اخبار داغ

ضعف زیر ساخت های مخابراتی در روستاهای هرمزگان

ضعف زیر ساخت های مخابراتی در روستاهای هرمزگان
هرمزگان که به اقتصادش معروف و به عنوان قطب تجارت کشور محسوب می شود متاسفانه در زیر ساخت های مخابراتی و دکل های اینترنتی پیشرفت چشم گیری نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛با پیشرفت جوامع و اینترنتی شدن زندگی بشری نیاز به داشتن زیر ساخت های مخابراتی بیش از پیش احساس می شود به طوری که با پیشرفت علوم و فنون در عرصه های مختلف نیاز به استفاده از اینترنت به وفور احساس می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

نیاز به این تکنولوژی در جوامع می طلبد که زیر ساخت های لازم برای توسعه های آن صورت پذیرد و دولمتمردان کمر همت خود را محکمتر از قبل بسته تا به سطح جهان دست یابیم.

,

هرمزگان که به اقتصادش معروف و به عنوان قطب تجارت کشور محسوب می شود متاسفانه در زیر ساخت های مخابراتی و دکل های اینترنتی پیشرفت چشم گیری نداشته است به طوری که اکثر شهرها و روستاهای این استان با قطعی و یا نبود اینترنت و انتن دهی تلفن همراه رنج می برد.

,

نبود اینترنت، کندی سرعت و عدم پوشش های مناسب مخابراتی در اقصی نقاط هرمزگان باعث گلایمندی ساحل نشینان هرمزگان که خودشان تامین کننده 60درصد بودجه کشور هستند، شده است.

,

بزرگترین بخش از هرمزگان دارای ضعف زیر ساختی مخاراتی

, بزرگترین بخش از هرمزگان دارای ضعف زیر ساختی مخاراتی,

بخش مرکزی هرمزگان شامل ۱۰۰ روستا و پنج دهستان و یک شهر و با جمعیتی بالغ بر ۱۱۰ هزار نفر یکی از بزرگترین بخش استان و کشور محسوب می شود اما متاسفانه از ضعف زیر ساخت های مخابراتی در اکثر مناطق آن رنج می برد.
تنها 40 درصد از روستاهاو دهستان های بخش های مرکزی هرمزگان از اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه برخوردار هستند و در بسیاری از مناطق مانند سیاهو، ایسین، گچین، تازیان و سرخون برای برقراری ارتباط باید به ارتفاعات پناه برد.

,
,

 

,

روستای هدف گردشگری هرمزگان فاقد زیر ساخت های مخابراتی مناسب

, روستای هدف گردشگری هرمزگان فاقد زیر ساخت های مخابراتی مناسب,

بخش احمدی از توابع شهرستان حاجی آباد با جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار نفر و متشکل از ۴۲ روستا یکی از پهناورترین بخش‌های استان هرمزگان به شمار می رود که به دلیل فراهم نبودن بستر و مشکلات موجود در زمینه فیبر نوری از داشتن اینترنت با کیفیت و ارتباط تلفنی با ثبات، محروم هستند.

,

اهالی این بخش برای انجام  کوچکترین کار اینترنتی باید جاده های مارپیچ و خطرناک تا مرکز استان به مسافت 130 کیلومتر طی کنند چرا که هیچ گونه آنتن دهی اینترنتی با ثباتی در این منطقه وجود ندارد.

,

شهر دار بخش احمدی از قطعی مکرر تلفن و اینترنت در این منطقه خبر داد و گفت: قطعی مکرر تلفن مشکلات زیادی برای مردم و ارگان های دولتی مستقر در بخش به وجود آورده است.

,

وی با بیان اینکه منطقه فارغان و روستاهای آن نیز شاهد قطعی آنتن دهی موبایل است، تصریح کرد: با توجه به اینکه دهنه از توابع روستای فارغان از روستای هدف گردشگری این شهرستان به شمار می آید نیاز مبرم به آنتن دهی موبایل دارد که متاسفانه در اکثر مناطق آن هیج گونه آنتن دهی تلفن و اینترنت وجود ندارد.

,

 

,

90درصدمردم بشاگرد فاقد اینترنت و آنتن تلفن هستند

, 90درصدمردم بشاگرد فاقد اینترنت و آنتن تلفن هستند,

شهرستان بشاگرد که به داشتن کپر و محرومیت معروف بوده ۹۰ درصد جمعیت شهرستان ۴۰ هزار نفری بشاگرد روستایی اند اما  این روستاهای  فاقد اینترنت و آنتن دهی مناسب خطوط تلفن همراه هستند.

,

آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در اکثر روستاهای پیشرفته آن بشاگرد مشکل آفرینی می کند حتی روستای جگدان یکی از بزرگترین روستاهای شاگرد با جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ نفر از نبود اینترنت و قطعی مکرر تلف همراه رنج می برد.
اکثر اهالی شهرستان بشاگرد برای برقراری ارتباط تلفنی و استفاده از اینترنت مجبور هستند کیلومتر ها راه را بپیمایند.

,
,

 

,

شکار امواج تنها بر روی ارتفاعات

, شکار امواج تنها بر روی ارتفاعات,


چاه غربال یکی از روستاهای بخش توکهور و هشتبندی میناب با دارابودن جمعیتی بالغ بر دو هزار و 280 نفر مشکل آنتن دهی اپراتورهای تلفن همراه در روستا تبدیل به یک معضل برای اهالی این منطقه شده است و برای کوچکترین ارتباط باید از روستا خارج شوند و یا اینکه به بالای کوه های سر به فلک کشیده بروند.

,
,

امروزه تلفن همراه و اینترنت از نیاز‌های اساسی زندگی مردم شده ولی متاسفانه  ۶۳۱ خانوار ساکن در روستا چاه غربال از این نعمت محرومند و دسترسی به اینترنت بر روی تلفن همراه برای مردم تبدیل به یک آرزو شده است.

,

 

,

اکثر مناطق خورگو از آنتن دهی تلفن های همراه محرومند

, اکثر مناطق خورگو از آنتن دهی تلفن های همراه محرومند,

خورگو، روستایی در ۶۰ کیلومتری بندرعباس با 14 آبادی است که در منطقه ای کوهپایه ای واقع شده و با دارا بودن هوای معتدل، وجود رودخانه ها، چشمه آبگرم شناخته شده و حیات وحش منحصر به فرد در ایام تعطیل، گردشگران زیادی را به این روستا می کشاند.

,

این در حالی است که جاده های پر پیچ و خم و آبگرفتگی جاده اصلی در هنگام بارندگی می تواند مشکلاتی جدی برای گردشگران و ساکنان خورگو ایجاد کند و آنان برای یاری طلبی از نیروهای امدادی چاره ای جز یافتن تلفن های ثابت ندارند، چرا که عدم آنتن دهی، تلفن های همراه را به ابزاری بدون کارایی تبدیل می کند.

,

این روستا با دارا بودن زیر ساخت های مناسب گردشگری اکثر مناطق آن از آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت محروم بوده و با گوچکترین بارندگی تمام ارتباطات مجازی قطع می شود.
امید است که دولتمردان برای حل مشکل اینترنت و نبود زیر ساخت های مخابراتی استان تدبیری والا بیندیشند.

,
,


انتهای پیام/

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه