اخبار داغ

کارشناس فضای مجازی در گفتگو با دانا:

دنیای وب مبتنی بر هشتگ هاست/ رصد هشتگ های توییتر توسط برنامه ریزان غربی/ یکی از بهترین راه های نمایش یک فکر و اعتقاد به دنیا «هشتگ»ها هستند/ "حب الحسین یجمعنا" نمونه موفقی از ترند شدن یک هشتگ بود

دنیای وب مبتنی بر هشتگ هاست/ رصد هشتگ های توییتر توسط برنامه ریزان غربی/ یکی از بهترین راه های نمایش یک فکر و اعتقاد به دنیا «هشتگ»ها هستند/ "حب الحسین یجمعنا" نمونه موفقی از ترند شدن یک هشتگ بود
یک کارشناس فضای مجازی در خصوص نقش هشتگ ها در انتقال پیام ها اظهار داشت: هشتگ ها از آنجایی که کلمات کلیدی دسته بندی شده ای هستند، جستجو های هدفمند و متناسبی را به دنبال خود دارند که انتقال یک پیام را آسان تر می کنند.
[

سید علیرضا آل داوود، کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار داشت: یکی از راه هایی که در حال حاضر برای انتقال پیام وجود دارد راه اندازی هشتگ ها هستند؛ کلمات کلیدی واحد که تحت عنوان هشتگ این روزها به راه می افتند بیانگر یک هدف، فکر و اعتقاد هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی در ادامه افزود: هشتگ هایی که در حال حاضر در فضاهای مجازی به ویژه در توییتر تولید می شوند اگر پیوست رسانه ای نداشته باشد تاثیر زیادی در کف جامعه نخواهد داشت؛ اینکه هشتگی ترند می شود بسیار خوب است اما باید در ادامه این هشتک در رسانه های دیگر مانند سایت های خبری پوشش داده شود در غیر این صورت هشتگ ها از جامعه نخبگانی به کف جامعه منتقل نمی شود.

,

 

,

کارشناس فضای مجازی با اشاره به هشتگ اخیر درباره امام حسین(ع) گفت: در همین ایام اربعین هشتگ حب الحسین یجمعنا یکی از هشتگ هایی بود که مدت زمان زیادی ترند شد و در ادامه شیعیان و مسلمانان در کل دنیا شروع به تولید محتوا و هشتگ کردند که همین مساله باعث ترند شدن این هشتگ تا مدت ها شده بود.

,

 

,

آل داوود با اشاره به نقش هشتگ ها در انتقال پیام اظهار داشت: جنبش عظیمی با این هشتگ در پیام رسان ها به وجود آمد که پیام مهمی را در آستانه محرم و صفر به کل دنیا مخابره کرد؛ این هشتگ به خوبی کارکرد و نقش هشتگ در رسانه ها و انتقال پیام را مشخص کرد.

,

 

,

وی ضمن اشاره به اینکه گاهی هشتگ ها نقش اعتراضی و گاهی نقش حمایتی دارند، تصریح کرد: بسیاری از هشتگ های ضد انقلاب در بستر فضاهای مجازی غیر بومی مطرح می شوند اما از آنجایی که این فضاها غیر بومی هستند می بینیم از آنجایی که مدیریت فضا در دست دشمنان ماست بسیاری از هشتگ هایی که در ایران به راه می افتند از سوی ضد انقلاب و گردانندگان این فضا ها حذف می شوند.

,

 

,

کارشناس فضای مجازی با اشاره به هشتگ USAregimechange تصریح کرد: در آستانه 13 آبان شاهد بودیم این هشتگ از سوی مدیران و گردانندگان اینستاگرام و توییتر از این فضاها حذف شد و حتی بارها می بینیم مخالفت ها با اقدامات ضد حقوق بشری در این فضاها که در قالب هشتگ مطرح می شوند از سوی مدیران این شبکه ها بایکوت می شوند.
 

,
,

آل داوود در ادامه افزود: فضاها و پیام رسان های داخلی می توانند کمک به سزایی در ترند شدن یک هشتگ داشته باشند چرا که با مدیریت خارجی همراه نبوده و هشتگ ها سانسور نخواهند شد؛ در هفته های گذشته شاهد ساسپند شدن برخی از کاربران بودیم که شعارهای ضد آمریکایی و ضد صهیونیسیتی سرداده بودند و این مساله نشان داد فعالیت در بستر خارجی نا امن است.

,

 

,

وی همچنین گفت: هشتگ های حمایت از تروریست ها در فضای مجازی بارها منتشر شده اما هیچ واکنشی از سوی مدیران توییتر به آنها نشان داده نشد اما این مدیران یک هشتگ ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی را بر نمی تابند و اکانت های منتشر کننده آن را سریعا مسدود می کنند.

,

 

,

این کارشناس فضای مجازی با تاکید بر لزوم داشتن پیوست برای هشتگ ها عنوان کرد: بهتر است که هشتگ ها یک پیوست رسانه ای در سایت های خبری، کانال ها و رسانه های دیگر داشته باشند که در صورت محدود شدن در یک فضا فضاهای دیگر از بین نرود.

,

 

,

آل داوود در خصوص نقش هشتگ ها در انتقال پیام ها نیز اظهار داشت: هشتگ ها از آنجایی که کلمات کلیدی دسته بندی شده ای هستند، جستجو های هدفمند و متناسبی را به دنبال خود دارند که انتقال یک پیام را آسان تر می کنند.

,

 

,

وی با تاکید بر نقش هشتگ ها در دنیای مجازی امروز تصریح کرد: دنیای وب سوم مبتنی بر هشتگ هاست و این هشتگ ها بسیار موثر شده اند و البته این هشتگ ها باید یک پیوست رسانه ای داشته باشند؛ قطعاْ کسانی که به هشتگ ها و کاربرد آنها آگاهی ندارند شاید به عدم اتصال هشتگ ها به حوزه های دیگر خبری معترض هستند.

,

 

,

این کارشناس فضای مجازی در ادامه افزود: هشتگ هایی که در توییتر فارسی و فضاهای مجازی ترند می شود به شدت از سوی غرب در حال رصد بوده و برخی از هشتگ ها به آنها نشان می دهد که ایرانی ها و کاربران ایرانی نسبت به عملکرد غرب در قبال ایران به شدت معترض هستند.

,

 

,

آل داوود با اشاره به پیام رسان های داخلی و هشتگ های موجود در آنها عنوان کرد: برخی از پیام رسان های داخلی مانند ایتا قابلیت هشتگ سازی و ترند شدن آن ها را در خود ایجاد کرده اند که اگر بتوانیم پیام رسانی که مدیریت آن در دست خودمان است را میان مردم تبلیغ کنیم قطعاْ شاهد اتفاقاتی نظیر حذف و محدودیت برای اکانت ها و هشتگ های داخلی نخواهیم بود.

,

انتهای پیام/ط

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه