اخبار داغ

جابجایی روزانه 4000 مسافر در مسیر اصفهان-شهرضا/ آمادگی شهرضا برای کمک به طرح قطار سریع السیر بین شهری

جابجایی روزانه 4000 مسافر در مسیر اصفهان-شهرضا/ آمادگی شهرضا برای کمک به طرح قطار سریع السیر بین شهری
شهردار شهرضا گفت: به عنوان شهرداری که یک سازمان غیرانتفاعی و غیر دولتی است، حاضریم از هر کمکی برای راه اندازی قطار سریع السیر فروگذار نکنیم چرا که روزانه چهار هزار نفر از شهرضا به اصفهان سفر می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛مشاور مادر طرح قطار سریع السیر اصفهان- تهران یک شرکت ایرانی و ایتالیایی بود و اکنون قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه با مشارکت یک شرکت چینی اجرای طرح قطار سریع السیر اصفهان – تهران را برعهده دارد قطار سریع السیر اصفهان – قم – تهران نخستین و بزرگترین قطار سریع السیر کشور است که با بهره برداری از این خط آهن با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت، زمان سفر تهران به اصفهان با پیش بینی جابجایی 16میلیون مسافر در سال  به کمتر از سه ساعت می رسد.

حدود 40 سال پیش ایده راه‌اندازی قطار سریع السیر اصفهان – تهران شکل گرفت و توسط یک شرکت ژاپنی دنبال شد، اما بعد از مدتی این طرح مسکوت ماند، در سال1382 بار دیگر موضوع احداث آن از سرگرفته و  از سال 1386 مسیر حرکت قطار تعیین شد.

احداث قطار سریع السیر اصفهان- تهران در دولت دهم آغاز شد و قرار بود در سال 1389 به بهره‌برداری برسد، اما با گذشت پنج سال و روی کار آمدن دولت یازدهم طرح  مورد بازنگری قرار گرفت و در اسفند 1393  توسط رییس جمهور بار دیگر کلنگ‌زنی شد.

بر همین اساس در زمستان 96  بود که رسول زرگر پور، استاندار وقت اصفهان در همین رابطه گفت: مشکلات اجرای طرح مسیر قطار سریع السیر اصفهان – تهران حل شده است اما اوایل اسفند پارسال استانداروقت اصفهان در نشست  بررسی موانع و راهکارهای تسریع در اجرای طرح قطار سریع السیر تهران- قم – اصفهان، با انتقاد از توقف 20 ساله اجرای طرح گفت: مسائل کلان و کلی آن را شخصا پی گیری خواهم کرد و برای برطرف شدن مشکلات آن  از هیچ کمکی دریغ نمی کنم.

در جلسات با پیمانکار و کارفرمای طرح به آنها اطمینان دادم که برای اجرای این طرح در استان اصفهان با مشکلی مواجه نخواهند شد و چنانچه در استان های واقع در مسیر نیز مشکلی بود، در مذاکره با دولت، مشکلات را حل و فصل خواهیم کرد اما دری نپایید که حتی با دیدار اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور اجرایی نشد اما محسن، مهرعلیزاده استاندار اصفهان عنوان کرد: اگر برای اجرای طرح پیش بینی مالی و تأمین اعتبار نشده بود نبایدشروع می شد و اگر هم تأمین اعتبار شده است باید علل  اجرا نشدن  آن مشخص شود.

طرح قطار سریع السیر ضروری است

مهدی صالح پور در گفت و گو با صاحب نیوز اظهار کرد: شهرضا جزو شهرهایی است که از مسیر قطار سریع السیر شیراز به تهران قرار گرفته ولی شهروندان این شهر چندان از آن بهره نبرده اند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد منافع  این شهر به دیگر شهرهای اطراف هم برسد شهرضا نباید از آن مستثنی باشد چرا که مشکلات جاده ای برای همه شهرها ممکن است وجود داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهرضا تصریح کرد: اگر طرح قطار سریع السیر به صورت تنها یک ایده باقی بماند کار به جایی نخواهیم برد.

وی خاطر نشان کرد: مردم همیشه به دنبال آسان ترین راه برای سفر خود هستند بنابراین اگر برای جان مردم ارزش قائل هستیم  با این پیش شرط آن که مطالعات این طرح با تغییر مدیریت ها تغییر نکند.

طبق وعده مدیرکل راه آهن کشور پیش بینی می شود طرح قطار سریع السیر اصفهان-تهران تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

کاهش آلایندگی هوا با قطار سریع السیر

رحیم جافری، شهردار شهرضا در ارتباط با قطار سریع السیر اظهار کرد: قطار مطمئن ترین نوع حمل مسافر است و اگر هرچه زودتر اجرایی شود موجب توسعه شهرهای اطراف آن می شود.

وی ادامه داد: به عنوان شهرداری که یک سازمان غیرانتفاعی و غیر دولتی است و حاضریم از هر کمکی برای راه اندازی قطار سریع السیر فروگذار نکنیم چرا که روزانه 4 هزار نفر از شهرضا به اصفهان سفرمی کنند.

شهردار شهرضا تاکید کرد: اگر این امکان اتفاق بیافتد ترافیک کمتری را شاهد خواهیم بود و هزینه های شهری و الودگی های زیستی نیز کاسته خواهدشد.

گفتنی  است قطار سریع السیر اصفهان پروژه ای است که با اجرای آن می توان به آینده ای روشن به دور از آلودگی های زیست محیطی و ارتقای زندگی مردمان این سرزمین امیدوار بود و اصفهان را در حد یک جهان شهر مطرح کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز, صاحب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, طرح قطار سریع السیر ضروری است, طرح قطار سریع السیر ضروری است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کاهش آلایندگی هوا با قطار سریع السیر, کاهش آلایندگی هوا با قطار سریع السیر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه