اخبار داغ

جذب معلمان حق‌التدریسی تنها مشمول دولتی‌ها/معلمان غیردولتی دل خوش نباشند

جذب معلمان حق‌التدریسی تنها مشمول دولتی‌ها/معلمان غیردولتی دل خوش نباشند
در پی انتشار خبری مبنی بر اینکه با خروج نیروهای بازنشسته و جایگزینی نیروهای جدید،‌ تا سال آینده تمامی معلمان حق‌التدریسی کشور جذب آموزش و پرورش می‌شوند که بنا به اظهارات یک مقام مسئول، اجرای این موضوع پس از گذر از روال قانونی و تصویب مصوبه آن، تنها مشمول معلمان دولتی حق‌التدریسی خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، با خروج نیروهای بازنشسته و جایگزینی نیروهای جدید،‌ تا سال آینده تمامی معلمان حق‌التدریسی کشور جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ تمامی معلمان حق‌التدریسی تا سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند و انتظار داریم دولت نیز در این مسیر همکاری خوبی با مجلس جهت تأمین اعتبار و  جذب این نیروها در آموزش و پرورش داشته باشد.
 
اسدالله عباسی یکی از دغدغه‌های مجلس را تعیین تکلیف سریع وضعیت معلمان حق‌التدریسی خواند و افزود:‌ این افراد، سال‌های سال علاوه بر ارتقاء سطح علمی و دانش خود به تدریس در کلاس‌های درس پرداخته‌اند؛ بنابراین بی‌توجهی و غفلت از آنان به هیچ عنوان شایسته نیست.
 
عباسی از تصویب طرح تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریسی در مجلس و تأیید شورای نگهبان خبر داد و گفت‌:‌ انتظار ما از مجموعه دولت این است که تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی را نیز همانند طرح رتبه‌بندی معلمان در اولویت برنامه‌هایش قرار دهد.
 
وی جایگزینی معلمان حق‌التدریس با نیروهای بازنشسته آموزش و پرورش را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد:‌ در صورت اجرای دقیق و انجام این جایگزینی‌ها،‌ انتظار داریم تا پایان سال آینده جذب نیروهای حق‌التدریسی کاملاً اجرایی شود.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اجرای سراسری طرح ساماندهی نیروها در آموزش و پرورش مشکل تمام معلمان حق‌التدریسی و پیش‌‌دبستانی برطرف می‌شود؛ عنوان کرد: امیدواریم در این مسیر، هیچ حقی از کسی ضایع نشود و تمامی معلمان مربوطه بر اساس سنوات خدمت خود در آموزش و پرورش جذب شوند.
 
عباسی تأمین بودجه و اعتبارات لازم برای ساماندهی نیروهای حق‌التدریسی را متذکر شد و ابراز کرد:‌ اجرای طرح جذب نیروهای حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی‌ها بدون تصویب اعتبارات  آن تحقق پیدا نمی‌کند؛ بنابراین دولت باید در این مسیر اعتبارات لازمه را پیش‌بینی و به مجلس اعلام کند.

بر اساس اظهارات این نماینده مجلس و تکثیر گسترده این خبر در فضای مجازی پرسش‌های فراوانی برای بسیاری از معلمان حق التدریس در بخش مدارس دولتی و غیردولتی استان پیش آمده است که ما طی گفت‌وگو با مهدی قربان‌زاده رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و توسعه مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش مازندران بر آن شدیم تا از صحت و سقم این خبر و کم و کیف اجرای آن در استان مطلع شویم که در ذیل می‌خوانیم:

جذب معلمان حق‌التدریسی مستلزم تایید مصوبه است
رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و توسعه مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش مازندران ضمن اظهار اطلاع از انتشار این خبر به خبرنگار ما گفت: جذب معلمان حق‌التدریسی باید در مجلس به‌صورت یک مصوبه درآید تا قابلیت اجرایی داشته باشد.

مهدی قربان‌زاده افزود: طرح موضوع و طی مسیر آن از تایید شورای نگهبان گرفته تا روال ادری و قانونی برای تایید و تصویب آن، سازوکارهای زمان‌بری را خواهد داشت که در صورت تحقق به وزارت‌خانه ابلاغ و به استان‌ها ارسال می‌شود که از آن پس قابلیت اجرایی خواهد داشت و اکنون در مراحل ابتدایی به سر می‌برد.

جذب تنها مشمول معلمان دولتی است نه غیردولتی
وی در پاسخ به این سوال که در صورت تصویب این مصوبه آیا معلمان غیردولتی شاغل در مدارس غیردولتی استان نیز جذب آموزش و پرورش می‌شوند یا خیر؛ تصریح کرد: در صورت تایید و تصویب این موضوع، جذب تنها مشمول معلمان حق‌التدریسی آموزش و پرورش می‌شود و مشمول معلمان غیردولتی نخواهد شد.

این مسئول ادامه داد: معلمان غیردولتی مرتبط با بخش خصوصی است و تحت هیچ شرایطی جذب آموزش و پرورش نمی‌شوند.

فعالیت 14 هزار معلم غیردولتی در 750 مدرسه غیرانتفاعی در مازندران
قربان‌زاده با بیان اینکه معلمان شاغل در مدارس غیردولتی جزو معلمان حق‌التدریس آموزش و پرورش محسوب نمی‌شوند، بیان کرد: حدود 14 هزار معلم غیردولتی در مقاطع گوناگون تحصیلی در بیش از 750 مدرسه غیردولتی استان مازندران مشغول فعالیت هستند.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و توسعه مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص اینکه آیا آموزش و پرورش برای حل‌وفصل در مشکلات مطروحه و متعدد معلمان غیردولتی استان ورود پیدا می‌کند یا خیر، گفت: معلمان مدارس غیردولتی مشمول بخش خصوصی است و باید مطالبات خود را از طریق مراجعه به تأمین اجتماعی، قانون کار و موسسان مدارس محل فعالیت خود پیگیری کنند.

تعداد معلمان حق‌التدریس مشمول مازندران برای جذب چند نفر است؟
یک مقام آگاه در این خصوص به خبرنگار ما پاسخ داد: در حال حاضر هیچ خبری نیست و باید این موضوع، قانون شود و سپس با ابلاغ به آموزش و پرورش استان‌ها، قابلیت پیگیری و اجرا پیدا کند.

به گفته این مسئول، تعداد معلمان دولتی حق‌التدریس در آموزش و پرورش مازندران، 815 نفر است که با تصویب این مصوبه و به شرط پایان روال قانونی تا سال آینده، به بدنه آموزشی استان اضافه خواهند شد.

با این شرایط، موجی از امید که در میان 14 هزار معلم غیردولتی استان در حال اوج گرفتن بود، فروکش کرد و امید آنان را برای پایان مشکلات متعددشان کمرنگ‌تر کرد.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جذب معلمان حق‌التدریسی مستلزم تایید مصوبه است, جذب معلمان حق‌التدریسی مستلزم تایید مصوبه است,
,
,
,
,
, جذب تنها مشمول معلمان دولتی است نه غیردولتی, جذب تنها مشمول معلمان دولتی است نه غیردولتی,
,
,
,
,
, فعالیت 14 هزار معلم غیردولتی در 750 مدرسه غیرانتفاعی در مازندران, فعالیت 14 هزار معلم غیردولتی در 750 مدرسه غیرانتفاعی در مازندران,
,
,
,
,
, تعداد معلمان حق‌التدریس مشمول مازندران برای جذب چند نفر است؟ , تعداد معلمان حق‌التدریس مشمول مازندران برای جذب چند نفر است؟ ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه