اخبار داغ

غربالگری شنوایی ۲هزار نوزاد بوکانی در ۶ ماهه اول سال ۹۷

غربالگری شنوایی ۲هزار نوزاد بوکانی در ۶ ماهه اول سال ۹۷
۲ هزار و دویست شش نوزاد از ابتدای سال جاری تاکنون غربالگری شنوایی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ریس اداره بهزیستی شهرستان بوکان در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز، گفت: ۲ هزار و دویست شش نوزاد از ابتدای سال جاری تاکنون غربالگری شنوایی شدند که ۵ نوزاد با مشکل شنوایی شناسایی و برای مداوا به مراکز درمانی تخصصی معرفی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

احمد نژاد افزود: اختلال های شنوایی شایع در نوزادان به صورت مادرزادی و ژنتیکی وجود دارد که تنها در سنین طلایی و قبل از ۲ سالگی قابل تشخیص و درمان است
وی عنوان کرد: در طرح غربالگری که از سال ۹۴ در بوکان آغاز شده است، نوزادان پس از تولد و قبل از ترخیص، توسط شنوایی سنجان مستقر در بیمارستان این شهرستان با نظارت بهزیستی سنجش می شوند و در صورت مشکوک شناخته شدن به مراکز تخصصی شنوایی سنجی معرفی و برای آنها تا سه مرحله پیگیری درمان صورت می گیرد.

,
,


رئیس بهزیستی بوکان با بیان اینکه ۹۸ درصد موالید دراین شهرستان تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی نوزادان قرار دارند، خاطرنشان کرد: کارشناسان شنوایی سنجی موارد مشکوک به شنوایی را در طی یک دوره یک ماهه مورد بازبینی قرار می دهند و در صورتی که درمان نشوند به مراکز درمانی تخصصی تر برای درمان دقیقتر معرفی می شوند.

,
,


احمد نژاد عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲ هزار و ۲۰۶ نوزاد متولد شده در بیمارستان بوکان غربالگری شده اند که از این تعداد ۵ دارای مشکل شنوایی بودند که برای ۳ نفر از این نوزادان سمعک و ۲ نفر دیگر نیز برای جراحی به متخصصین گوش و حلق و بینی معرفی شدند.

,
,


وی ادامه داد: از سال ۹۶ نیز با همکاری آموزش و پرورش طرح غربالگری کودکان ۳ تا ۶ سال را به صورت پایلوت در سطح مهد کودک های شهرستان اغاز کردیم که سعی داریم در سال حاری شاهد غربالگری تمام کودکان این رنج سنی در سطح شهرستان باشیم.

,
,


رئیس بهزیستی بوکان تصریح کرد: طرح غربالگری چشم نیز در کودکان بوکان در مراکز بهداشتی سطح شهر انجام می گیرد.
وی تبلت وگوشی تلفن همراه را از معضل های بینایی کودکان بیان کرد و گفت: مضرات تبلت و گوشی تلفن همراه برای کودکان علاوه بر ایجاد ضعف بینایی می تواند به بروز مشکلات عصبی هم ختم شود که نیاز است تا والدین کودکان را به فعالیت های بدنی و ذهنی سالم دعوت کنند و ازسیر کردن و یک جا نشستن آنها در دنیای غیر واقعی جلوگیری کنند.

,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه