اخبار داغ

رغبت کشاورزان کوثری به کشت محصول استراتژیک زعفران

رغبت کشاورزان کوثری به کشت محصول استراتژیک زعفران
فرماندار کوثر گفت: با توجه به آغاز برداشت نخستین محصول زعفران از این شهرستان پیش بینی می شود دو کیلوگرم زعفران خشک استحصال شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا وحید کنعانی کلور در گفتگو با سبلان‌ما،از آغاز برداشت نخستین زعفران کشت شده در شهرستان کوثر خبر داد و گفت: خوشبختانه با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی، کشاورزان کوثری به کشت این محصول استراتژیک و پردرآمد که بعضا تا 10سال هم محصول می دهد، رغبت نشان می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با اشاره به قیمت 150 هزار ریالی هر گرم زعفران خشک، افزود:  برداشت زعفران از دو مزرعه پایلوت شهرستان کوثر آغازشده و پیش بینی می شود دو کیلوگرم زعفران خشک استحصال شود.

,

فرماندار کوثر با تاکید بر مزایای کشت این گیاه 7 ساله پرثمر  تصریح کرد: برداشت زعفران از اواسط آبان ماه تا سه هفته بعد از آن در شهرستان کوثر ادامه خواهد یافت.

,

وی خاطر نشان کرد: طبق برآوردها متوسط برداشت زعفران در هر هکتار در سالهای دوم تا هفتم کشت متفاوت بوده و از دو تا ده کیلوگرم نیز می رسد.

,

شهرستان کوثر نیز در پی خشکسالی‌ سال‌های اخیر با مشکل کم‌آبی و بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند و کشت محصولات با نیاز آبی کم یکی از راهکارها برای زنده نگه داشتن رونق کشاورزی در این خطه است.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه