اخبار داغ

جولان سگ‌های ولگرد درمرکز شهرستان تنگستان

جولان سگ‌های ولگرد درمرکز شهرستان تنگستان
جولان سگهای ولگرد در شبانه روز برخی خیابانها و کوچه های شهر اهرم را بی نظم و گلایه مردم این شهر را در پی داشته است که نیازمند رسیدگی از سوی ارگان مرتبط با این مشکل می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، جولان سگ‌های ولگرد در شبانه‌روز برخی خیابان‌ها و کوچه‌های شهر اهرم را بی‌نظم و گلایه مردم این شهر را در پی داشته است که نیازمند رسیدگی از سوی ارگان مرتبط با این مشکل هست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, .,

پدیده حضور سگ‌های ولگرد در اهرم بیش از گذشته موردتوجه قرارگرفته است که در خصوص مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌توان به شیوع بیماری‌های مشترک و قابل‌انتقال بین حیوان و انسان اشاره کرد.

, .,

طی ماه‌های اخیر میزان و حجم سگ‌های ولگرد در برخی خیابان‌ها و معابر ورامین اهرم افزایش یافت تا اینکه این موضوع به یک نگرانی برای شهروندان اهرمی تبدیل شد.

,

, ,

به‌راستی مسئولان ما چه می‌کنند؟ آیا جمع‌کردن سگ‌های ولگرد و یا پیدا کردن راه‌حلی برای این معضل خیلی سخت است؟ مگر می‌شود در عصر فنّاوری هنوز هم به خاطر یک سگ از خانه بیرون نیایی و خانه‌نشین شوند؟

,

همچنین سگ‌‌های ولگرد عامل اصلی حمله و گازگرفتگی به انسان بوده و بیماری هاری منتقل‌شده از این سگ‌ها ازجمله بیماری‌‌های نادری است که موجب مرگ افراد دچار حادثه می‌شود و این موضوع اهمیت پیشگیری از این بیماری به‌ویژه واکسیناسیون و اتلاف سگ‌های ولگرد را چند برابر می‌کند

,

.

, ,

یکی از شهروندان اهرمی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به این نکته که باید مسئولین در این زمینه با تمام ظرفیت به میدان بیاید، اظهار داشت: حضور سگ‌های ولگرد در خیابان و معابر شهری، تأثیرات منفی به همراه دارد.

,

وی با تأکید بر این نکته که حضور سگ‌های ولگرد به سیمای شهری ضربه می‌زند، افزود: حضور سگ‌های ولگرد علاوه بر زشت کردن چهره و سیمای شهری اهرم، موجب ترس و وحشت برخی شهروندان و کاهش سطح بهداشت شهری می‌شود.

,

, ,

خبرنگار ما در مورد سگ‌های ولگرد با عادل مقدس سرپرست شبکه بهداشت شهرستان تنگستان مصاحبه انجام داده است:

,

سگ‌های و مورد خطراتی دارد؟

, سگ‌های و مورد خطراتی دارد؟,

خطرات سگ‌های ولگرد علاوه بر جراحاتی که می‌تواند به وجود بیاورند، در صورت هار بودن می‌توانند بیماری هاری را منتقل کنند و همچنین در بحث روان هم به دلیل وحشتی که ایجاد می‌کنند می‌تواند در روحیه مردم اثر مخرب بر جای بگذارند.

, .,

البته خوب گربه‌سانان که واکسینه نمی‌شوند می‌توانند ناقل بیماری‌های دیگری هم باشند ازجمله توکسو پلاسما و ...

, ...,

چرا در این چند سال این معضل پیگیری نکرده است؟

, چرا در این چند سال این معضل پیگیری نکرده است؟,

نمی‌شود گفت کسی پیگیر معضل سگ‌های ولگرد باعث شده مردم اهرم احساس خطر از جانب این موجدات کنند و یا در مواردی با حمله این حیوانات وحشی جراتی نیز به مردم واردشده است سؤال ما این است که اگر دیری نکرده، چون مستندات پیگیری حداقل از طرف شبکه بهداشت به‌عنوان مطالبه حق مردم وجود دارد.

, .,

در سالهای اخیر معضل سگ‌های ولگرد باعث شده مردم اهرم احساس خطر از جانب این موجدات کنند و یا در مواردی با حمله این حیوانات وحشی جراتی نیز به مردم واردشده است سؤال ما این است که اگر در این موقعیت قرار بگیرید واکنشتان چیست و اصولاً چه فردی و یا نهادی را متولی جمع‌آوری این حیوانات می‌دانید؟

, در سالهای اخیر معضل سگ‌های ولگرد باعث شده مردم اهرم احساس خطر از جانب این موجدات کنند و یا در مواردی با حمله این حیوانات وحشی جراتی نیز به مردم واردشده است سؤال ما این است که اگر در این موقعیت قرار بگیرید واکنشتان چیست و اصولاً چه فردی و یا نهادی را متولی جمع‌آوری این حیوانات می‌دانید؟,

متولی این کار، همان‌طور که در قانون هست و کمیته‌های شهرستانی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستند که باید با تشکیل کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد و دعوت از اعضا نسبت به تصمیم‌گیری و اقدام در این خصوص اقدام کنند.

, .,

خطرات سگ‌های ولگرد علاوه بر جراحاتی که می‌تواند به وجود بیاورد، در صورت هار بودن می‌توانند بیماری هاری را منتقل کنند و همچنین در بحث روان هم به دلیل وحشتی که ایجاد می‌کنند می‌تواند در روحیه مردم اثر مخرب بر جای بگذارند  و البته خوب گربه‌سانان که واکسینه نمی‌شوند می‌توانند ناقل بیماری‌های دیگری هم باشند ازجمله توکسو پلاسما و ما هم به‌عنوان یک عضو این کمیته و کسی که مدعی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد است اقدامات لازم صورت می‌دهیم.

, .,

حیوان گزیدگی‌های اتفاق افتاده صرفاً برای مجموعه ما هزینه مالی دارد و برای هیچ‌یک از سازمان‌های دیگر هزینه‌ای ندارد چرا ک ما باید واکسیناسیون هاری را به‌سرعت بعد از گازگرفتگی به‌صورت رایگان تا پنج نوبت انجام دهیم، همان واکنشی ک سایر افراد بسته به ترس یا عدم ترسشان از سگ نشان می‌دهند

,

.

, .,

انتهای پیام/

, /,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه