اخبار داغ

پوشش بلوط دامنه زاگرس در معرض تهدید

پوشش بلوط دامنه زاگرس در معرض تهدید
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: پوشش گیاهی بلوط زاگرس بر اثر نوعی بیماری در معرض تهدید قرار دارد که باید با حفظ ذخیره‌ گاه‌ های ژنتیکی جنگلی بلوط این مساله را کنترل و جبران کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهر علی ابراهیمی روز جمعه در دومین جشنواره روستایی بلوط استان مرکزی که در روستای سرسختی علیا از توابع شهرستان شازند برگزار شد، اظهار داشت: ذخیره جنگلی بلوط سرسختی به عنوان تنها منطقه واجد گونه جنگلی بلوط در مرکز کشور و استان مرکزی به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
نماینده مردم شازند در مجلس افزود: این ذخیره‌گاه دارای ارزش ژنتیکی با ارزش بالایی است که آسیب های وارده شده به ذخیره گاه بلوط را در دامنه زاگرس می تواند جبران کند.
,
 
,
وی بیان داشت: اتفاقی که در منطقه زاگرس افتاده یکسری بیماری های گیاهی است، که پوشش گیاهی بلوط را در این منطقه تهدید می‌کند و امیدواریم با حفظ این ذخیره ژنتیکی منحصر به فرد آن رخداد را جبران کنیم.
,
 
,
ابراهیمی با اشاره به اینکه در کنار این ذخیره گاه، برداشت های شن و ماسه اتفاق افتاده که به این منطقه آسیب زده، بیان داشت: با پیگیری‌هایی که توسط مسئولان استان انجام خواهد شد، این آسیب را جبران و سعی می کنیم این پوشش گیاهی در سطح شهرستان شازند توسعه پیدا کند.
,
 
,
نماینده مردم شازند و آستانه خاطرنشان کرد: امروز شاهد یک حرکت بسیار زیبا و ارزشمند به صورت مشترک بین مردم و مسئولین در راستای حفظ محیط زیست هستیم که آن هم بر پایی جشنواره بلوط است.
,
 
,
وی ادامه داد: این حرکت از سال گذشته آغاز شد و امسال خیلی باشکوه‌تر ادامه پیدا کرده است. آن هم برای حفظ ذخیره گاه ژنتیکی بلوط که می تواند خسارت وارده و آسیب‌ها را جبران کند به خصوص آسیب‌هایی که در دامنه زاگرس برای ذخیره گاه بلوط رخ داده است.
,
 
,
ابراهیمی تصریح کرد: در حقیقت این حرکت با ارزش اجتماعی عکس العملی به کوتاهی های گذشته است و با این روند باید ضمن مراقبت از داشته‌ها نسبت به توسعه آن هم همت گماریم.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه