اخبار داغ

در نخستین مجمع خیرین سلامت شهرستان میاندوآب عنوان شد؛

فرهنگ مصرف دارو اصلاح شود/ پیشگیری، افزایش سواد سلامت مردم و مشارکت همگانی نسخه‎ توسعه سلامتی است

فرهنگ مصرف دارو اصلاح شود/ پیشگیری، افزایش سواد سلامت مردم و مشارکت همگانی نسخه‎ توسعه سلامتی است
نخستین مجمع خیرین سلامت شهرستان میاندوآب برگزار و در آن بر لزوم مشارکت همگانی برای افزایش سطح شاخص های سلامت در جامعه تاکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  نخستین مجمع خیرین سلامت شهرستان میاندوآب امروز با حضور مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری در این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

سطح سواد سلامت جامعه افزایش یابد

, سطح سواد سلامت جامعه افزایش یابد,

, ,

در این مراسم مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب با بیان اینکه موضوع سلامت باید اجتماعی شود، اظهار کرد: باید سطح سواد سلامت جامعه را با همکاری و همدلی خیرین و مردم بالا ببریم.

,

سهراب حیدری با اشاره به اینکه سواد سلامت جامعه کمتر از ۵۰ درصد است، گفت: اجتماعی شدن سلامت این موضوع را افزایش داده و در نتیجه شاهد افزایش سلامت و بهداشت عمومی خواهیم بود.

,

وی ازمیاندوآب به عنوان قطب درمان در منطقه نام برد و افزود: حجم جمعیت تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان میاندوآب بیشتر از تعداد جمعیت شهرستان است.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب با اشاره به عملکرد بخش سلامت و درمان شهرستان، تصریح کرد: توسعه ساختمان، بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی و هتلینگ بیمارستان های عباسی و حضرت فاطمه (س)، بهبود فضای فیزیکی بخش های بستری هر ۲ بیمارستان، بازسازی و نوسازی کامل اتاق های عمل بیمارستان عباسی از جمله اقدامات در حوزه سلامت بوده است.

,

حیدری اظهار کرد: ساخت مراکز خدمات جامع سلامت روستاهای داش تپه و فسندوز، شماره یک و پنج شهری، روستای سرچنار، شماره ۲ کوی قره ورن، باروق و شبانه روزی شدن آن و شهر چهاربرج و نوسازی مرکز شماره چهار شهری را از اقدامات عمرانی دولت در حوزه بهداشت این شهرستان عنوان کرد که با بیش از ۷۵ میلیارد ریال احداث شده است

,

وی با اشاره به راه اندازی مرکز مشاوره ای بیماری های رفتاری، افزود: نوسازی و بازسازی ۱۷ واحد دندانپزشکی مراکز بهداشت و درمانی، ساخت ساختمان فوریت پزشکی در محور میاندوآب – تپه رش ، افزایش تعداد تخت های دیالیز از جمله اقدامات عمرانی است.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب همچنین ایجاد حامله سرا در بیمارستان حضرت فاطمه (س) و مرکز بهداشت و ایجاد سه پایگاه بهداشتی در سه منطقه حاشینه نشین شهر را از دیگر اقدامات در حوزه سلامت این شهرستان برشمرد.

,

فرهنگ غلط مصرف دارو و القای بیماری دو مشکل در امر سلامت جامعه

, فرهنگ غلط مصرف دارو و القای بیماری دو مشکل در امر سلامت جامعه,

, ,

امام جمعه میاندوآب هم در این مراسم با تاکید بر تبلیغ و اندیشه سازی در امر بهداشت و سلامت، اظهار کرد: باید در حوزه مصرف دارو فرهنگ سازی شود چرا که متاسفانه در این مقوله شاهد اسراف و زیاده روی در مصرف دارو هستیم.

,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده گفت: متاسفانه این فرهنگ در باور عموم است که هر پزشکی داروی زیادی تجویز کند، پزشک خوبی است که فرهنگ صحیحی نیست.

,

وی به تلمبار شدن میلیون ها رقم دارو در خانه ایرانی ها، افزود: متاسفانه هر خانه به یک داروخانه تبدیل شده و باید این فرهنگ مصرف درست دارو را تبلیغ کنیم.

,

امام جمعه میاندوآب  تصریح کرد: مشکل دیگر ما این است که القای بیماری داریم ولی القای سلامتی نه در حالی که باید القای سلامتی داشته باشیم.

,

حسن زاده اظهار کرد: باید القای سلامتی را در جامعه افزایش داده و فرهنگ مصرف صحیح دارو را نهادینه کنیم، چرا که هر داروی شیمیایی به همراه فایده؛ ضرر هم دارد.

,

وی با بیان اینکه جان، مال و آبروی مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: بزرگترین وظیفه پزشکان در مورد جان مردم است که باید به آن توجه داشته و آن را فدای مادیات نکنند.

,

امام جمعه میاندوآب هم چنین با اشاره به اینکه اگر مسئول سیاست زده نباشد، موفق می شود، افزود: در حوزه سلامت، مسئولین سیاست مدار بودند ولی این باعث سیاست زدگی نشد.

,

حسن زاده هم چنین از خدمات انجام گرفته در بخش سلامت و بهداشت تقدیر و تشکر کرد.

,

آسیب های اجتماعی، سلامت جامعه را تهدید می کنند

, آسیب های اجتماعی، سلامت جامعه را تهدید می کنند,

, ,

معاون استاندار و فرماندار ویِژه شهرستان میاندوآب دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع سلامت و بهداشت، اظهار کرد: همه باید در زمینه سلامت و بهداشت نقش آفرینی کرده و به وظیفه خود عمل کنند.

,

ناصر امیری با بیان اینکه خیرین در تمام مراحل در شهرستان میاندوآب نقش آفرینی می کنند، گفت: دولت نیز به مقوله بهداشت و سلامت اهمیت داده و این موضوع نقش اول را دارد.

,

وی با تاکید بر اینکه باید سطح بهداشت و سلامت را بالا برده و شاهد کاهش آمار بیماران باشیم، افزود: باید دست به دست هم داده و در راستای کاهش زمینه های ایجاد بیماری قدم برداریم.

,

فرماندار میاندوآب به بروز آسیب های اجتماعی و نقش آنها در تهدید سلامت جامعه اشاره و تصریح کرد: آسیب های اجتماعی و مشکلات اقتصادی و بیکاری و تضیف باورها و اعتقادات دینی موضوعاتی هستند که باید در این زمینه مورد توجه بوده و به آنها بپردازیم.

,

امیری با اشاره به اینکه مردم پشتیبان نظام و انقلاب هستند، اظهار کرد: نظام اسلامی خدمات بسیاری را به مردم ارائه کرده و مردم قدردان آن بوده و پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

,

فرهنگ سازی و مشارکت همگانی لازمه سلامت جامعه

, فرهنگ سازی و مشارکت همگانی لازمه سلامت جامعه,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه