اخبار داغ

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان مطرح کرد؛

اصفهان چهارمین تولیدکننده بزرگ زعفران در کشور/ پیش بینی برداشت ۵۷۰۰کیلوگرم زعفران در سال جاری

اصفهان چهارمین تولیدکننده بزرگ زعفران در کشور/ پیش بینی برداشت ۵۷۰۰کیلوگرم زعفران در سال جاری
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: اصفهان پس از استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، چهارمین سطح زیر کشت زعفران در کشور را دارا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمدرضا رییس زاده در گفت وگو با صاحب نیوز اظهار کرد: سطح کاشت زعفران استان حدود 1200 هکتار است که 200 هکتار نسبت به سال 96 افزایش یافته است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی ادامه داد: پیش بینی می شود برداشت محصول زعفران استان در سال 97 با متوسط عملکرد 7/5 کیلوگرم در هکتار به 5700کیلوگرم برسد .

,

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در مقایسه اصفهان با سایر استان ها در مورد برداشت زعفران  عنوان کرد : اصفهان پس از استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، چهارمین سطح زیر کشت زعفران در کشور را دارا است که شهرستان های نطنز، تیران و کرون، نجف آباد، اردستان به ترتیب بیشترین سطح کشت زعفران استان را به خود اختصاص داده اند و در سایر شهرستان ها نیز در سطوح کمتر کاشت و پرورش زعفران انجام می گردد.

,

وی خاطرنشان کرد: مدیریت باغبانی استان در راستای حمایت از کاشت زعفران اقدام به برگزاری کلاس ها و بازدیدهای آموزشی و همچنین پرداخت یارانه و تسهیلات مورد نیاز از طریق سامانه کارا نموده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه