اخبار داغ

حادثه در کمین دانش آموزان وانت سوار / ۸۰ دانش آموز بندرعباسی در آستانه ترک تحصیل اجباری!

حادثه در کمین دانش آموزان وانت سوار / ۸۰ دانش آموز بندرعباسی در آستانه ترک تحصیل اجباری!
حدود80دانش آموز در منطقه غرب فین به واسطه بضاعت مالی و ناتوانی در پرداخت هزینه سرویس مدرسه مجبور به ترک تحصیل شده اند که با پیگیری های مکرر و درخواست از خیرین تنها هزینه یک ماه سرویس این دانش آموزان تامین شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛آمار و ارقام حکایت از بازماندگی سه هزار و 776 دانش آموز هرمزگان از تحصیل دارد که این رقم چشم گیر استان را در جایگاه سوم کشوری بعد از سیستان و بلوچستان و کرمان قرار داده است؛مهم ترین فاکتورهای ترک تحصیل یا بازماندگی از مدرسه را باید در محرومیت جست که هرمزگان به پشتوانه فقر مزمن گوی سبقت را ربوده و اکنون صدر نشین این معضل اجتماعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

بسیاری ترک تحصیل را تنها در بشاگرد و کلاس های فرسوده تصور می کنند این در حالی است که در سرتاسر هرمزگان دانش آموزان بسیاری به بهانه های مختلف و یا غیرقابل باورتصور از ادامه تحصیل بازمی مانند.

,

مدارس قدیمی و تخریبی، کلاس های درس کانکسی، دوری راه و هزینه های قابل ملاحضه تحصیل برای اقشار کم درآمد را باید مهم ترین فاکتورهای ترک تحصیل در هرمزگان دانست که هر ساله بر شمار بازماندگان از تحصیل می افزاید.

,

در میان مناطق محروم استان،بشاگرد بیشترین سهم را از دانش آموزان بازمانده از تحصیل را داراست که نوجوانان تنها تا قطعی از تحصیل که در روستایشان وجود دارد امکان درس خواندن را دارند و پس از آن به دلیل بعد مسافت طولانی و هزینه های قابل ملاحضه سرویس مدارس گوشه نشین خانه می شوند.

,

مساله کمبود مدرسه در مقاطع تحصیلی مختلف یکی از مهم ترین آسیب های تحصیلی در هرمزگان است که در گوشه و کنار هرمزگان به چشم می خورد از این رو آموزش و پرورش با ایجاد خوابگاههای دانش آموزی در مناطق مختلف زمینه اقامت و تحصیل دور از خانه را فراهم کرده است.

,

 تردد دانش آموزان یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده های هرمزگانی است که برای رساندن فرزندانشان به سرمنزل دانایی با خاطری پریشان چشم به راه هستند و نگرانی از بروز حادثه رانندگی کابوس روزها و شبهایشان شده است.

,

, ,

درست در سالی که عده ای تاکید بر حذف خودرو پراید از انجام سرویس مدارس را دارند، وانت بارو نیسان ها بخش عمده ای از کار جابجایی دانش آموزان را بسیاری از مناطق روستایی هرمزگان انجام می دهند که در صورت بروز حادثه رانندگی تلفات جانی و مالی انکار ناپذیر است؛ موضوعی که بارها شاهد آن بودیم و استان را در ماتم از دست دادن فرزندانش عزادار کرده است.

,

در سال های اخیر به واسطه بروز حوادث رانندگی برای دانش آموزان در شهرستان های میناب، رودان و سایر نقاط استان موجی از انتقادات و گلایه ها را به سمت مسئولان وقت روانه کرد اما در نهایت با سرد شدن داغ فرزندان تغییری در روند کار ایجاد نشد و همچنان وانت بارها مهم ترین رکن سرویس مدارس روستایی را تشکیل می دهند.

,

توجیه بسیاری از متولیان امر به ناهموار بودن راهها و ناتوانی خانواده ها در پرداخت هزینه سرویس ختم می شود و این موضوع تمایل والدین به استفاده از سرویس های مدارس غیر ایمن و حادثه ساز را نباید نادیده گرفت.

,

علی ای حال بسیاری از دانش آموزان نقاط کور و دورافتاده هرمزگان که در تنگنا و مذیقه مالی شدید به سر می برند حتی توان پرداخت هزینه این مرکب های حادثه ساز را ندارند و دانش آموزان مجبور به ترک تحصیل می شود.

,

منطقه غرب فین از توابع شهرستان بندرعباس را باید کانون محرومیت در شهرستان بندرعباس دانست که ساکنان روستاهای آن در فقر و مضیقه شدید قرار دارند؛ گزارشات متعددی از زوایای پیدا و پنهان محرومیت در این منطقه منتشر می شود که از این بین ترک تحصیل اجباری 80دانش آموز در منطقه آسیبی جدی به شمار می رود.

,

, ,

80دانش آموز فینی در آستانه ترک تحصیل

, 80دانش آموز فینی در آستانه ترک تحصیل,

علیرضا عباسی،مسئول گروه جهادی مستقر در منطقه غرب فین ضمن اشاره به محرومیت منطقه اظهار کرد:فقر جز لاینفک روستاهای فین به شمار می رود به شکلی که اکثر خانواده ها در طول سال توان تهیه یک وعده غذای گرم را ندارند.

,

وی با بیان اینکه خانواده های بسیاری با کمترین امکانات رفاهی و حتی آب و برق روزگارشان را سپری می کنند، گفت:اغلب ساکنان غرب فین کارگر فصلی می باشند که در زمان بیکاری جز دریافتی ماهانه یارانه هیچ درآمد دیگری ندارند.

,

عباسی تصریح کرد:فقدان مراکز آموزشی در مقاطع بالای تحصیلی یکی از مهم ترین دغدغه ساکنان منطقه است از این رو بسیاری از خانواده ها به واسطه فقر توان تامین هزینه ایاب و ذهاب فرزندانشان را ندارند و دانش آموزان مجبور به ترک تحصیل می شوند.

,

وی ادامه داد:در حال حاضر 80دانش آموز در منطقه غرب فین به واسطه بضاعت مالی و ناتوانی در پرداخت هزینه سرویس مدرسه مجبور به ترک تحصیل شده اند که با پیگیری های مکرر و درخواست از مردم هزینه یک ماه سرویس این دانش آموزان تامین شده است.

,

مسئول گروه جهادی خادم الشهدا خاطرنشان کرد:به دلیل صعب العبور بودن مسیر و جاده های خاکی تنها برای خودروهای باری امکان تردد وجود دارد که این موضوع خود زنگ خطری برای سلامت دانش آموزانی به شمار می رود که هر هفته مجبور به تردد در این مسیر را دارند.

,

علی ای حال فقر زیرساخت های عمرانی و ناتوانی خانواده ها همواره موجب بروز آسیب های جدی فراوانی می شود که ادامه این شرایط آینده نامبارکی را برای کودکانی رقم می زند که تنها جرمشان فقر و زندگی در مناطق محروم است لذا می طلبد مسئولان امر با ورود به موضوع زمینه پیشگیری از آسیب های احتمالی را فراهم کنند.

,

برخورد قاطع با وانت‌بارهایی که دانش آموزان را جابجا می‌کنند

, برخورد قاطع با وانت‌بارهایی که دانش آموزان را جابجا می‌کنند,

رضامدرس،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان بر عدم جابجایی دانش آموزان توسط وانت‌بار در مدارس روستاها و توابع تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های مسئول، حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری دانش آموزان را با دقت و به‌طور مستمر تحت نظارت قرار دهند .

,

مدرس اضافه کرد: برخورد قاطع با وانت‌بارها که نسبت به جابجایی دانش آموزان اقدام می‌کنند توسط پلیس‌راه و راهور استان صورت گیرد و کلیه خودروهایی که در طرح ساماندهی سرویس مدارس شرکت دارند باید دارای گواهی معاینه فنی باشند.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: شهرداری بندرعباس نسبت به خدمات‌رسانی در بحث حمل‌ونقل عمومی در شهرک پیامبر اعظم (ص) جهت تسهیل در تردد دانش آموزان اقدام کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه