اخبار داغ

بخشدار جلگه رخ:

پدافند غیر عامل، دفاعی غیر نظامی است

پدافند غیر عامل، دفاعی غیر نظامی است
بخشدار رخ تربت حیدریه پدافند غیر عامل را دفاعی غیرنظامی خواند و گفت: پدافند غیرعامل به معنی استفاده از هر پتانسیل غیرنظامی در راستای ارتقای امنیت در تمام عرصه ‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی یک کشور می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت؛ جعفر رضوانی  صبح امروز  در آیین برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل بسیج دانش آموزی که به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه علامه طباطبایی روستای سرهنگ بخش رخ برگزار شد، افزود: مهمترین اهداف پدافند غیرعامل به حداقل رساندن آسیب‌ به تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی می باشد و در عصر کنونی فراگیری پدافند غیرعامل با توجه به پیشرفت در همه زمینه‌ها، امری مهمتر و حیاتی ‌تر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی با بیان اینکه تهدیدات آینده بسیار متفاوت ‌تر از تهدیدات گذشته و حال است، گفت: باید با آمادگی کامل در بعد نظامی و غیرنظامی و تقویت پدافند غیرعامل در سطح کلان و همچنین نهادهای دفاعی کشور از نیروی انسانی تا منابع و تاسیسات کشور را در مقابل خطرات تقویت کرد.

,

 

,

رضوانی همچنین اظهار داشت: آموزش و پرورش به ‌عنوان یکی از مهم‌ ترین و اساسی‌ ترین نهادهای فرهنگی جامعه نقش اساسی در نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل در سطح مردم و جامعه بر عهده دارد.

,

 

,

رییس اداره آموزش و پرورش رخ نیز در این آیین پدافند غیرعامل را یک اقدام پیشگیرانه خواند و گفت: اجرای این مانورها تلنگری است برای اینکه در همه زمینه‌ ها بتوانیم مشکلات را مدیریت کنیم.

,

 

,

محمود قهار افزود: این رزمایش ها سبب می شود جامعه در برابر اتفاقات ناخواسته از قبیل زلزله، سیل، آتش سوزی یا حوادثی مانند جنگ و حملات سایبری، آماده و پیش بینی های لازم را انجام دهد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل نوعی آمادگی برای جنگ نرم نیز تعبیر می ‌شود، گفت: انجام مستمر مانورهای پدافند غیرعامل سبب کاهش تلفات نیروی انسانی در موقع حوادث می‌ شود.

,

 

,

قهار همچنین اظهار داشت: مهمترین اهداف پدافند غیرعامل به حداقل رساندن آسیب‌ ها و پدافند غیرعامل یکی از ضروریاتی است که همه دانش آموزان لازم است در مدرسه آموزش ببینند تا در برابر حوادث غیرمترقبه آماده باشند.

,

 

,

اکنون در رخ نزدیک به پنج هزار دانش آموز که نیمی از آن ها دختر هستند، توسط 600 نفر معلم و در 90 باب مدرسه مشغول تحصیل می باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه