اخبار داغ

اظهار بی‌اطلاعی مدیرکل اوقاف از پروژه بزرگ مرتبط با حرم امامزاده یحیی(ع)!

اظهار بی‌اطلاعی مدیرکل اوقاف از پروژه بزرگ مرتبط با حرم امامزاده یحیی(ع)!
مدیر بافت تاریخی شهرداری در حالی از آغاز مرحله طراحی پروژه توسعه صحن امامزاده یحیی(ع) خبر داده است که مدیرکل اوقاف از این خبر اظهار بی‌اطلاعی می‌کند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، کم‌تر از ده روز قبل سعید پرسا مدیر بافت تاریخی و مسئول ستاد بازآفرینی شهری شهرداری سمنان طی گفتگویی با خبرنگار مرآت جزئیات 5 پروژه مهم شهری را تشریح کرد که یکی از آن‌ها پروژه توسعه صحن امامزاده یحیی(ع) بود. پرسا در سخنان خود از آغاز مرحله طراحی این پروژه با رویکرد انسان‌محور خبر داده و گفته بود که به واسطه اجرای این طرح ضلع جنوبی حرم مطهر امامزاده یحیی(ع) ساماندهی خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

توضیح دیگر مدیر بافت تاریخی و مسئول ستاد بازآفرینی شهری شهرداری سمنان درباره پروژه توسعه صحن امامزاده یحیی(ع) این بود که در معماری این پروژه تناسبات عرفانی و نظم مقدس با نظر مشاور رعایت خواهد شد. او ابراز امیدواری کرده بود که با اجرای این پروژه فضای باشکوهی در ضلع جنوبی امامزاده یحیی(ع) ایجاد شود. وی همچنین گفته بود که این پروژه و نیز پروژه ایجاد پلازا در پهنه شرقی مسجد امام خمینی(ره) تا افق 1400 به سرانجام روشنی خواهد رسید.

,

بدیهی است که طرح‌ریزی و اجرای پروژه توسعه صحن مطهر امامزاده یحیی(ع) نیازمند همکاری توامان شهرداری، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه است اما جالب است بدانید که در حالی که سعید پرسا برخی از جزئیات این پروژه را با خبرنگار مرآت در میان گذاشته است؛ عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اساسا از اعلام این خبر توسط مسئولان شهرداری اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

,

واحدی دو روز قبل و در نخستین روز از دهه وقف در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات در پاسخ به پرسش‌هایی درباره پروژه توسعه صحن امامزاده یحیی(ع) گفت:«این پروژه دو سه سال قبل مورد بازنگری قرار گرفت و ما در حال حاضر منتظریم که موانع اجرای این پروژه برطرف شود. من نمی‌دانم که چه کسی خبر اجرای این پروژه را اعلام کرده است.»

,

آزادسازی یک هکتار از زمین‌های پیرامون امامزاده یحیی(ع) باقی مانده است

, آزادسازی یک هکتار از زمین‌های پیرامون امامزاده یحیی(ع) باقی مانده است, آزادسازی یک هکتار از زمین‌های پیرامون امامزاده یحیی(ع) باقی مانده است,

وی درباره پیشینیه این پروژه نیز گفت:«پیش‌تر به واسطه مجوزی که از وزیر وقت مسکن در دولت آقای احمدی‌نژاد اخذ شده بود، قرار بود زمین‌هایی در اختیار شهرداری قرار بگیرد تا از منابع مربوط به فروش این زمین‌ها، نسبت به آزادسازی 2 هکتار از زمین‌های پیرامون حرم مطهر امامزاده یحیی(ع) اقدام شود. از این میزان، یک هکتار آزادسازی صورت گرفته و یک هکتار دیگر باقی مانده است.»

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با تأکید بر این که طرحی برای توسعه صحن امامزاده یحیی(ع) تدوین می‌شود باید به تصویب این اداره‌کل و نیز سازمان میراث فرهنگی برسد گفت:«من نمی‌دانم که منظور مسئولان شهرداری از آن‌چه که اعلام شده، چیست؛ شاید مقصود آن‌ها از طرح توسعه، آزادسازی یک هکتارِ باقی‌مانده از زمین‌های پیرامون امامزاده یحیی(ع) باشد.»

,

واحدی بار دیگر با تأکید بر این که هرگونه طرحی برای ساخت و ساز در آن محدوده باید توسط سازمان‌های اوقاف و میراث تأیید شود گفت: سازمان میراث فرهنگی چندسالی است که بر دیدگاه‌ خود مبنی بر رعایت حریم مسجد جامع پافشاری می‌کند و ما باید در طرح خود الزامات میراثی را مورد توجه قرار دهیم.

,

کوتاه سخن؛ امید می‌رود که با تقویت هماهنگی‌ها میان شهرداری سمنان و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، ابعاد اجرای پروژه توسعه صحن امامزاده یحیی(ع) با وضوح بیش‌تری برای مردم استان تبیین شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه