اخبار داغ

آتش دل‌مشغولی در دل آتش‌نشانان نوشهر/نوشهر تنها یک مرکز آتش‌نشانی دارد!

آتش دل‌مشغولی در دل آتش‌نشانان نوشهر/نوشهر تنها یک مرکز آتش‌نشانی دارد!
رئیس سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی نوشهر از داشته‌ها و نداشته‌ها می‌گوید؛با بستن بریدگی کمربندی و انتقال آن به زیرگذر کردیکلا مسافت زیادی به ما تحمیل شده و مشکلی به نام مسافت وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، در گفت‌وگوی اختصاصی با سمرقندی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرستان نوشهر، از داشته‌ها و نداشته‌ها می‌گوید براساس استاندارد شهرهای با جمعیت کمتر از 45 هزار نفر ملزم به داشتن یک ایستگاه هستیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نوشهر تاکید کرد: باید به دسترسی‌ها و شرایط شهر هم توجه شود درست است نوشهر حدود 50 هزار نفر ساکن محدوده شهری دارد، (حدفاصل هتل صحرا تا هتل کورش) اما از لحاظ دسترسی اگر حادثه‌ای در مرکز شهردر ساعات پیک ترافیک رخ دهد تا نیروهای آتش‌نشانی از کمربندی خود را از ترافیک عبور داده به محل حادثه برسانند زمان زیادی هدر می‌رود و زمان نقش بسیار مهمی در امر امداد ایفا می‌کند.

وی امیدوارانه اشاره می‌کند، البته پیشنهاد لزوم ایستگاه دوم را اعلام کرده‌ایم و اقداماتی از لحاظ جانمایی و مجوز اولیه صورت گرفته، شهردار و شورای شهر همکاری و موافقت خود را اعلام کردند و چشم انتظار زدن کلنگ احداث ایستگاه شماره دو هستیم.

از گستردگی شهرستان می‌پرسیم و روستاهای اطراف که خدمات به آنها چگونه است که بیان کرد: آتش‌نشانی در شهرهای کوچک زیرمجموعه‌ای از شهرداری‌ها هستند و ملزم به ارائه خدمات در حیطه شهری و امکاناتی که برای ما در نظر گرفته شده براساس جمعیت همین محدوده است؛ در خصوص روستاها به برخی دهیاری‌ها خودروهایی تحویل شده است تا در صورت لزوم امدادرسانی داشته باشند؛ اما نیروی کاربلد و متخصص که بتواند با این خودروها کار کند در دهیاری‌ها نیستند و لزوم استخدام نیروهای متخصص آتش‌نشان برای دهیاری‌ها وجود دارد.

طبق قانون ما وظیفه نداریم خارج از محدوده شهری را پوشش دهیم اما به دلیل نبود امکانات و افراد متخصص هر مکان که لازم باشد امدادرسانی انجام می‌دهیم.

* از مشکلات حال حاضر آتش‌نشانی بگویید

از مشکلاتی سخن می‌گوید که گویی هرگز هیچ مسئولی از آن مطلع نگشته، جمعیت مازاد و شناور نوشهر که در تعطیلات جمعیت نوشهر را به حدود دو برابر می‌رساند! جمعیتی که شامل ساکنان ویلاهای تفریحی و مسافران می‌گردد. که به واسطه آن امکانات آتش‌نشانی که برای 50 هزار نفر در نظر گرفته شده است کفاف جمعیت مازاد را نمی‌دهد.

مشکل دیگر کمبود نیروهای متخصص که از طریق آزمون استخدامی وارد این حرفه شوند از آزمون استخدامی سال‌ها پیش می‌گوید که تنها آزمون اصولی بوده و سختگیرانه بهترین‌ها را انتخاب و جذب کردند.

وی تصریح کرد: علیرغم تجهیزات به روزی که به تازگی برای ایستگاه تهیه کردیم نیروهای متخصص که بتوانند با این دستگاه‌ها کار کنند نداریم. البته امسال قول جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی داده شده است.

سمرقندی خاطرنشان کرد: مشکلی به نام مسافت جود دارد، هر چقدر هم امکانات خوب داشته باشیم اگر بخواهیم به حادثه‌ای بعد از سیسنگان برسیم حدود چهل دقیقه زمان لازم است و اضافه می‌کند ماشین‌های آتش‌نشانی موجود ویژه عملیات شهری طراحی شده‌اند و به علت نبود امکانات مجبور به استفاده در ماموریت‌های خارج از شهر هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مشکل اساسی که چند مدتی ست گریبان‌گیرشان شده تقاضای همفکری و راهکار از مردم و مسئولان دارد، با بستن بریدگی کمربندی و انتقال آن به زیرگذر کردیکلا مسافت زیادی به ما تحمیل شده و زمان زیادی حدود پنج دقیقه طول می‌کشد تا ماشین آتش‌نشانی در لاین روبری مرکز آتش‌نشانی قرار گیرد، این برای ما که سعی می‌کنیم زمان آماده شدن و حرکت را به زیر دقیقه و به چند ثانیه برسانیم بسیار مشکل‌ساز است و امیدوارم با همفکری مردم و مسئولان به یک راه حل مناسب جهت رفع این مشکل اساسی برسیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه