اخبار داغ

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی:

میانگین حقوق معوق شهرداری های استان ۲.۵ ماه است/ تعیین ۹ مکان تلفیقی برای دفن پسماند شهرداری های آذربایجان غربی

میانگین حقوق معوق شهرداری های استان ۲.۵ ماه است/ تعیین ۹ مکان تلفیقی برای دفن پسماند شهرداری های آذربایجان غربی
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: میانگین حقوق معوق شهرداری های استان ۲٫۵ ماه است که این موضوع در شهرداری میاندوآب کمتر از دو ماه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، سیف الله مطلبی امروز در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب با اشاره به وضعیت بودجه ای شهرداری های آذربایجان غربی، اظهار کرد: امسال در مجموع ۱۷ هزار میلیارد ریال بودجه مصوب شهرداری های آذربایجان غربی است که تاکنون حدود ۸۵ درصد آن تحقق یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سهم بودجه شهرداری های از مالیات بر ارزش افزوده حذف شد، افزود: این موضوع سبب شد تا حدود ۴۰ درصد بودجه شهرداری ها تحقق نیابد و از سوی دیگر  درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد بودجه شهرداری ها را تشکیل می دهد که از این ۱۰ درصد نیز ۶۰ درصد امسال تحقق یافته است.

,

وی با اشاره به حمایت های دولت از شهرداری ها، گفت: دولت در زمینه عمرانی از دو محل ارزش بر افزوده و بودجه کشور در قالب اعتبارات استانی، تملک دارایی ها و یا توازن بودجه به شهرداری ها اختصاص می دهد که امسال ۷۲۴ میلیارد ریال به شهرداری های استان اختصاص یافته است.

,

شهرداری ها به دنبال طرح های سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های درآمدزایی باشند

, شهرداری ها به دنبال طرح های سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های درآمدزایی باشند,

مطلبی با تاکید بر لزوم ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها، تصریح کرد: شهرداری ها باید به دنبال طرح های سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های درآمدزایی باشند و یکی از سیاست های وزارت کشور نیز این موضوع بوده و در این باره هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر شهرداری که بتواند در این رابطه قدم بردارد وزارت کشور تسهیلات باکارمزد ۴ درصد پرداخت می کند.

,

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی با اشاره به جذب نیروی مازاد نسبت به چارت سازمانی در شهرداری ها، اظهار کرد: در حالی که در سال ۹۳ در بخش نامه ای بکار گیری نیرو تحت هر شرایطی ممنوع اعلام شده و یا به ازای هر سه نیروی بازنشسته، یک نیروی جدید بکار گرفته شود ولی از گذشته برخی نیروها در بدنه شهرداری ها جذب شده اند.

,

وی گفت: هدف سازمان شهرداری های کشور این است که نیروها براساس شایسته سالاری و تخصص در شهرداری بکار گیری شوند و تاکنون به رغم تمام تلاش ها، عملکرد در این مورد براساس دستورالعمل های ابلاغی نبوده است.

,

مطلبی تصریح کرد: سازمان شهرداری ها پیگیری می کند تا نیروهای که دارای بالای سه سال سابقه قرارداد مستقیم با شهرداری ها و مدرک دانشگاهی هستند با برگزاری آزمون استخدامی تبدیل وضعیت شده و به عنوان کارمند پیمانی فعالیت کنند.

,

میانگین حقوق معوق شهرداری های استان ۲٫۵ ماه است

, میانگین حقوق معوق شهرداری های استان ۲٫۵ ماه است,

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی در ادامه در پاسخ به وضعیت پرداخت حقوق کارکنان شهرداری ها اشاره کرد و افزود: میانگین حقوق معوق شهرداری های استان ۲٫۵ ماه است که این موضوع در شهرداری میاندوآب کمتر از دو ماه بوده و در یک سال گذشته براساس برنامه ریزی انجام گرفته، مشکلات شهروندان در رابطه با این شهرداری کاهش چشمگیری یافته است.

,

وی به موضوع انتقال محل دفع پسماند شهرداری میاندوآب هم اشاره و اظهار کرد: قرار است بزودی نشستی با حضور مسوولان ذیربط استانی و شهرستانی برگزار و موانع  و مشکلات برای انتقال محل دفع پسماند بررسی شود.

,

مطلبی تصریح کرد: وزارت کشور برای ساماندهی محل پسماند شهرداری ها و راه اندازی کارخانه بازیافت، اعتبار مناسبی در نظر گرفته ولی با توجه به محدودیت های ارزی فعلا تخصیص این اعتبارها به تعویق افتاده است.

,

تعیین ۹ مکان تلفیقی برای دفن پسماند شهرداری های آذربایجان غربی

, تعیین ۹ مکان تلفیقی برای دفن پسماند شهرداری های آذربایجان غربی,

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی  با بیان اینکه قرار بود شش منطقه در سطح استان برای مدیریت  پسماند شهرداری ها در نظر گرفته شود، افزود: با توجه به اینکه وسعت جغرافیایی استان تصمیم بر آن شد این مناطق به ۹ مکان افزایش یافته  تا شعاع ۵۰ کیلومتری  شهرداری ها  زباله خود را تجمیع و ساماندهی کنند.

,

وی افزود: بر اساس تصمیم های گرفته شده در این زمینه در مورد میاندوآب نیز قرار شد که در حد فاصل میاندوآب و مهاباد،محل دفع پسماند مشترک راه اندازی شود که این محل ارتباطی به محل جدید دفع پسماند شهرداری میاندوآب ندارد.

,

مطلبی با اشاره به اینکه قانون اجرای مدیریت پسماند شهرداری ها اعلام می کند که هر کسی پسماند تولید می کند باید بهای خدمات جمع آوری پسماند را به شهرداری ها پرداخت کند، تصریح کرد: شهرداری هم در این زمینه به عنوان مدیریت اجرایی تعریف شده است ولی شهرداری ها تا بحال موفق شده اند ۱۰ درصد هزینه جمع آوری پسماند را از مردم دریافت کنند.

,

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: شهرداری ها باید زیر ساخت های لازم را برای تفکیک زباله در مبدا فراهم  کنند و اکنون این امر در شهر های بزرگ مثل ارومیه آغاز شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه