اخبار داغ

محور سوادکوه، جاده‌ای که فقط نام ترانزیتی را یدک می‌کشد

محور سوادکوه، جاده‌ای که فقط نام ترانزیتی را یدک می‌کشد
عیب‌های زیادی در پروژه محور سوادکوه وجود دارد که واقعاً نمی شود آنها را نادیده گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محور سوادکوه، زیبایی؛ کریدور شمال به جنوب، میلیونها مسافر و ...

این کلمات، کلید واژه‌های سخنرانی همۀ کاندیداهای مجلس حوزۀ انتخابیۀ قائمشهر، سوادکوه و کاندیداهای شوراهای اسلامی شههای مجاور محور سوادکوه هستند. آنهایی که سال‌ها و دوره‌های متمادی با تکیه بر همین موضوعات اعتباری برای خود یافته‌اند و حال محور سوادکوه از بی‌اعتباری رنج می‌برد.

ما سوادکوهی‌ها، قدرشناسیم. حتی بعد از دو دهه تلاش و کار شرکت‌های راهسازی برای پنجاه کیلومتر محور، آنهم تعریض و چهاربانده کردن (نه ایجاد راه جدید) از آنها قدردانی و سپاسگذاری کردیم.

ولی عیب‌های زیادی در این پروژه وجود دارد که واقعاً نمی شود آنها را نادیده گرفت، موج دار بودن اکثر قسمتهای محور که نشان از زیرسازی غیراستاندارد دارد. چاله‌ها و بعضاً گودال‌هایی که یادآور جاده‌های ییلاقی سوادکوه است و چه بسیار خودروها که آسیب‌های فراوانی در این مسیر دیده‌اند.

اوج این ایرادات را در حواشی تونل‌های محور سوادکوه می‌توان مشاهده کرد، تونل‌هایی که گفتند برای رفع ترافیک نوروز 96 ، ضرب الاجلی افتتاح خواهد شد و پس از رفع ترافیک، بصورت استاندارد با آن برخورد خواهد شد.

ولی بیش از یک سال است که ورودی‌های آن به حال خود رها شده است محوری که عبور یک خودرو از آن مشکل ساز است، پر از آسفالت‌های از جای خود درآمده است، رانشی بودن دامنۀ کناری آن و... با چشم غیرمسلح هم قابل رصد می باشد، ولی در کمال تعجب آنهایی که باید ببینند چشمشان در این مورد بخصوص از کار افتاده است.

در هنگام بارندگی، شاهد حوضچه‌های فراوانی در سطح محور سوادکوه هستیم که هر کدام خطری بزرگ برای خودروهای عبوری است، این حوضچه‌ها آن‌قدر زیاد است که بعضی وقت‌ها خیال می کنیم تعمدی در کار بوده تا مسیر زیباتر شود!

تصادفات فراوانی که بخاطر وجود چاله‌های آب محور ترانزیتی سوادکوه بوجود آمده و خسارت‌های زیادی که به بار آمد را چه کسی پاسخگوست؟ شرکت‌هایی که بیست سال شهرستان ما را به کارگاه راهسازی تبدیل کردند؟ متولیان دولتی راهسازی که انگار این پروژه را فراموش کردند؟ یا نمایندگان ادوار مختلف مجلس که با قول اتمام این پروژه اعتباری برای خود خریده‌اند؟

مردم سوادکوه همچنان صبورانه ولی با دل‌های همیشه نگران از تردد فرزندانشان در این محور منتظر حرکتی، فکری، تلاشی و...

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه