اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد؛

طلب ۷۸۰میلیون تومانی از دستگاه‌ها و مستاجرین/ پروژه بزرگ اقتصادی در مرکز استان احداث می‌شود

طلب ۷۸۰میلیون تومانی از دستگاه‌ها و مستاجرین/ پروژه بزرگ اقتصادی در مرکز استان احداث می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در حال حاضر از دستگاه‌های دولتی و مستاجران بالغ بر ۷۸۰ میلیون تومان طلب داریم که در سال گذشته یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان از مطالبات وصول شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: در کل استان قزوین ۲۶۳۷ موقوفه داریم که از این میزان ۶۰۳ موقوفه متصرفی، ۱۶۴غیرمتصرفی، ۳وقف اشتراک التولیه و حدود ۱۸۶۷ مورد انتفاعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: تعداد کل رقبات در استان۲۵هزار و ۸۵۴ پلاک است که از این میزان ۱۴هزار و ۲۶۱ رقبه متصرفی بوده و۱۱۵۰۰ رقبه توسط متولیان مدیریت می‌شود و ۹۳ رقبه هم اشتراک التولیه است.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: از رقباتی که در اختیار اداره کل (متصرفی) است نیز ۱۵۲۷ عرصه  و عیان می‌باشد.

,

مجیدی اضافه کرد: رقبات صنعتی ۷۳۷ مورد و رقبات کشاورزی هم ۷۸۷۶ رقبه است.

,

وی ادامه داد: مساحت اراضی کشاورزی و باغی که وقف است ۵۲۶۰۰ هکتار می‌باشد که ۱۱درصد از اراضی استان را شامل می‌شود.

,

ارزش رقبات استان ۱۹۰۰۰میلیارد تومان است

,

این مسئول خاطرنشان کرد: از انتهای تیر تا آخر شهریور ماه امسال به مدت دو ماه ارزش گذاری رقبات استان قزوین صورت گرفت که با ارزش گذاری متوسط، ارزش رقبات استان ۱۹۰۰۰میلیارد تومان است.

,

وی تصریح کرد: با احتساب یک درصد سود باید سالانه ۱۹۰ میلیارد تومان از موقوفات درآمد داشته باشیم درحالی که سال ۹۶ یک بیست و پنجم آن درآمد داشته که حدود ۷ میلیارد تومان شده و بسیار ناچیز است.

,

مجیدی اضافه کرد: اگر همه کمک کنند که موقوفات درآمد خود را داشته باشند در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیاز به اعتبار نخواهیم داشت در حالی که در این رابطه حمایتی از موقوفات صورت نمی‌گیرد و به این دلیل به رقم مورد نظر نمی‌رسیم.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه نیروی کار در ادارات محدود است و اعتبارات ضعیفی داریم، گفت: همراهی مستاجران نیز کم بوده و نتوانسته‌ایم حقوق واقعی خود را کسب و جمع آوری کنیم.

,

۲۶۳ بقعه متبرکه در استان وجود دارد

, ۲۶۳ بقعه متبرکه در استان وجود دارد,

این مسئول با اشاره به اینکه ۲۶۳ بقعه در استان وجود دارد یادآور شد: در عرصه بهره‌وری در سال گذشته ۳۰۱ قرارداد بسته شده و ۱۸۵۱ قرارداد به روزرسانی شد.

,

وی افزود: ۱۵ طرح جامع برای بقاع متبرکه آماده شده است  و ۸۵۰۰ متر فعالیت عمرانی، ۱۷۰۰ متر احداث و ۹۰۰۰ متر  بازسازی مرمت و مقاوم سازی در بقاع متبرکه انجام شد.

,

مجیدی با بیان اینکه پروژه ۲۵۰واحد مسکونی به صورت مشارکتی در اقبالیه در دست احداث است، گفت: این طرح از ۳ماه قبل کلنگ زنی شده و در دو سال تکمیل می‌شود.

,

مدیرکل اوقاف استان قزوین بیان کرد: ۱۲۰ واحد تجاری در محمدیه و هشت باب واحد تجاری در شهر قزوین ساخته می شود.

,

درمانگاه خیریه بیدستان در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

,

این مسئول خاطرنشان کرد: درمانگاه خیریه بیدستان در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود که تاکنون ۲میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

,

وی عنوان کرد: یک پروژه بزرگ اقتصادی هم در مرکز استان در حال شکل گیری است که تحول بزرگی در احیا موقوفات و خدمات اجتماعی در استان رقم خواهد خورد  و بالغ بر ۱۰۰۰ هکتار   است.

,

مجیدی ابراز کرد: سال گذشته ۲میلیارد و ۶۵۰میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی در حوزه عمرانی مساجد، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان جذب شد و امسال هم پیش‌بینی می‌شود ۲میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان جذب شود.

,

مدیرکل اوقاف استان قزوین یادآور شد: درآمد موقوفات طی ۷ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه ۹درصد رشد داشته است و در مقایسه هفته وقف امسال با سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشتیم و هدایا و نزورات بقاع متبرکه هم ۷درصد رشد کرده است.

,

۹۰۰ رقبه در استان قزوین سند ندارد

, ۹۰۰ رقبه در استان قزوین سند ندارد,

وی بیان کرد: در حال حاضر از دستگاه‌های دولتی و مستاجران بالغ بر ۷۸۰ میلیون تومان طلب داریم که در سال گذشته یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان از مطالبات وصول شد.

,

این مسئول گفت: در یک سال گذشته در نیات مذهبی واقفین ۶۸۵ میلیون تومان، برای امور خیریه ۴۶۵ میلیون تومان، در حوزه اجتماعی ۲۱۵ میلیون تومان، مدارس علوم دینی ۵۰ میلیون تومان، برای مساجد ۳۷۰ میلیون تومان و در مجموع برای بقاع متبرکه هم یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان هزینه شده است.

,

مجیدی عنوان کرد: در مجموع ۲میلیارد و ۸۵۰ میلون تومان از درآمد موقوفات در اجرای نیات امینانه وقف هزینه شده است.

,

وی یادآور شد: در هفت ماهه گذشته ۲۷۰ سند برای رقبات صادر شده که ۳۴۰۰ رقبه به آن متصل شده است و در حال حاضر ۹۰۰ رقبه سند ندارد که تلاش می کنیم تا اسناد همه رقبات تا یک سال آینده دریافت شود.

,

مدیرکل اوقاف استان قزوین افزود: در سال جاری ۷۰ رای دادگاه به نفع موقوفات صادر  و ۵ دادنامه اجرا شده و در این مدت بیش از ۲۰۰ هزار برگ از مدارک اسکن و در سامانه بارگذاری شده که برای هر برگ نیز ۸۰ فیلد مطلب جمع آوری شده است.

,

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات حقوقی با اداره منابع طبیعی ۱۰۲ پرونده در دست اقدام است و تنها ۸ فقره اختلافی باقی مانده که امسال رسیدگی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه