این جور فکر می کنند که اگر دشمن لبخند می‌زند دست از دشمنی برداشته است. اینها رنگ عوض می‌کنند ولی راهشان عوض نمی‌شود. توبه گرگ مرگ است.

وی تاکید کرد: کشور آمریکا چند قرن مسیرش این بوده بیاید و راهش را عوض نمی‌کند. می گویند با ملت ایران کار نداریم و با جمهوری اسلامی کار داریم. اتکای جمهوری اسلامی به مردم است. مردم یعنی جمهوری اسلامی و جمهوری اسلامی یعنی مردم و این دو از هم جدا نیستند.

امام جمعه عسلویه با تبریک ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: آمار مراجعه به کتابخانه و کتابخوانی در کشور بسیار پایین است. پایین‌ترین میزان مطالعه در دنیا داریم که این آمارهای خوبی نیست.

وی روز بزرگداشت علامه طباطبایی را گرامی داشت و گفت: ایشان مفسری بزرگ و شخصیتی بود که از بعد علمی زبانزد خاص وعام بود از لحاظ عرفانی ومعنوی درحد بالایی بود در عالم مکاشفه به محضر ائمه مشرف می شدند و دائم الذکر و اهل تهجد و عبادت و نماز فراوان بودند.

امام جمعه عسلویه از حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان تشکر کرد و افزود: تنها ۱۳ آبانی بود که متفاوت بود. تفاوت در سراسر کشور بود و اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی شرکت کردند. دشمن با این مردم نمی‌تواند مقابله کند. مواجهه با این مردم مساوی با شکست است.

وی تصریح کرد: با وجود فشار گرانی و فشارهای روحی بر سر پیمان خود مانده‌اند. ما مسئولان باید قدردان این مردم باشیم. مردم به وظیفه خود عمل می‌کنند. این ما هستیم که باید به وظیفه خود عمل کنیم. آنچه ظرفیت داریم برای خدمت رسانی صادقانه به مردم به کار گیریم.

امام جمعه عسلویه به ناهنجاری های روزهای تعطیل در ساحل عسلویه اشاره کرد و افزود: این موضوع را چند بار تذکر دادم و به فرماندار هم گفتم حضور زننده، زشت و ناهنجار افراد لاقید و بی بند و بار در تعطیلات چند روز گذشته در سواحل شهرستان نگران کننده است. افراد مریض می آیند و این کارها می کنند. مسئولین مربوطه باید با این افراد برخورد کنند. فضا باید برای این افراد نا امن شود.

وی گفت: مردم شهرستان ما اعتقادات مذهبی عمیقی دارند و نمونه هستند و نمی‌توانند چنین فضا و افرادی را تحمل کنند. نباید اینها احساس آزادی کنند. نیروهای امنیتی و انتظامی، بسیج، سپاه، اطلاعات و نیروی انتظامی همدل شوند و با این ناهنجاری‌ها برخورد کنند که دیگر در شهرستان چنین اتفاقاتی نیفتد. البته برخوردها منطقی و متعادل باشد.

فرهنگ مطالعه تقویت شود

حجت الاسلام رضا خدری در خطبه های نماز جمعه شهر چغادک با تقدیر از مساجد، حسینیه‌­ها و هیئت­‌ها در برگزاری مراسم در ایام ماه محرم و صفر اظهار داشت: برگزاری این مراسم تأثیر بسزایی در گسترش محبت اهل بیت(ع) و هدایت مردم دارد.

امام جمعه چغادک همچنین از عوامل برپایی موکب های حسینی در ایام پیاده ری اربعین حسینی  و نیز برگزار کنندگان پیاده روی شهادت امام رضا (ع) تحت عنوان «میثاق با ولایت» تقدیر کرد.

وی به شهادت سردار حسن تهرانی ‏مقدم در سال ۹۰ پرداخت و با گرامیداشت این روز گفت: این سردار شهید دانشمند برجسته نظامی بود که موجب شد ایران اسلامی به فناوری موشکی دستیابی پیدا کند و امروز در این عرصه به خودکفایی برسیم.

حجت الاسلام خدری به روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار پرداخت و با تأکید بر اهمیت دادن بیشتر به مطالعه خاطرنشان کرد: خسارت‌هایی که بر اثر ناآگاهی از مسائل بر ما وارد می­‌شود همه از عدم مطالعه است.

امام جمعه چغادک به بازخوانی سخنان مقام معظم رهبری در مورد افول قدرت آمریکا در دیدار با دانشجویان و دانش‌آموزان در آستانه ۱۳ آبان پرداخت و گفت: امروز زوال قدرت سخت و نرم آمریکا است و شکست‌ها و ناکامی‌های آمریکا در برابر انقلاب اسلامی ۴۰ ساله شده است.

وی فردگرایی‌های افراطی، بی‌معنایی منافع عمومی‌، نابرابری نهادینه شده‌، حاکمیت سرمایه و سرمایه‌سالاری‌ و زوال معنویت و اخلاق و بحران معنا را از جمله بسترها و دلایل افول تمدن لیبرال دمکراسی عنوان کرد

واقعیت حرکت اربعین چیزی جز عشق و جوشندگی خون شهدا نیست

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار نیز اظهار داشت: یکی از انتظارات امام رضا علیه السلام از شیعیان و پیروان خود رفق و مدارا و گره گشایی از کار مردم است.

وی با بیان اینکه رفق و مدارا در سیره امام رضا(ع) موج می‌زند خاطرنشان کرد: ایشان در صحنه‌های متعدد، در حوادثی که پیش می‌آمد. تمام وجودشان گره گشایی از مردم بود.

امام جمعه دلوار اضافه کرد: فکر نکنیم گره گشایی در کار مردم و همدردی و رفع مشکلات تنها وظیفه دولت یا نهادی مانند کمیته امداد و بهزیستی و امثالهم است؛ گره‌گشایی و انفاق و بار از دوش مردم برداشتند وظیفه همه هست. هرکس به اندازه توانی که تکلیفی دارد که این بار را به دوش بگیرد.

وی با اشاره به برگزاری اجتماع عظیم اربعین حسینی با شور وصف ناشدنی تصریح کرد: اجتماع میلیونی اربعین به فضل الهی و در سایه الطاف ابا عبدالله الحسین علیه السلام  با حضور مردم دلداده ای که دل در گرو محبت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دارند، امسال با شکوه و حماسه خاصی برگزار شد.

زاهددوست بیان کرد: هر چند مخالفان مکتب اهل بیت امید واهی داشتند که معضلات و مشکلات اقتصادی و سختی‌های سفر و تلاش های رسانه ای و روانی موجب کم رنگ شدن این حماسه بزرگ مردمی و معنوی شود تا جایی که برخی از مومنین را هم نگران کرده بود که مبادا خللی در این مراسم عظیم و با برکت ایجاد شود اما با وجود همه‌ی مشکلات و مسائل اجتماع اربعین امسال باشکوه تر و حماسی تر از سال های قبل برگزار شد و مطابق آمارهای رسمی تعداد زائرانی که اربعین امسال وارد شهر کربلا شدند حداقل دو میلیون بیشتر از سال گذشته بوده است.

وی افزود: حقیقتا خلق چنین حماسه عظیمی آسان نیست. جابجایی یک جمعیت ۲۰ میلیونی در مسافت‌های طولانی و تأمین مایحتاج آن‌ها امری اعجاب آور است که بدون یک عزم ملی و یک اعتقاد و اخلاص قوی چنین کاری ممکن نیست.

امام جمعه دلوار با تشکر از ملت و دولت عراق گفت: جا دارد از کسانی‌که در خلق این حماسه عظیم تلاش کردند تقدیر و تشکر شود. ملت و دولت عراق و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت که کریمانه میزبان این جمعیت بزرگ شدند و آن کرامت و مهربانی که مردم عراق از خود نشان دادند. البته این موضوع  امری نیست که با مقیاس‌های دنیوی قابل درک و اندازه‌گیری باشد.

وی بیان کرد: این عشق به امام حسین(ع) و اعتقاد راسخ و استوار به اهل بیت است که باعث می‌شود مردمی چنین از خود گذشتگی نشان دهند و با این جدیت میزبانی چنین مراسمی را بر عهده بگیرند.

زاهددوست با تشکر از زائران ایرانی اظهار داشت: اجتماع اربعین اقدامی عملی برای خنثی سازی توطئه شکاف بین دو ملت ایران و عراق بود. اربعین و اجتماع عظیم پیاده رویی علیرغم  آثار معنوی و فیض و ثواب زیارت، آثار اجتماعی و سیاسی برای امت اسلامی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اولین اثر مراسم اربعین امسال خنثی کردن توطئه دشمن در ایجاد اختلاف میان دو ملت ایران و عراق بود. توطئه‌ای که رسانه‌ای دشمن  از ماه‌ها بر طبل آن می کوبیدند و برخی رسانه های خود فروخته داخل هم با آنها همراهی می کردند و با خبرسازی و دروغ پردازی سعی می‌کردند که میان ملت ایران و عراق دشمنی و شکاف ایجاد کنند. اما به برکت محبت سیدالشهداء و این شعاری که همه جا منقش بود حب الحسین یجمعنا این شعار عملا به ظهور پیوسته بود و واقعا محبت امام حسین(ع) باعث وحدت قلب‌ها شده بود.

امام جمعه دلوار خاطرنشان کرد: مراسم اربعین امسال یک اقدام عملی برای خنثی سازی توطئه شکاف بین دو ملت ایران و عراق بود و مسافرت دو میلیون زائر ایرانی به عراق و مشاهده محبت و مهربانی و پذیرایی مشفقانه‌ی آنان تاثیر غیرقابل انکاری در رفع توطئه‌ها داشت.

وی افزود: دومین اثر اجتماع اربعین افزایش سطح آگاهی و هوشیاری مسلمانان منطقه نسبت به اتفاقات و رویدادهای منطقه بود. در این مسیر  موارد متعددی از هشدار نسبت به جنایاتی که در یمن و دیگر کشورهای اسلامی علیه مسلمین صورت می‌گیرد مشاهده می شد و یا کنفرانس اسلامی دانشجویان جهان اسلام که با همفکری متفکرانی از کشورهای مختلف اسلامی در ایام اربعین در کربلاء برگزار شد، این ها همه دلیلی روشن بر نقش این اجتماع بزرگ در جهت رفع نیازهای مهم جهان اسلام خواهد بود.

زاهددوست با بیان اینکه رسانه‌های غربی با کما ل تعجب به صورت یکپارچه اقدام به سانسور و تحریف حماسه اربعین کردند، اضافه کرد: هر واقعه به بزرگی و وسعت حتی یک دهم اربعین اگر در جهت منافع غرب بود برای آن صدها مستند و فیلم و خبر تولید می کردند. اما با تعجب شاهد آن هستیم که  رسانه‌ی غربی به‌صورت نظام‌مند و دستوری اقدام به سانسور و یا تحریف این حماسه عظیم کردند.

وی ادامه داد: اقدامی که رهبر معظم انقلاب هم در بیانات ۱۳ آبان به آن انتقاد کردند و فرمودند: دستگاه‌های تبلیغاتی غرب به‌دلیل ناتوانی از درک عظمت اربعین یا با «توطئه‌ی سکوت» از کنار آن گذشتند و یا با ارائه تحلیل‌های خصمانه، غلط و بلاهت‌آمیز ادعا کردند که کار دولت‌های ایران و عراق است.

امام جمعه دلوار گفت: واقعیت حرکت اربعین اما چیزی جز عشق، جز ایمان، جز جوشندگیِ خونِ شهیدانِ والامقام نیست و روزبه‌روز هم بهتر، قوی تر، پخته‌تر و جاافتاده‌تر برگزار خواهد شد و غرب هم از آن ضربه خواهد خورد.

انتهای پیام/

,

خطیب نماز جمعه بوشهر با قدردانی از دسته‌جات، هیئت‌های مذهبی، بانیان مساجد و حسینیه‌ها گفت: در اربعین حسینی حماسه با شکوهی با حضور پرشور مسلمانان در کربلای معلی خلق شد و این مهم نقطه آغاز حرکت جهان اسلام برای گسترش دین مبین اسلام و جهانی شدن این دین و پایه‌گذاری حکومت مهدی موعود(عج) است.

,

امام جمعه موقت بوشهر با گرامیداشت دهه وقف به جایگاه سنت حسنه وقف پرداخت و با بیان اینکه این سنت دارای آثار و برکاتی حتی پس از مرگ انسان است افزود: سنت ارزشمند وقف اگر گسترش یابد بسیاری از مشکلات جامعه در ابعاد گوناگون برطرف می‌شود و نقش مهمی در تقویت برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و دینی دارد.

,

هاشمی نخستین واقف جهان اسلام را پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و حضرت علی(ع) دانست و تاکید کرد: با گسترش وقف در جامعه ضمن توسعه خیرخواهی، جامعه به سوی رشد و کمال سوق می‌یابد و مشکلات مردم یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.

,

وی، با تبریک ماه ربیع‌الاول و با اشاره به لیله المبیت گفت: در شبی که دشمنان علیه پیامبر اسلام(ص) توطئه کرده بودند امام علی(ع) با فداکاری و شجاعت در بستر پیامبر اکرم(ص) خوابید و فداکاری امام علی(ع) در لیله المبیت مایه افتخار شیعیان و پیروان ولایت است.

,

خطیب نماز جمعه بوشهر به هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت و با بیان اینکه باید فرهنگ مطالعه کتاب در جامعه گسترش یابد خاطرنشان کرد: آمار کتابخوان در جامعه بسیار پایین است که باید بری توسعه فرهنگ مطالعه برنامه‌ریزی شود.

,

امام جمعه موقت بوشهر با استناد به بیانات مقام معظم رهبری به اقتدار نظام اسلامی ایران پرداخت و تصریح کرد: در 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی هر روز قدرت و ذلت آمریکا افول‌تر می‌شود و در عین حال اقتدار و عزت ایران ارتقاء یافته است.

,

‌هاشمی، با اشاره به مغلوب شدن آمریکا افزود: در 40 سال گذشته روز به روز قدرت آمریکا تنزل پیدا کرده به‌گونه‌ای که اکنون اقتصاد آمریکا دچار چالش شده و کسری بودجه این کشور افزون بر 800 میلیارد دلار است.

,

وی، با اشاره به تغییر تیم اقتصادی دولت بیان کرد: کنترل تورم و جلوگیری از بی ثباتی قیمت سکه و ارز در اولویت این تیم اقتصادی به ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار بگیرد.

,

خطیب نماز‌جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به تامین مایحتاج عمومی مردم بیان کرد: حضور باشکوه مردم در صحنه‌های مختلف، مسئولیت مسئولان در تامین مطالبات مردم سنگین‌تر می‌کند.

,

امام‌جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه آمریکا  و کشورهای غربی برای نجات رژیم آل‌سعود تلاش می‌کند، تصریح کرد: مردم ستم دیده و مظلوم یمن که 4 سال مورد تهاجمات وحشیانه رژیم آل‌سعود قرار دارند با مقاومت و ایستادگی منجر به شکست عربستان شدند که به این مهم اعتراف کردند.

,

‌هاشمی، با اشاره به اینکه ائتلاف عبری، عربی به شکست انجامیده است، افزود: آمریکا که از عربستان به عنوان مقاصد خود استفاده می‌کند در ائتلاف عبری، عربی شکست خورد و این مهم با استقامت مردم یمن محقق شد.

,

وی با بیان اینکه آمریکا برای تحقق اهداف خود از رژیم آل سعود در منطقه استفاده می‌کند بیان کرد: با شکست  ائتلاف عبری- عربی در تمامی جبهه‌های محور مقاومت دیگر آمریکا برای نجات سعودی‌ها ناتوان مانده است.

,

حجت الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه نیز با تشریح اوصاف مومنین اظهار داشت: انسان مومن گناهش را فراموش نمی‌کند و همیشه گناهش جلوی چشمانش است و به گناهان فکر می‌کند.

,

وی افزود: مومن انسان بردباری است که کاری دور از عقل انجام نمی‌دهد و اگر نادانی کاری علیه او انجام داد بردباری پیشه می‌کند و نیز مومن ستمگر نیست و هرگاه به او ستم شود می‌گذرد و بخشش می‌کند.

,

امام جمعه عسلویه در خطبه دوم با بیان فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان بیان کرد: آقا فرمودند آمریکا رو به افول است، پیش بینی حضرت آقا قطعی است، بسیاری از آینده‌نگری‌های ایشان اتفاق افتاده است.

,

وی ادامه داد: به فرموده رهبری، آمریکا در منطقه شکست خواهد خورد. آنکه زنده است مردم منطقه ماست، باید از ظرفیت‌ها استفاده کرد و دشمن را به عقب راند. آمریکا در منطقه خودش هم روبه افول است. انشاالله این فرمایشات رهبرانقلاب به زودی محقق شود. عوامل افول آمریکا مربوط به امروز و دیروز نیست و مربوط به تاریخ است و ریشه تاریخی دارد.

,

هاشمی نژاد افزود: رهبرانقلاب به جوانان فرمودند دشمنی آمریکا را فراموش نکنید و فریب لبخند دروغین دشمن را نخورید. برخی این جور فکر می کنند که اگر دشمن لبخند می‌زند دست از دشمنی برداشته است. اینها رنگ عوض می‌کنند ولی راهشان عوض نمی‌شود. توبه گرگ مرگ است.

,

وی تاکید کرد: کشور آمریکا چند قرن مسیرش این بوده بیاید و راهش را عوض نمی‌کند. می گویند با ملت ایران کار نداریم و با جمهوری اسلامی کار داریم. اتکای جمهوری اسلامی به مردم است. مردم یعنی جمهوری اسلامی و جمهوری اسلامی یعنی مردم و این دو از هم جدا نیستند.

,

امام جمعه عسلویه با تبریک ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: آمار مراجعه به کتابخانه و کتابخوانی در کشور بسیار پایین است. پایین‌ترین میزان مطالعه در دنیا داریم که این آمارهای خوبی نیست.

,

وی روز بزرگداشت علامه طباطبایی را گرامی داشت و گفت: ایشان مفسری بزرگ و شخصیتی بود که از بعد علمی زبانزد خاص وعام بود از لحاظ عرفانی ومعنوی درحد بالایی بود در عالم مکاشفه به محضر ائمه مشرف می شدند و دائم الذکر و اهل تهجد و عبادت و نماز فراوان بودند.

,

امام جمعه عسلویه از حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان تشکر کرد و افزود: تنها ۱۳ آبانی بود که متفاوت بود. تفاوت در سراسر کشور بود و اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی شرکت کردند. دشمن با این مردم نمی‌تواند مقابله کند. مواجهه با این مردم مساوی با شکست است.

,

وی تصریح کرد: با وجود فشار گرانی و فشارهای روحی بر سر پیمان خود مانده‌اند. ما مسئولان باید قدردان این مردم باشیم. مردم به وظیفه خود عمل می‌کنند. این ما هستیم که باید به وظیفه خود عمل کنیم. آنچه ظرفیت داریم برای خدمت رسانی صادقانه به مردم به کار گیریم.

,

امام جمعه عسلویه به ناهنجاری های روزهای تعطیل در ساحل عسلویه اشاره کرد و افزود: این موضوع را چند بار تذکر دادم و به فرماندار هم گفتم حضور زننده، زشت و ناهنجار افراد لاقید و بی بند و بار در تعطیلات چند روز گذشته در سواحل شهرستان نگران کننده است. افراد مریض می آیند و این کارها می کنند. مسئولین مربوطه باید با این افراد برخورد کنند. فضا باید برای این افراد نا امن شود.

,

وی گفت: مردم شهرستان ما اعتقادات مذهبی عمیقی دارند و نمونه هستند و نمی‌توانند چنین فضا و افرادی را تحمل کنند. نباید اینها احساس آزادی کنند. نیروهای امنیتی و انتظامی، بسیج، سپاه، اطلاعات و نیروی انتظامی همدل شوند و با این ناهنجاری‌ها برخورد کنند که دیگر در شهرستان چنین اتفاقاتی نیفتد. البته برخوردها منطقی و متعادل باشد.

,

فرهنگ مطالعه تقویت شود

, فرهنگ مطالعه تقویت شود, فرهنگ مطالعه تقویت شود,

حجت الاسلام رضا خدری در خطبه های نماز جمعه شهر چغادک با تقدیر از مساجد، حسینیه‌­ها و هیئت­‌ها در برگزاری مراسم در ایام ماه محرم و صفر اظهار داشت: برگزاری این مراسم تأثیر بسزایی در گسترش محبت اهل بیت(ع) و هدایت مردم دارد.

,

امام جمعه چغادک همچنین از عوامل برپایی موکب های حسینی در ایام پیاده ری اربعین حسینی  و نیز برگزار کنندگان پیاده روی شهادت امام رضا (ع) تحت عنوان «میثاق با ولایت» تقدیر کرد.

,

وی به شهادت سردار حسن تهرانی ‏مقدم در سال ۹۰ پرداخت و با گرامیداشت این روز گفت: این سردار شهید دانشمند برجسته نظامی بود که موجب شد ایران اسلامی به فناوری موشکی دستیابی پیدا کند و امروز در این عرصه به خودکفایی برسیم.

,

حجت الاسلام خدری به روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار پرداخت و با تأکید بر اهمیت دادن بیشتر به مطالعه خاطرنشان کرد: خسارت‌هایی که بر اثر ناآگاهی از مسائل بر ما وارد می­‌شود همه از عدم مطالعه است.

,

امام جمعه چغادک به بازخوانی سخنان مقام معظم رهبری در مورد افول قدرت آمریکا در دیدار با دانشجویان و دانش‌آموزان در آستانه ۱۳ آبان پرداخت و گفت: امروز زوال قدرت سخت و نرم آمریکا است و شکست‌ها و ناکامی‌های آمریکا در برابر انقلاب اسلامی ۴۰ ساله شده است.

,

وی فردگرایی‌های افراطی، بی‌معنایی منافع عمومی‌، نابرابری نهادینه شده‌، حاکمیت سرمایه و سرمایه‌سالاری‌ و زوال معنویت و اخلاق و بحران معنا را از جمله بسترها و دلایل افول تمدن لیبرال دمکراسی عنوان کرد

,

واقعیت حرکت اربعین چیزی جز عشق و جوشندگی خون شهدا نیست

, واقعیت حرکت اربعین چیزی جز عشق و جوشندگی خون شهدا نیست,

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار نیز اظهار داشت: یکی از انتظارات امام رضا علیه السلام از شیعیان و پیروان خود رفق و مدارا و گره گشایی از کار مردم است.

,

وی با بیان اینکه رفق و مدارا در سیره امام رضا(ع) موج می‌زند خاطرنشان کرد: ایشان در صحنه‌های متعدد، در حوادثی که پیش می‌آمد. تمام وجودشان گره گشایی از مردم بود.

,

امام جمعه دلوار اضافه کرد: فکر نکنیم گره گشایی در کار مردم و همدردی و رفع مشکلات تنها وظیفه دولت یا نهادی مانند کمیته امداد و بهزیستی و امثالهم است؛ گره‌گشایی و انفاق و بار از دوش مردم برداشتند وظیفه همه هست. هرکس به اندازه توانی که تکلیفی دارد که این بار را به دوش بگیرد.

,

وی با اشاره به برگزاری اجتماع عظیم اربعین حسینی با شور وصف ناشدنی تصریح کرد: اجتماع میلیونی اربعین به فضل الهی و در سایه الطاف ابا عبدالله الحسین علیه السلام  با حضور مردم دلداده ای که دل در گرو محبت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دارند، امسال با شکوه و حماسه خاصی برگزار شد.

,

زاهددوست بیان کرد: هر چند مخالفان مکتب اهل بیت امید واهی داشتند که معضلات و مشکلات اقتصادی و سختی‌های سفر و تلاش های رسانه ای و روانی موجب کم رنگ شدن این حماسه بزرگ مردمی و معنوی شود تا جایی که برخی از مومنین را هم نگران کرده بود که مبادا خللی در این مراسم عظیم و با برکت ایجاد شود اما با وجود همه‌ی مشکلات و مسائل اجتماع اربعین امسال باشکوه تر و حماسی تر از سال های قبل برگزار شد و مطابق آمارهای رسمی تعداد زائرانی که اربعین امسال وارد شهر کربلا شدند حداقل دو میلیون بیشتر از سال گذشته بوده است.

,

وی افزود: حقیقتا خلق چنین حماسه عظیمی آسان نیست. جابجایی یک جمعیت ۲۰ میلیونی در مسافت‌های طولانی و تأمین مایحتاج آن‌ها امری اعجاب آور است که بدون یک عزم ملی و یک اعتقاد و اخلاص قوی چنین کاری ممکن نیست.

,

امام جمعه دلوار با تشکر از ملت و دولت عراق گفت: جا دارد از کسانی‌که در خلق این حماسه عظیم تلاش کردند تقدیر و تشکر شود. ملت و دولت عراق و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت که کریمانه میزبان این جمعیت بزرگ شدند و آن کرامت و مهربانی که مردم عراق از خود نشان دادند. البته این موضوع  امری نیست که با مقیاس‌های دنیوی قابل درک و اندازه‌گیری باشد.

,

وی بیان کرد: این عشق به امام حسین(ع) و اعتقاد راسخ و استوار به اهل بیت است که باعث می‌شود مردمی چنین از خود گذشتگی نشان دهند و با این جدیت میزبانی چنین مراسمی را بر عهده بگیرند.

,

زاهددوست با تشکر از زائران ایرانی اظهار داشت: اجتماع اربعین اقدامی عملی برای خنثی سازی توطئه شکاف بین دو ملت ایران و عراق بود. اربعین و اجتماع عظیم پیاده رویی علیرغم  آثار معنوی و فیض و ثواب زیارت، آثار اجتماعی و سیاسی برای امت اسلامی خواهد داشت.

,

وی اضافه کرد: اولین اثر مراسم اربعین امسال خنثی کردن توطئه دشمن در ایجاد اختلاف میان دو ملت ایران و عراق بود. توطئه‌ای که رسانه‌ای دشمن  از ماه‌ها بر طبل آن می کوبیدند و برخی رسانه های خود فروخته داخل هم با آنها همراهی می کردند و با خبرسازی و دروغ پردازی سعی می‌کردند که میان ملت ایران و عراق دشمنی و شکاف ایجاد کنند. اما به برکت محبت سیدالشهداء و این شعاری که همه جا منقش بود حب الحسین یجمعنا این شعار عملا به ظهور پیوسته بود و واقعا محبت امام حسین(ع) باعث وحدت قلب‌ها شده بود.

,

امام جمعه دلوار خاطرنشان کرد: مراسم اربعین امسال یک اقدام عملی برای خنثی سازی توطئه شکاف بین دو ملت ایران و عراق بود و مسافرت دو میلیون زائر ایرانی به عراق و مشاهده محبت و مهربانی و پذیرایی مشفقانه‌ی آنان تاثیر غیرقابل انکاری در رفع توطئه‌ها داشت.

,

وی افزود: دومین اثر اجتماع اربعین افزایش سطح آگاهی و هوشیاری مسلمانان منطقه نسبت به اتفاقات و رویدادهای منطقه بود. در این مسیر  موارد متعددی از هشدار نسبت به جنایاتی که در یمن و دیگر کشورهای اسلامی علیه مسلمین صورت می‌گیرد مشاهده می شد و یا کنفرانس اسلامی دانشجویان جهان اسلام که با همفکری متفکرانی از کشورهای مختلف اسلامی در ایام اربعین در کربلاء برگزار شد، این ها همه دلیلی روشن بر نقش این اجتماع بزرگ در جهت رفع نیازهای مهم جهان اسلام خواهد بود.

,

زاهددوست با بیان اینکه رسانه‌های غربی با کما ل تعجب به صورت یکپارچه اقدام به سانسور و تحریف حماسه اربعین کردند، اضافه کرد: هر واقعه به بزرگی و وسعت حتی یک دهم اربعین اگر در جهت منافع غرب بود برای آن صدها مستند و فیلم و خبر تولید می کردند. اما با تعجب شاهد آن هستیم که  رسانه‌ی غربی به‌صورت نظام‌مند و دستوری اقدام به سانسور و یا تحریف این حماسه عظیم کردند.

,

وی ادامه داد: اقدامی که رهبر معظم انقلاب هم در بیانات ۱۳ آبان به آن انتقاد کردند و فرمودند: دستگاه‌های تبلیغاتی غرب به‌دلیل ناتوانی از درک عظمت اربعین یا با «توطئه‌ی سکوت» از کنار آن گذشتند و یا با ارائه تحلیل‌های خصمانه، غلط و بلاهت‌آمیز ادعا کردند که کار دولت‌های ایران و عراق است.

,

امام جمعه دلوار گفت: واقعیت حرکت اربعین اما چیزی جز عشق، جز ایمان، جز جوشندگیِ خونِ شهیدانِ والامقام نیست و روزبه‌روز هم بهتر، قوی تر، پخته‌تر و جاافتاده‌تر برگزار خواهد شد و غرب هم از آن ضربه خواهد خورد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه