اخبار داغ

پیاده رو با اعمال شاقه در بندرعباس/ تردد اجباری شهروندان از عرض خیابان!

پیاده رو با اعمال شاقه در بندرعباس/ تردد اجباری شهروندان از عرض خیابان!
برخی از پیاده روهای بندرعباس در وضعیت مطلوبی به سر نمی برد حفاری ها و چاله چوله های موجود در آن باعث گلایمندی شهروندان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ پیاده رو ها، راهی که برای عبور آسان و بی خطر عابرین پیاده ساخته شده و حریم آن به وسیله جدول یا پوشش های گیاهی از خیابان ها جدا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

پیاده روهای استاندارد باید بدون ناهمواری و مسطح باشد تا عبور و مرور به سهولت و در کمال امنیت صورت پذیرد؛ برخی از جوامع برای جذابیت هرچه بیشتر این پیاده رو ها از گل کاری در محدوده بین خیابان و پیاده رو ها استفاده کرده تا هنگام عبور عابرین از دیدن آن ها لذت ببرند.

,

چگونگی پیاده روها به نوعی معرف فرهنگ و تمدن جوامع به شمار می رود این در حالی است که برخی از پیاده روهای بندرعباس در وضعیت مطلوبی به سر نمی برد و کندکاری ها و چاله چوله های موجود در آن باعث گلایمندی شهروندان شده است.

,

, ,

عبور اجباری شهروندان از خیابان ها

, عبور اجباری شهروندان از خیابان ها,

پیاده روهای که برای رساندن خدمات شهری حفاری شده و بعد از پایان پروژه ها به صورت ناهمواری باقی مانده و یا اینکه پیاده رو ها بدون در نظر گرفتن حقوق شهروندی در تسخیر مصالح و نخاله های ساختمانی ساختمان های در حال ساخت است که از این موارد در شهر بندرعباس به وفور قابل مشاهده است.

,

با رشد جمعیت و ساخت و ساز های فراوان در شهر بندرعباس شهروندان بعد از اتمام ساختمان سازی با سلیقه خود پیاده روها را که حریم خانه ها را از خیابان جدا کرده را مرمت کرده و همین امر باعث ایجاد ناهمواری و یک دست نبودن پیاده روها و در نتیجه باعث عبور دشوار کودکان، سالمندان و نابینایان می شود.

,

برخی دیگر از پیاده روها بندرعباس درختانی کاشته شده که نیمی از پیاده رو ها را تسخیر کرده و به سختی می توان از آن عبور کرد و یا اینکه درختان آن پیاده رو را قطع شده و هیچ گونه جدول کشی و آسفالت مجدد در آن قسمت صورت نگرفته است و شهروندان نجبور عبور از خیابان و به خطر انداختن جان خود هستند.

,

, ,

پیاده روهایی که تبدیل به چالشی برای شهروندان شده است

, پیاده روهایی که تبدیل به چالشی برای شهروندان شده است,

فاطمه رجبی، شهروند بندرعباسی در گفتگو باخبرنگار هرمز اظهار کرد: وضعیت برخی از پیاده روهای شهر مطلوب نبوده و ایجاد چاله چوله های موجود در آن مشکلات فراوانی برای عابرین پیاده ایجاد می کند.

,

این شهروند با بیان اینکه پیاده رو ها باید به گونه ای طراحی شود که رضایت عابرین را در پی داشته باشد، گفت: متاسفانه سطوح ناصاف، عرض کم پیاده روها، اشغال پیاده رو ها توسط کسبه از جمله مواردی بوده که هر روزه ما با آن سر و کار داریم و تبدیل به چالشی برای ما شده است.

,

رجبی تصریح کرد: فرزندان دو قلو دارم و برای سهولت رفت و آمد خویش باید از کالسکه استفاده کنم اما وجود ناهمواری در پیاده رو ها باعث شده عبور و مرور به سختی صورت گیرد و خرابی زود هنگام تایر کالسکه ها را به دنبال داشته باشد.

,

وی بیان کرد: هنگام بارندگی پیاده رو هایی که داری استاندارد کافی نبوده در چاله چوله های موجود در آن آب جمع شده و باعث ایجاد لنجزارهایی در آن قسمت ها شده که نمی شود دیگر از آن ها عبور کرد.

,

این شهروند اظهار کرد: برخی از پیاده رو حتی یک سنگ فرش ساده ندارد و وجود پستی و پلندی ها در آن عبور و مرور برای کودکان و  میانسال با دشواری صورت می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه