اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

اوقاف در مورد مغازه های میدان امام هیچ اختیاری ندارد/ 700 هکتار از زمین های منطقه اصفهانک وقف است

اوقاف در مورد مغازه های میدان امام هیچ اختیاری ندارد/ 700 هکتار از زمین های منطقه اصفهانک وقف است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: 700 هکتار از زمین های منطقه اصفهانک، وقف است، 134 هکتار از اراضی منطقه حصه و 130 هکتار از زمین های محله جوی آباد نیز جزو موقوفات است، اما نمی خواهیم به مردم فشار بیاوریم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صاحب نیوز؛ حجت الاسلام رضا صادقی صبح امروز در پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تعامل و هم افزایی با تمام شهرداران بوده است و قبل از شروع دهه وقف با شهردار اصفهان جلسه ای داشتیم و در این جلسه مطرح شد در کوچه به کوچه این شهر اوقاف با شهرداری کار دارد.

وی ادامه داد: بخش عمده رینگ چهارم ترافیکی در اوقاف قرار می گیرد که همکاری لازم در این زمینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان عنوان کرد: 60 هزار متر مربع موقوفه در شهر آران و بیدگل وجود داشت که کسی هم آن را احیا نکرده بود، با پیگیری های انجام شده این موقوفات آزاد شد؛ 12هزار زمین موقوفه نیز در کنار منار جنبان وجود دارد که می توان آن را احیا کرد.

وی افزود: موقوفه سرای گلشن را پس از گذشت 25 سال احیا کردیم و اجاره بهای آن به آستان مقدس حضرت علی (ع) اهدا شد.

حجت السلام صادقی تاکید کرد: یکی از اقدامات اوقاف همکاری با بخش خصوصی است و آمادگی این موضوع را بارها اعلام کرده ام.

وی اضافه کرد: پروژه ای بین شهرداری سابق اصفهان کلید خورد که متاسفانه متوقف شد.

دسترسی مناسبی به مقبره علامه مجلسی وجود ندارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: شخصیت علامه مجلسی بسیار مهم  و بزرگ است و بعد از آقا علی عباس و مشهدی عباس بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده است، اما دسترسی مناسبی به آن وجود ندارد

وی ادامه داد: اداره اوقاف را به دید کسی که می خواهد جلوی پای شما سنگ می اندازد ندانید و هیچ یک از موقوفات قفل نیست، در 5 سال 500 سفر  به اقصی نقاط استان داشته ایم، زیرا وظیفه ما حضور در مساجد و بقاع متبرکه است.

حجت السلام صادقی با بیان اینکه مساجد مدیریت متنوع دارند، گفت: 718بقعه متبرکه و 5 هزار مسجد در استان وجود دارد که این تنوع مدیریت برای این بقاع و مساجد مشکل آفرین است چرا که ادارات اوقاف، سازمان تبلیغات، امور مساجد و بسیج و ارشاد ازنهادهایی هستند که برای مسجد برنامه ریزی می کنند و مدیریت واحدی در این زمینه وجود ندارد.

700 هکتار از زمین های منطقه اصفهانک، وقف است

وی افزود: 700 هکتار از زمین های منطقه اصفهانک، وقف است، 134 هکتار از اراضی منطقه حصه و 130هکتار از زمین های محله جوی آباد نیز جزو موقوفات هستند اما نمی خواهیم به مردم فشار بیاوریم.

اوقاف در مورد مغازه های میدان امام هیچ اختیاری ندارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان یادآور شد: اوقاف در مورد مغازه های میدان امام اوقاف هیچ اختیاری ندارد و تمام اختیارات آن با استانداری وقت است.

وی اضافه کرد: امامزاده ای که شد گورستان از رونق می افتد به همین دلیل هزینه کفن و دفن را در امامزادگان بالا بردیم تا دفن در بقاع متبرکه کمتر اتفاق بیفتد از طرفی نمی خواهیم امامزادگان محیطی خشک باشد بلکه باید دارای فضای سبز باشد.

صادقی خاطرنشان کرد: در شهر اصفهان 30 مجموعه ورزشی وقف وجود دارد دارد که یکی از آن ها ورزشگاه تختی است و اوقاف در این زمینه آماده همکاری با نهادهای مختلف به خصوص شهرداری است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , صاحب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دسترسی مناسبی به مقبره علامه مجلسی وجود ندارد, دسترسی مناسبی به مقبره علامه مجلسی وجود ندارد,
,
,
,
,
,
,
,
, 700 هکتار از زمین های منطقه اصفهانک، وقف است, 700 هکتار از زمین های منطقه اصفهانک، وقف است,
,
,
,
, اوقاف در مورد مغازه های میدان امام هیچ اختیاری ندارد, اوقاف در مورد مغازه های میدان امام هیچ اختیاری ندارد,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه