اخبار داغ

تلاش چین و روسیه برای حذف سریع دلار

تلاش چین و روسیه برای حذف سریع دلار
وزیر توسعه اقتصادی روسیه با بیان اینکه گذر به سمت انجام معاملات با روبل و یوان (ارزملی روسیه و چین) به دلیل نبود سیستم نقدینگی و محاسباتی منظم میان مسکو و پکن هنوز ممکن نیست، اظهار کرد: با توجه به وجود انگیزه و گرایش دو کشور، این مشکل با سرعت بیشتری برطرف می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایرنا، «ماکسیم اورشکین» روز جمعه به روزنامه ایزوستیا گفت: بانک های مرکزی و وزارتخانه های دارایی دو کشور در حال بررسی این موضوع هستند و تجارت متقابل با ارز ملی تا حدی محقق شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وزیر توسعه اقتصادی روسیه تاکید کرد: انجام معاملات و تبادلات تجاری بدون وجود ارز سوم بسیار ضروری است، چرا که وجود ارز سوم هزینه های اضافی را به طرفین تحمیل می کند.
,
اورشکین افزود، روسیه و چین در پی امضای تفاهمنامه برای انجام معاملات میان دو کشور با ارز ملی خود هستند و باید نوعی سامانه انجام معاملات میان دو کشور تدوین شود که مراکز فعالیت حوزه اقتصاد خارجی مربوط به پرداخت کالا و خدمات بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و به آسانی از طریق آن فعالیت خود را انجام دهند. 
,
وی تاکید کرد: «در این راستا بایستی مقررات را تسهیل کرد و در برخی موارد، در وهله اول دولت بایستی در راستای تسهیل و روان کردن جریانات مبادلات و معاملات ارزی گام بردارد و اقدامات حمایتی داشته باشد».
,
وزیر توسعه اقتصادی روسیه ادامه داد: البته صحبت از انکار کامل یا ممنوعیت همه چیز نیست، بلکه موضوع این است که شرایطی فراهم شود تا روبل که برخلاف یوان یک ارز کاملا رایج مبادلاتی است، آزادانه و بدون محدودیت جریان یابد؛ برای استفاده از یوان با وجود محدودیت های ارز در چین، هنوز موانع و ضعف هایی وجود دارد.
,
اورشکین در ادامه پیش بینی کرد که حجم مبادلات تجاری میان روسیه و چین تا دی ماه امسال (پایان سال میلادی جاری) به 110 میلیارد دلار برسد.
,
به گفته وزیر اقتصاد روسیه، برای توسعه این میزان و حتی افزایش آن تا مبلغ 200 میلیارد دلار، دو کشور باید همکاری خود را در کانال های کلیدی توسعه دهند.
,
وی با بیان اینکه در تجارت کالا قدم های بزرگی برداشته شده است، افزود: برای تحقق حجم مبادلات 200 میلیارد دلاری، دو کشور باید در چند حوزه کلیدی مشخص از جمله ضرورت ایجاد فضای مشترک تجارت الکترونیکی که توسعه آن برای اقتصاد و تجارت های خرد و کلان بین دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، همکاری خود را توسعه دهند.
,
اورشکین با اشاره به اینکه حجم تجارت کالاهای چین به روسیه از طریق تجارت الکترونیکی از مرز 3 میلیارد دلار گذشته است، ادامه داد: ضرورت ایجاد فضای مشترک و واحد تجارت الکترونیکی احساس می شود که دسترسی تولیدکنندگان چینی به بازار روسیه را فراهم می کند.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه