اخبار داغ

وکیل مردم یا وکیل دولت؟/ حکایت این روزهای نماینده دشتستان

وکیل مردم یا وکیل دولت؟/ حکایت این روزهای نماینده دشتستان
در حالی که نماینده دشتستان هیچگونه اظهار نظر علنی درباره FATF قبل و بعد از تصویب آن در مجلس نداشت با رد این لایحه در شورای نگهبان همگام با دولت و اصلاح طلبان اقدام شورای نگهبان موضع گیری کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ شورای نگهبان 13 آبان لایحه CFT یا کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم به دلیل 20 ایراد شامل موارد خلاف شرع، خلاف قانون اساسی و ابهاماتی است که در نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی اعلام گردیده جهت برطرف شدن موارد مذکور برگشت داده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

نزدیک به دو سال است که دولت با زیر پا گذاشتن اصل ۷۷ قانون اساسی و بدون اطلاع مجلس کشورمان را در مقابل FATF متعهد کرده است و بیش از ۳۷ بند از ۴۱ بند تعهداتی FATF را اجرا می‌کند و تنها ۴ بند که نیاز به تصویب قانون دارد را اجباراً در قالب لایحه به مجلس ارائه کرده است. لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسمCFT  که از سوی شورای نگهبان به علت مغایرت با قانون اساسی و موازین اسلامی رد شد، یکی از این چهار لایحه است.

,

عباسعلی کدخدایی قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان درباره ایرادات این شورا نسبت به لایحه CFT گفته است این ابهاماتی که به لایحه CFT از سوی این شورا وارد شده به منزله رد این مصوبه نیست و فقط اظهارنظر شورای نگهبان است و در صورتی که مجلس بر مصوبه قبلی‌اش اصرار کند در نهایت این لایحه، جهت تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود.

,

در استان بوشهر هم محمدباقر سعادت نماینده دشتستان در حالی که هیچگونه اظهار نظر علنی درباره FATF قبل و بعد از تصویب آن در مجلس نداشت چندی پیش در نشست شورای اداری استان بوشهر بعد از رد این لایحه در شورای نگهبان همگام با دولت و اصلاح طلبان اقدام شورای نگهبان را محکوم کرد. هر چند که در اظهارات سعادت هیچ نامی از شورای نگهبان نیامده است ولی حمایت از تصویب لایحه CFT در مجلس در روزی که شورای نگهبان نظر خود را درباره آن اعلام کرد موضع گیری وی در مقابل انجام وظایف قانونی شورای نگهبان است.

,

سعادت گفته است هدف گروه ویژه اقدام مالی (اف ای تی اف) مبارزه با پولشویی است و اهداف اف ای تی اف مشخص و روشن است و حتی کشورهایی که از طرف آمریکا در بحث خرید نفت معاف شدند اعلام کردند؛ اگر ایران به این گروه نپیوندد از ایران نفت نخواهند خرید و بعضی ها در فضای مجازی ناآگاهانه به مقام های کشور و مجلس که عصاره ملت است در این ارتباط توهین می کنند که این روش خوبی نیست.

,

وی با تاکید بر کمک به اجرای مفاد این لایحه گفته است دنیا تغییر کرده و ما هم باید از این تغییرات استفاده ای که لازمه کشور است را ببریم و همه باید بدانند رهبر معظم انقلاب در راس هر سه قوا قرار دارند و اگر یک جایی بدانند یک قراردادی به نفع جمهوری اسلامی نخواهد بود بدون هیچگونه معطلی اجازه چنین اتفاقی را نمی دهند.

,

نماینده مردم دشتستان در خانه ملت بیان کرده مگر می شود رهبر معظم انقلاب به این نتیجه برسد که قراردادی بین ایران و سایر ممالک دنیا به زیان جمهوری اسلامی باشد و اجازه انعقاد آن را بدهند، این غیر ممکن است و بعضی ها خود را حتی جلوتر از رهبر معظم انقلاب می دانند و قبل از آنکه ایشان اظهار نظر کنند، حرکت می کنند که اگر ما مقلد هستیم باید به فرمایش ها و اظهار نظر ولی فقیه توجه داشته باشیم.

,

وی همچنین گفته است این لایحه از طرف دولت که در راس آن رئیس جمهوری که مورد تائید رهبر معظم انقلاب است مطرح و مجلس نیز این لایحه را تصویب کرده و شما مسئولان دستگاه های اجرایی و نظارتی کمک کنید و آگاهی های لازم را در این زمینه بدهید تا آن اتحاد، همدلی و وفاقی که لازمه امروز کشور است، اتفاق افتد.

,

باید از نماینده دشتستان سوال کرد اگر به مطالبی که در جلسه شورای اداری استان گفته اند معتقد هستند چرا پیش از این حاضر به موضع گیری علنی اینباره نشدند؟ آیا به زعم ایشان شورای نگهبان با برگشت دادن لایحه CFT اقدامی خلاف قانون انجام داده است؟ آیا مجلس و نماینده دشتستان نمی توانند به صورت شفاف به ایرادات قانونی و ابهامات پاسخ داده و به جای فرافکنی ها و کلی گویی ها اگر خود را ملزم به آنچه توهین بعضی ها در فضای مجازی نمی داند خود را مقید به پاسخگویی در مقابل موارد مطرح شده شورای نگهبان و افکار عمومی بداند.

,

مغلطه دیگر نماینده دشتستان در خصوص رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) است که سعی در القای این داشته که رهبر انقلاب موافق یا حداقل مخالفتی با این لایحه نداشته اند و اگر نیاز بود ایشان به موضوع ورود می کردند. نماینده دشتستان باید توجه داشته باشد که اگر نیاز به ورود رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به موضوعی که از ابتدای انقلاب تاکنون موارد مشابه زیادی داشته و نهادهای مرتبط تصمیم گیری کرده اند، باشد اصولا چه نیازی به ایجاد این نهادها بود؟ اگر این نهادهای قانونی مانند مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نتوانند در این موضوعات تصمیم گیری درستی داشته باشند عملکرد آنها زیر سوال می رود. حکم حکومتی رهبر انقلاب تاکنون در موارد بسیار محدود و خاص صادر شده است و نماینده دشتستان و برخی نمایندگان دیگر حامی دولت نمی توانند از شفاف سازی و پاسخگویی صریح به ابهامات و ایرادات این لایحه شانه خالی کنند.

,

این صحبت نماینده دشتستان که لایحه از سوی دولتی که رئیس جمهور آن مورد تایید رهبر انقلاب است به مجلس ارسال شده مغلطه دیگری است چرا که رهبر انقلاب بارها با وجود حمایت از دولت و رئیس جمهور تذکرات درباره مسائل مختلف خود را علنی بیان کرده اند و این یعنی دولت را منزه از عیب و اشتباه نمی دانند.

,

حال سعادت باید بداند از ۲۰۰ کشور جهان تنها ۳۷ کشور عضوFATF هستند و چرخ اقتصاد ۱۶۰ کشور بدون FATF و الحاق به آن می‌چرخد و درواقع وکیل‌الدوله‌ها به جای پاسخگو کردن مدیریت ضعیف دولت مشغول بهانه‌تراشی برای توجیه این سوءمدیریت هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه