اخبار داغ

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد؛

وحدت و انسجام، اصلی‌ترین ویژگی کنگره ملی شهدا/ ۲۷ هزار قزوینی در دفاع مقدس حضور داشتند

وحدت و انسجام، اصلی‌ترین ویژگی کنگره ملی شهدا/ ۲۷ هزار قزوینی در دفاع مقدس حضور داشتند
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: یکی از ویژگی‌های اصلی کنگره ملی 3هزار شهید استان وحدت و انسجام همه اقشار است و رمز موفقیت ما در دفاع مقدس وحدت بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، سردار شاهرخی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری رویداد بزرگ ملی در استان هستیم اظهار کرد: کنگره ملی ۳هزار شهید قزوین گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگران، جانبازان و آزادگانی است که با نثار جانشان شر دشمن را از کشور کم کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود:دشمن آمده بود که هویت ما را بگیرد اما با صبوری و ایثارگری ملت و ایثارگران این اتفاق نیفتاد.

,

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ابراز کرد: هرگاه تاریخ دفاع مقدس را مرور می‌کنیم هیچگاه ناراحت نمی‌شویم چراکه رشادت‌ها و پیروزی رزمندگان و ملت ایران را به خاطر می‌آوریم و امروز به لطف خداوند سربلند هستیم.

,

شاهرخی تصریح کرد: امروز هم دشمن به خوبی میداند که اگر بخواهد به کشور ما تعرض کند، این ملت ایستادگی می‌کنند و تحت تاثیر هیچ قدرتی قرار نمی‌گیرند که این روحیه یک بازدارندگی قوی در مقابل دشمنان و بدخواهان است.

,

وی خاطرنشان کرد: امروز در آستانه برگزاری رویداد بزرگ در جهت احیای فرهنگ ایثار و شهادت هستیم  و کارهای بزرگی در جمع آوری اسناد شهدا و دفاع مقدس انجام شده است که اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت تاریخ دفاع مقدس به فراموشی سپرده می‌شد.

,

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: با بیش از ۸۰ درصد خانواده شهدای استان قزوین ارتباط برقرار کردیم و مستند شفاهی تهیه شده است که می‌تواند در اختیار مستندسازان و فیلمسازان قرار گیرد.

,

بیشترین شهدای غواص کشور مربوط به استان قزوین است

, بیشترین شهدای غواص کشور مربوط به استان قزوین است,

شاهرخی تشریح کرد:۲۷ هزار نفر از جمعیت استان قزوین در دفاع مقدس حضور داشتند که فقط متعلق به قشر مردمی بوده و این آمار جدا از نیروهای سپاه، ارتش، جهادسازندگی و ژاندارمری و سایر نیروهای نظامی است.

,

وی اضافه کرد: جمعیت استان قزوین در دوران دفاع مقدس کمتر از ۵۰۰هزار نفر بود که از این میزان ۳هزار نفر شهید،  ۶۷۰ آزاده و۶هزار نفر هم به درجه جانبازی نائل شدند.

,

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین افزود: بیشترین شهدای غواص مربوط به استان قزوین است که ۱۶۰ شهید هستند؛ همچنین فرزندان این منطقه در ۵ماموریت برای دفاع از حرم اهل بیت‌(ع) در سوریه حضور داشتند.

,

شاهرخی تصریح کرد: کنگره ملی ۳هزار شهید استان مربوط به قشر خاصی نیست  و از فردا طی ۵ اجلاسیه گرد هم خواهیم آمد که این کنگره  آغازی برای فعالیت در حوزه شهدا خواهد بود.

,

وی توضیح داد: اولی روز کنگره مربوط به اجلاسیه فرهنگیان استان است که این قشر جایگاه بسیار مهمی در جامعه دارند که باید قدردان زحمات آن‌ها باشیم چراکه فرزندانی را تربیت می‌کنند که در مقابل دشمن می‌ایستند.

,

۱۱۴ پروژه در جهت کنگره شهدا تعریف شده است

, ۱۱۴ پروژه در جهت کنگره شهدا تعریف شده است,

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: روز دوم اجلاسیه دانش آموزان، روز سوم جامعه زنان، روز چهارم اجلاسیه دانشگاهیان  و روز پنجم به صورت عمومی به ویژه با حضور خانواده معزز شهدا برگزار خواهد شد.

,

شاهرخی با اشاره به دیدار جمعی از برگزارکنندگان کنگره با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر اهمیت برگزاری کنگره تاکید کردند و فرمودند؛ آثار شهدا را نگذارید فراموش شود و برای جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس تلاش کنید.

,

وی بیان کرد: همچنین مقام معظم رهبری از نقش استان قزوین در دفاع مقدس تجلیل کردند و از شهدای شاخص این استان نام بردند.

,

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین افزود: ۵مستند فاخر در حوزه شهدا و دفاع مقدس در استان تولید شده و همچنین چند مستند در زمینه شهدای مدافع حرم استان ساخته شده است  و ده‌ها عنوان کتاب، داستان و مقاله تولید شده و در دست تولید است.

,

شاهرخی با بیان اینکه این اجلاسیه‌ها یک آغاز است نه پایان گفت: ۱۱۴ پروژه تعریف شده است و از شخصیت‌های کشوری برای حضور در کنگره دعوت شده است.

,

همه اقشار در برگزاری کنگره شهدا پای کار هستند

, همه اقشار در برگزاری کنگره شهدا پای کار هستند,

وی تاکید کرد: یکی از کارهای خوب این اجلاسیه نشان دادن گوشه‌ای از دستاوردهای انقلاب و اسلامی توانمندی جوانان ایران در عرصه انرژی هسته‌ای است.

,

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه همه اقشار در برگزاری کنگره شهدا پای کار هستند تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی کنگره ملی ۳هزار شهید استان وحدت و انسجام همه اقشار است و رمز موفقیت ما در دفاع مقدس وحدت بود.

,

شاهرخی اظهار کرد: ما نیازمند احیای فرهنگ ایثار و شهدا هستیم چراکه جنگ سخت را پشت سر گذاشتیم اما امروز در یک جنگ اقتصادی شدید قرار داریم.

,

وی عنوان کرد: فرهنگ “ما می‌توانیم” را توانستیم در دفاع مقدس محقق کنیم  و امروز هم با تکیه بر توانمندی داخلی تمامی مشکلات را حل می‌کنیم .

,

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: امروز هم باید به فرهنگ “ما می‌توانیم” که ما را در دفاع مقدس به پیروزی رساند، تمسک کنیم و در ترویج و توجیه این فرهنگ تلاش داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه