اخبار داغ

چه کسی پاسخ گو است؛

کمبود نفت سفید تراژدی تکراری شهروندان بوشهر در زمستان

کمبود نفت سفید تراژدی تکراری شهروندان  بوشهر در زمستان
سرما چندی است بساط خود را در بسیاری از نقاط کشور حتی مناطق گرم و خشک جنوبی پهن کرده، ولی نفت سفید و گاز مایع نیز به راحتی و به میزان کافی در اختیار شهروندان این استان‌ها قرار نمی‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس ؛ امسال نفت سفید در اغلب شهر و روستاهای استان بوشهر توزیع نمی شود، تصمیمی که همزمان با سرد شدن هوا و نیاز به این سوخت برای وسایل گرمایشی مطرح شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, .,

درحالی همه ساله در فصل زمستان شهروندان بوشهری در استان بیم نبود نفت را دارند که برخی شهروندان از توزیع نامناسب نفت در برخی محله ها ابراز گلایه کردند و گفتند: فروشندگی های نفت اقدام به توزیع نفت درب منازل نمی کنند.

,

عدم اطلاع رسانی قبلی پیرامون این موضوع طی ماههای گذشته و موکول کردن آن به فصل سرما، بسیاری از خانوار استان که به لوله کشی گاز دسترسی ندارند را با مشکل مواجه کرده و به نوعی گروکشی از مردم در فصل سرما تعبیر می شود.

, .,

 هیچ گونه نظارتی و پیگیری لازم جهت رفع این مشکل انجام نمی شود

,  هیچ گونه نظارتی و پیگیری لازم جهت رفع این مشکل انجام نمی شود,

یکی از شهروندان بوشهری در گفت وگو با خبرنگار سپاس با اشاره به اینکه چندین مرتبه به مسئولین مراجعه کرده است، گفت: متاسفانه هیچ گونه نظارتی و پیگیری لازم جهت رفع این مشکل انجام نمی شود.

, سپاس ,

به گفته این بانوی سرپرست خانواده مسئولین باید نظارت بیشتری بر کار فروشندگی های نفت در مناطق مختلف داشته باشند تا مردم در این فصل از سال که سرما زیاد است با کمبود نفت به علت عدم توزیع به موقع و مناسب مواجه نباشند.

,

تبعیض بین مردم از سوی برخی از فروشندگان

, تبعیض بین مردم از سوی برخی از فروشندگان,

یکی دیگر از شهروندان دلواری نیز خاطر نشان کرد: خانواری که عمدتا به دلیل هزینه های بالای لوله کشی گاز خانگی خصوصا در روستاها که فاصله علمک گاز تا انشعاب های خانگی زیاد است، تاکنون نتوانسته در این خصوص اقدام کنند و از طرفی توزیع نشدن نفت سفید طی سالجاری، مشکلاتی را در فصل سرما برای آنها رقم می زند.

, .,

وی گفت: تبعیض بین مردم از سوی برخی از فروشندگان به وضوح قابل مشاهده است، برخی از فروشندگان، خویشاوندان خود را در الویت قرار می دهند.

,

این شهروند از تجمع زیاد مردم در محل فروشندگی ها و برخورد نا مناسب فروشندگان نفت با مردم ابراز گلایه کرد و افزود: مسئولین شرکت پخش فرآورده های نفتی باید نظارت بیشتری بر شعبه های نفت در بوشهرداشته باشند و آنها را به خاطر چنین برخوردهایی مواخذه کنند زیرا احترام به ارباب رجوع در تمامی مکان ها حائز اهمیت است.

,

باید بجای نفت سفید از گاز استفاده شود

فرماندار شهرستان بوشهر نیز درخصوص بخشنامه عدم توزیع نفت سفید در اغلب نقاط همزمان با فصل سرما گفت: با توجه به سرمایه گذاری بالایی که برای ایجاد شبکه گاز در شهر و روستاها صورت گرفته، ضرورت دارد از این انرژی پاک در منازل بجای نفت سفید استفاده شود و باید زمینه های ترویج این مهم را فراهم کرد.

, باید بجای نفت سفید از گاز استفاده شود,
,
, .,

عباس جمشیدی ادامه داد: البته درخصوص این محدودیت شرکت پخش فرآورده های نفتی باید از ماههای قبل اطلاع رسانی بیشتری می کرد تا مردم آمادگی این موضوع را داشته باشند، از این رو تقاضایی به مرکز جهت به تعویق افتادن این تصمیم در سالجاری یا تمهیداتی برای تامین نفت سفید برخی مناطق بصورت ویژه نظیر روستاها ارائه کرده ایم که امیدواریم تعیین تکلیف شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه