جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی لازمه اجرای طرح ترافیک در اراک را آمادهسازی افکار عمومی و هوشمند سازی کنترل شهر عنوان کرد.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی حسینی جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی استان مرکزی شامگاه شنبه در صحن شورای اسلامی کلانشهر اراک ضمن بیان اینکه ساختن معابر جدید مانند برخی از زیرگذرها و روگذرها مشکل ترافیک را حل نمیکند گفت: باید با یک ساختار نظاممند نسبت به حملونقل عمومی و ایجاد پارکینگهای مناسب و عریض کردن خیابانها بامطالعه دقیق اقدام کرد.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,حسینی با اشاره به اینکه آمار جرائم بیش از استاندارد جهانی است اظهار کرد: با شیوه قهریه نمیشود مشکلات را مدیریت کرد و مشکلات اجتماعی مانند ترافیک به یک فکر دقیق نیازمند است.
وی بابیان اینکه خیابانهای اصلی ۵۲ هزار کیلومتر، خیابانهای فرعی ۹۵ هزار کیلومتر و بزرگراهها ۵۶ هزار کیلومتر از این کلانشهر را در برگرفته است عنوان کرد : کنترل فیزیکی و سنتی در دنیا منسوخشده است و جامعه به سمت هوشمند شدن پیش میرود ؛ با انجام کنترل هوشمند میتوانیم از سفرهای درونشهری تا حد امکان جلوگیری کنیم و درنتیجه آن ترافیک را کاهش دهیم.
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی غیرقابل استفاده بودن و جانمایی اشتباه را دو مشکل بزرگ دوربینهای نظارتی و سرعت زن دانست و اذعان داشت: ۲۴ دوربین نظارتی و ۹ دستگاه دوربین سرعت زن داریم که برخی از آنها به علت اینکه سرورهای اصلی در اختیار شهرداری است و به پلیس راهور منتقل نشده است قابلاستفاده نیست.
وی با تأکید بر اینکه روح اعمال قانون باید بازدارندگی باشد تصریح کرد: اراک و ساوه بیشترین رقم تصادفات جرحی و فوتی را در استان دارا هستند.
حسینی عنوان کرد: در سال ۹۵ تا ۹۶ ، ۵۶ نقطه حادثهخیز اصلاح شد و همچنان ۱۷ نقطه حادثهخیز دیگر وجود دارد که نیاز به اصلاح هندسی دارند و از این ۱۷ نقطه ،۶ نقطه باید سریع رسیدگی شود.
وی میدان امام( سهراه خمین)، میدان انقلاب، میدان امام حسین (ع)، جاده ترهبار، پل شهید بختیاری، پل محیطزیست ، بلوار کشاورز، میدان نماز، میدان خاتمالانبیا و چند نقطه دیگر را ازجمله نقاط حادثهخیز معرفی کرد و ادامه داد: یکی از اصلیترین مشکلات در مورد ترافیک شهری توزیع نامناسب محلهای عرضه میوه و ترهبار و خدمات پزشکی در مرکز شهر است که همین مسئله برای پلیس مشکل ایجاد کرده است.
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی یکی از وظایف شهرداری را آموزش دانست و تشریح کرد: پلیس راهور نیز در سطح دانشآموزی بهواسطه پارک ترافیک، برای رانندگان حملونقل عمومی ، موتورسواران متخلف و رانندگان متخلف آموزشهایی را در نظر میگیرد.
وی بابیان اینکه طبق قانون باید درصدد اختصاصیافته به شهرداری از جریمهها صرف خرید و هوشمند سازی ترافیکی شود گفت: طبق قانون شهرداریها موظف به هوشمند سازی کنترل شهر هستند و پلیس هم بهعنوان بهرهبردار از این موارد استفاده میکند.
حسینی در حوزه خودروهای آلودهکننده هوا اذعان داشت: در رابطه با آلایندگی اتوبوسهای حملونقل عمومی به دستگاههای مربوطه تذکر میدهیم تا نسبت به بهینهسازی اتوبوسها اقدام کنند و در مورد خودروهای عمومی بعد از ۴ سال ابتدایی در صورت نداشتن معاینه فنی اقدام به اعمال قانون میکنیم.
وی لازمه اجرای طرح ترافیک در اراک را آمادهسازی افکار عمومی و هوشمند سازی کنترل شهر عنوان کرد و افزود: راهحل جلوگیری از برخی تخلفات مانند پارک دوبل استفاده از خودروهای هوشمند است.
شهردار کلانشهر اراک:
مدیریت یکپارچه شهری راه مدیریت صحیح شهر
در بخش دیگری از جلسه داوود تاجران شهردار کلانشهر اراک ضمن بیان اینکه مدیریت یکپارچه شهری یکی از راههای مدیریت دقیق شهر است اظهار کرد: اگر همه مسائل یک شهر زیر نظر شهردار باشد و به عبارتی شهردار بهعنوان رئیسجمهور شهر پذیرفته شود ازلحاظ هزینهای نیز صرفهجویی صورت میگیرد.
تاجران در رابطه با فعالیت انجامشده در حوزه طرح زمستانه عنوان کرد: جلسات متعددی را با همه ارگان ها داشتیم و در حال حاضر کمیتههای ششگانه فعال شدند که کمیته اجرایی، عملیاتی، فرهنگی، اطلاعرسانی، امور زیربنایی و ترافیک ، ارزیابی و نظارت و مالی در حال انجام فعالیتها هستند.
وی اذعان داشت: ۳۵۰۰تن نمک از سال گذشته داشتیم که کوبش انجام شد و علاوه بر آن ۵۰۰۰ تن دیگر نیز خریداری شد . همچنین ۱۵۰۰ تن ماسه داشتیم که کوبش آنهم انجامشده و برای توزیع آماده است و ۵۰۰ تن نیز خریداری کردیم تا کمبود آن را جبران کنیم .
شهردار کلانشهر اراک گفت: روزانه ۵۰۰ بسته ماسه و نمک آماده میشود و به اماکنی که مربوط به آنجاست تحویلشده و در حال تحویل است و در این رابطه ما در آینده مشکلی نخواهیم داشت .
وی نقطهضعف شهرداری اراک را وجود فقط یک خودروی دو دیفرانسیل عنوان کرد و افزود: آموزش شهروندان در مدارس و مساجد شروعشده است و برای سال آینده نتیجه خواهد داد تا مردم بتوانند به شکل محله محوری در راستای حل مشکلات اقدام کنند.
تاجران تصریح کرد: نقاط آبگیر را در بهار سال جاری شناسایی کردیم که تعداد زیادی برطرف شده و یک تعدادی باقیمانده که آنها هم ترمیم میشود.
وی بابیان اینکه آموزش کودکان نیز انجامگرفته است خاطرنشان کرد : لای روبی کانالها هم انجامشده است که ازاینجهت کمترین مشکل را داشته باشیم.
انتهای پیام/
حسینی با اشاره به اینکه آمار جرائم بیش از استاندارد جهانی است اظهار کرد: با شیوه قهریه نمیشود مشکلات را مدیریت کرد و مشکلات اجتماعی مانند ترافیک به یک فکر دقیق نیازمند است.
,وی بابیان اینکه خیابانهای اصلی ۵۲ هزار کیلومتر، خیابانهای فرعی ۹۵ هزار کیلومتر و بزرگراهها ۵۶ هزار کیلومتر از این کلانشهر را در برگرفته است عنوان کرد : کنترل فیزیکی و سنتی در دنیا منسوخشده است و جامعه به سمت هوشمند شدن پیش میرود ؛ با انجام کنترل هوشمند میتوانیم از سفرهای درونشهری تا حد امکان جلوگیری کنیم و درنتیجه آن ترافیک را کاهش دهیم.
,جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی غیرقابل استفاده بودن و جانمایی اشتباه را دو مشکل بزرگ دوربینهای نظارتی و سرعت زن دانست و اذعان داشت: ۲۴ دوربین نظارتی و ۹ دستگاه دوربین سرعت زن داریم که برخی از آنها به علت اینکه سرورهای اصلی در اختیار شهرداری است و به پلیس راهور منتقل نشده است قابلاستفاده نیست.
,وی با تأکید بر اینکه روح اعمال قانون باید بازدارندگی باشد تصریح کرد: اراک و ساوه بیشترین رقم تصادفات جرحی و فوتی را در استان دارا هستند.
,حسینی عنوان کرد: در سال ۹۵ تا ۹۶ ، ۵۶ نقطه حادثهخیز اصلاح شد و همچنان ۱۷ نقطه حادثهخیز دیگر وجود دارد که نیاز به اصلاح هندسی دارند و از این ۱۷ نقطه ،۶ نقطه باید سریع رسیدگی شود.
,وی میدان امام( سهراه خمین)، میدان انقلاب، میدان امام حسین (ع)، جاده ترهبار، پل شهید بختیاری، پل محیطزیست ، بلوار کشاورز، میدان نماز، میدان خاتمالانبیا و چند نقطه دیگر را ازجمله نقاط حادثهخیز معرفی کرد و ادامه داد: یکی از اصلیترین مشکلات در مورد ترافیک شهری توزیع نامناسب محلهای عرضه میوه و ترهبار و خدمات پزشکی در مرکز شهر است که همین مسئله برای پلیس مشکل ایجاد کرده است.
,جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی یکی از وظایف شهرداری را آموزش دانست و تشریح کرد: پلیس راهور نیز در سطح دانشآموزی بهواسطه پارک ترافیک، برای رانندگان حملونقل عمومی ، موتورسواران متخلف و رانندگان متخلف آموزشهایی را در نظر میگیرد.
,وی بابیان اینکه طبق قانون باید درصدد اختصاصیافته به شهرداری از جریمهها صرف خرید و هوشمند سازی ترافیکی شود گفت: طبق قانون شهرداریها موظف به هوشمند سازی کنترل شهر هستند و پلیس هم بهعنوان بهرهبردار از این موارد استفاده میکند.
,حسینی در حوزه خودروهای آلودهکننده هوا اذعان داشت: در رابطه با آلایندگی اتوبوسهای حملونقل عمومی به دستگاههای مربوطه تذکر میدهیم تا نسبت به بهینهسازی اتوبوسها اقدام کنند و در مورد خودروهای عمومی بعد از ۴ سال ابتدایی در صورت نداشتن معاینه فنی اقدام به اعمال قانون میکنیم.
,وی لازمه اجرای طرح ترافیک در اراک را آمادهسازی افکار عمومی و هوشمند سازی کنترل شهر عنوان کرد و افزود: راهحل جلوگیری از برخی تخلفات مانند پارک دوبل استفاده از خودروهای هوشمند است.
,شهردار کلانشهر اراک:
, شهردار کلانشهر اراک:,مدیریت یکپارچه شهری راه مدیریت صحیح شهر
, مدیریت یکپارچه شهری راه مدیریت صحیح شهر, مدیریت یکپارچه شهری راه مدیریت صحیح شهر,در بخش دیگری از جلسه داوود تاجران شهردار کلانشهر اراک ضمن بیان اینکه مدیریت یکپارچه شهری یکی از راههای مدیریت دقیق شهر است اظهار کرد: اگر همه مسائل یک شهر زیر نظر شهردار باشد و به عبارتی شهردار بهعنوان رئیسجمهور شهر پذیرفته شود ازلحاظ هزینهای نیز صرفهجویی صورت میگیرد.
,تاجران در رابطه با فعالیت انجامشده در حوزه طرح زمستانه عنوان کرد: جلسات متعددی را با همه ارگان ها داشتیم و در حال حاضر کمیتههای ششگانه فعال شدند که کمیته اجرایی، عملیاتی، فرهنگی، اطلاعرسانی، امور زیربنایی و ترافیک ، ارزیابی و نظارت و مالی در حال انجام فعالیتها هستند.
,وی اذعان داشت: ۳۵۰۰تن نمک از سال گذشته داشتیم که کوبش انجام شد و علاوه بر آن ۵۰۰۰ تن دیگر نیز خریداری شد . همچنین ۱۵۰۰ تن ماسه داشتیم که کوبش آنهم انجامشده و برای توزیع آماده است و ۵۰۰ تن نیز خریداری کردیم تا کمبود آن را جبران کنیم .
,شهردار کلانشهر اراک گفت: روزانه ۵۰۰ بسته ماسه و نمک آماده میشود و به اماکنی که مربوط به آنجاست تحویلشده و در حال تحویل است و در این رابطه ما در آینده مشکلی نخواهیم داشت .
,وی نقطهضعف شهرداری اراک را وجود فقط یک خودروی دو دیفرانسیل عنوان کرد و افزود: آموزش شهروندان در مدارس و مساجد شروعشده است و برای سال آینده نتیجه خواهد داد تا مردم بتوانند به شکل محله محوری در راستای حل مشکلات اقدام کنند.
,تاجران تصریح کرد: نقاط آبگیر را در بهار سال جاری شناسایی کردیم که تعداد زیادی برطرف شده و یک تعدادی باقیمانده که آنها هم ترمیم میشود.
,وی بابیان اینکه آموزش کودکان نیز انجامگرفته است خاطرنشان کرد : لای روبی کانالها هم انجامشده است که ازاینجهت کمترین مشکل را داشته باشیم.
,انتهای پیام/
,]
ارسال دیدگاه