اخبار داغ

کارشناس اقتصادی:

تغییر قوانین و بخشنامه ها در شرایط تحریم آسیب زا است/ رقابت در کنار تولید،تحریم را به فرصت تبدیل می کند

تغییر قوانین و بخشنامه ها در شرایط تحریم آسیب زا است/ رقابت در کنار تولید،تحریم را به فرصت تبدیل می کند
کارشناس اقتصادی گفت: بزرگ ‌ترین مشکل ما این است که در شرایط تحریم تمام قوانین، بخشنامه‌ها، شیوه‌ نامه‌ها وهمه چیز را عوض می‌ کنیم و این تغییر آسیب‌ زاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: در شرایط تحریم تعرفه‌ های بالایی برای واردات قرار داده می‌ شود یا واردات ممنوع می ‌شود و این خودش می‌ تواند منشأ آسیب باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: با افزایش تعرفه وارداتی یا ممنوعیت آن،خوی رقابت‌ پذیری از بین می ‌رود و واحدهای تولیدی از چابکی و بهره‌وری لازم و استفاده از تکنولوژی لازم به دور خواهند بود.

,

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بنابراین فرصت را باید در این زمینه چند وجهی دید،ادامه داد:در چنین شرایطی هر لحظه باید تکنولوژی را به روز کرد.

,

محمودی خاطرنشان کرد: زمانی تحریم به فرصت تبدیل می شود که رقابت در کنار تولید قرار گرفته و یا هزینه‌های تولید کاهش یابد.

,

وی با بیان اینکه به طور حتم با رتبه 120 در فضای کسب و کار آنچنان قابلیت خاصی در این زمینه نخواهیم داشت، ادامه داد: ضروری است به منظور کاهش اثر تحریم ها این فضا بهبود ببخشیده شده و از واحدهای تولیدی بروکراسی حذف شود.

,

این کارشناس اقتصادی برضرورت واقع بینی وضعیت فعلی اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: نباید آنچنان مشکلات را کوچیک قلمداد کنیم که حس ‌گرهای ما بی ‌خاصیت شوند.

,

محمودی تلاش بیشتر و دوری از هراس را ضرورت کار اقتصادی امروز جامعه عنوان کرد و افزود: باید واقع‌ گرایانه و معقولانه همه مسائل را رصد کرده و با توجه به آن ‌ها در سایه همدلی و هماهنگی حرکت کنیم.

,

وی تصریح کرد: در بحث تحریم اهمیت ایجاد فضای مناسب کسب و کار مشخص وحیاتی است، بنابراین واحدهای تولیدی ما باید توان داشته باشند و با شرایط باثبات ‌تری به کار ادامه دهند.

,

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه قوانین و مقررات باید ثابت اما انعطاف ‌پذیر باشند و از طریق مشوق‌ ها در شرایط تحریم بتوانیم بالانس ایجاد کنیم،تصریح کرد: بزرگ ‌ترین مشکل ما این است که در شرایط تحریم تمام قوانین، بخشنامه‌ها، شیوه‌ نامه‌ها وهمه چیز را عوض می‌ کنیم و این تغییر آسیب‌ زاست.

,

محمودی اصل بیان داشت: ضروری است از طریق مشوق‌ ها جهت‌گیری را برای واحدهای تولیدی به سمت بهبود وضعیت، حضور در بازارهای رقابتی و افزایش صادرات پیش ببریم.

,

وی گفت: مهم‌ترین موضوع در این شرایط صادرات و ورود ارز به کشور است تا کمبود منابع ارزی را به خاطر تحریم‌هایی که صنعت نفت ما را هدف‌گذاری کرده از طریق صادرات غیرنفتی پوشش دهیم. برای اینکه این اتفاق بیفتد باید کالاهای ما توان رقابت با کشورهای دیگر را داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه