اخبار داغ

جاده های خاکی وصله های ناجور روستای کوه حیدر/ سالها انتظار برای ۴ کیلومتر آسفالت!+ تصاویر

جاده های خاکی وصله های ناجور روستای کوه حیدر/ سالها انتظار برای ۴ کیلومتر آسفالت!+ تصاویر
شهرستان بشاگرد واقع در جنوب شرقی استان هرمزگان یکی از نقاط کمتر توسعه یافته کشور به شمار می رود که 4 کیلومتر راه خاکی آن سال هاست در پیچ و خم خاکی اعتبارات راه را بر مردم تنگ کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛شهرستان بشاگرد واقع در جنوب شرقی استان هرمزگان یکی از نقاط کمتر توسعه یافته کشور به شمار می رود و این شهرستان با پراکندگی بسیار و بیش از 200 روستای کوچک و بزرگ پرچم دار محرومیت در سطح کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

برخلاف انتظار، آنچه از گذشته های دور تا کنون وصله تن برخی روستاهای شهرستان بشاگرد شده، نبود راه دسترسی مناسب است که در هریک از فصول سال دردسرهای خاص خود را دارد.

,

تابستان که فرا می رسید ، گرد وخاک ناشی از حرکت خودروها تا کیلومترها آلودگی زیست محیطی ایجاد می کند ضمن آنکه استهلاک وسایل نقلیه را هم به همراه دارد و در فصل بارندگی و زمستان رفت وآمد روستاییان به مرکز شهرستان غیرممکن می شود.

,

روستای کوه حیدر در بخش مرکزی بشاگرد یکی از پرجمعیت ترین روستاهای این شهرستان محسوب می شود اما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که جاده خاکی و صعب العبور آن یکی از اصلی ترین مشکلات این روستا است.

,

روستای کوه حیدر بیش از 200 نفر قرآن آموز را در خود جای داده که بیش از 180 نفر آنها حافظ یک جزء به بالا قرآن هستند که این خود می تواند یکی از ظرفیت های بالقوه فرهنگی این روستا محسوب شود.

,

وضعیت راه ارتباطی روستای کوه حیدر تا دوراهی روستای بلبل آباد بسیار نامناسب بوده و تردد در این جاده خاکی بسیار سخت و دشوار است.

,

, ,

جاده خاکی روستای کوه حیدر و چشم‌انتظاری روستاییان

, جاده خاکی روستای کوه حیدر و چشم‌انتظاری روستاییان, جاده خاکی روستای کوه حیدر و چشم‌انتظاری روستاییان,

موسی زارعی، شورای روستای کوه حیدر بشاگرد در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به وضعبت نامناسب جاده روستا، اظهار کرد: یکی از عمده مشکلات روستای کوه حیدر وضعیت بد جاده‌ آن است که اهالی روستا به دلیل وضعیت بد راه ارتباطی این روستا بسیار گله‌ مند هستند.

,

شورای روستای کوه حیدر بشاگرد ادامه داد: جاده‌ خاکی روستای کوه حیدر پس از بارش باران از گل و لای انباشته و تردد مردم را سخت می کند و راه ارتباطی چندین روستا را مسدود می کند.

,

زارعی بیان کرد: روستای کوه حیدر یکی از پرجمعیت ترین روستاهای شهرستان بشاگرد محسوب می شود که 4 کیلومتر راه خاکی آن سال هاست در پیچ و خم خاکی اعتبارات راه را بر مردم تنگ کرده است.

,

, ,

علی رغم نامه نگاری با مسئولان اما هیچ اقدامی انجام ندادند

, علی رغم نامه نگاری با مسئولان اما هیچ اقدامی انجام ندادند, علی رغم نامه نگاری با مسئولان اما هیچ اقدامی انجام ندادند,

وی با اشاره به اینکه سال هاست کمبود اعتبارات در جاده های شهرستان بشاگرد تا این استان همچنان رکوردار تصادفات جاده ای باشد، گفت: مسئولان تاکنون قول های بسیاری برای 4 کیلومتر آسفالت جاده روستای کوه حیدر را داده اند اما تاکنون محقق نشده است.

,

شورای روستای کوه حیدر بشاگرد ادامه داد: برای روستاییانی که باید برای انجام امورات روزانه خود از این جاده خاکی استفاده کنند مشکلات زیادی به وجود آمده است.

,

وی ادامه داد: در فصل زمستان با شروع بارندگی ها وضعیت این جاده خاکی بسیار اورژانسی و غیر قابل تردد می شود به نحوی که شب هنگام تردد برای اهالی از این جاده بسیار دشوار می شود.

,

, ,

زارعی تصریح کرد: در هنگام وقوع اتفاقات و بحران ها به دلیل راه نامناسب عبور ماشین های امدادی از قبیل آمبولانس و آتشنشانی به شدت در این منطقه با مشکل مواجه است چرا که به دلیل عدم در دسترس بودن جاده مناسب از سرعت ماشین های فوق کاسته و در زمان مناسب به امدادرسانی نخواهند پرداخت.

,

جاده های ارتباطی شهرستان بشاگرد دارای نقاط حادثه ‌خیز بوده که به دلیل وضعیت نامناسب امکان بروز تصادف و تلفات جاده ای وجود دارد که انتظار می ‌رود مسئولان توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

,

روستای کوه حیدر با جمعیتی بالغ بر 1200 نفر در بخش مرکزی شهرستان بشاگرد واقع شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه